Hvilket nettbrett?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Vurderer å kjøpe nettbrett til datteren min til bursdagen hennes..

Er ikke rik ;), men håper noen er med å spleiser...

Jeg selv har iPad.. Tror min versjon koster rundt 3000 kr.., men så ser jeg at en Samsung selges til 1700.. Er jo endel penger spart..., men så tenker jeg jo også på at jeg selv har iPad og iPhone.. Og de er synkronisert.. Sånn med tanke på spotify.. Like passord osv..

Hva hadde du valgt?

Jeg hadde valgt ipad, rett og slett fordi mitt inntrykk er at det finnes mye mindre bra apper for barn for android. Jeg har selv iPhone og synes det er mange gode, lærerike spill til den. Faren har en galaxy tab og synes det blir mye "tullespill" på den da mange av de gode ikke finnes for android.....

Jeg hadde valgt ipad, rett og slett fordi mitt inntrykk er at det finnes mye mindre bra apper for barn for android. Jeg har selv iPhone og synes det er mange gode, lærerike spill til den. Faren har en galaxy tab og synes det blir mye "tullespill" på den da mange av de gode ikke finnes for android.....

Takk :)

Jeg kjenner ikke til android.. Så det var greit å vite :) hun går i 1 klasse, og lastet nettopp ned et lær og skrive spill! Genialt :) mye bra apper hos iPad.. Men kjenner ikke til android som sagt..

Hadde gått for iPad! En iPad mini får du får mindre enn 3000:) min datter i 1 klasse har den, helt genial!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville absolutt gått for iPad, mini er vel ganske billig?

iPad mini, du får den for 2200. Samsung er ikke like bra. Mini passer bedre for barnehender også:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde gått for iPad! En iPad mini får du får mindre enn 3000:) min datter i 1 klasse har den, helt genial!

Er ikke den pitteliten? En mellomting mellom "vanlig" iPad og iPhone?

Det blir helt feil å anta at man ikke finner lærerike apper på Android. Det er tull! Vi har Galaxy tab og mye bra til ungene. Den aller viktigste forskjellen er at samme app kan være gratis til Android men koste på iPad! Hvis du vil ha mest mulig gratis. Det å legge inn passord flere ganger er vel ikke den største sak i verden......

Android er et bedre system på nettbrett, ikke bare min personlige mening men tester har vist det og.

At de fleste velger iPad fordi de er "eplevaska" blir for dumt for meg.

Kjøp et godt Samsung Galaxy tab og du vil neppe angre! (Eller i det minste sjekk ut tester og prøv i butikk før du bestemmer deg, istedet for å anta...)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg er storfornøyd med min iPad mini :) den er lett å holde i og enkel å bruke :) syns man finner mye ålreit gratis på iPad også :) og er det noe man nå betale for er det meste jeg har lagt merke til rundt 35 kr tror jeg :) hadde ikke noe epleprodukter før iPhone 5 kom samtidig som en ålreit lønning og ikke så mange utgifter :) iPaden fikk jeg til min 20 års dag og hadde ønsket meg det lenge :) har kun hatt android tlf ellers (da de kom, altså) og har vært fornøyd med de, men syns iPhone og iPad er mer oversiktlig og brukervennlig. Mye kan ha skjedd siden jeg byttet selvfølgelig :)
Uansett tror jeg det er en smakssak og jeg ville ha kikket rundt og testet ut de forskjellige variantene i butikken :) da kan du kjenne på hastighet av å åpne/lukke app osv :)

iphonen

Det er rett og slett en smakssak.. jeg og mellomste liker Ipad, eldste og mannen liker Samsung (minste er bare 3 mndr så han har ingenting enda).

iPad uten tvil!

Jeg ville valgt noe med android plattform fordi det er billigere enn iPad og det er ikke alltid en fordel med like passord på nettbrettet til et barn. VIPS ble lommeboka litt tynnere.
Jeg synes dessuten at et leketøy til flere tusen er drøyt for et barn.

Det blir helt feil å anta at man ikke finner lærerike apper på Android. Det er tull! Vi har Galaxy tab og mye bra til ungene. Den aller viktigste forskjellen er at samme app kan være gratis til Android men koste på iPad! Hvis du vil ha mest mulig gratis. Det å legge inn passord flere ganger er vel ikke den største sak i verden......

Android er et bedre system på nettbrett, ikke bare min personlige mening men tester har vist det og.

Kjøp et godt Samsung Galaxy tab og du vil neppe angre! (Eller i det minste sjekk ut tester og prøv i butikk før du bestemmer deg, istedet for å anta...)

Jeg har vel ikke antatt noe som helst? Sier jeg har hørt

Pappa har android.. Og i alle fall en del apper han ikke kan få, som jeg får på m

Jeg har da vel ikke antatt noe som helst? Sier jeg har hørt

Pappa har android på sin tlf, og er i alle fall flere apper han ikke får, som jeg har på min iPhone.

Det med passord var et eksempel.. Og jo, synes det er greiest med samme passord, har hukommelse som en gullfisk ;)

iPad samkjøres også med musikkprogrammet jeg har

Er nok overbevist om iPad mini nå. Har aldeles ikke noe med eple å gjøre

Jeg ville valgt noe med android plattform fordi det er billigere enn iPad og det er ikke alltid en fordel med like passord på nettbrettet til et barn. VIPS ble lommeboka litt tynnere.
Jeg synes dessuten at et leketøy til flere tusen er drøyt for et barn.

Heller noe sånt "leketøy".. Enn drøssevis med leker. Det har hun nok av :)

Hun kan ikke, og kommer aldri til å kunne passordet.

Jeg synes det er lettest med likt passord :)

Jeg har hatt samsungtelefon et par år og har vært superfornøyd med det. Liker oppsettet som er litt mer avansert enn iphone og appene har passet meg ypperlig. Når ungene nå har blitt store nok til å interessere seg for apper og spill, så har jeg faktisk savna "eple"-appene litt. Jeg har følt at apple har de "originale" appene a la Josefine, Karsten og Petra, flere lydbøker etc.., mens andriod har hatt etterligninger som ikke har nådd opp. Det har for meg føltes litt som Nintendo vs Sega for oss som husker det..
Derfor valgte vi å kjøpe Ipad til meg og dattera vår til jul og har aldri angra. Både jeg og begge ungene har hatt mye glede av den. Nå har de vært mest interessert i NRK Super da, som fins for alle systemer, men likevel..

Kjøp iallefall IKKE Kurio, vi har et liggende som ikke blir brukt, kommer ikke til å bli det heller..Det bare stopper, henger, ramler ut..funker ikke for utålmodige barn (og voksne ;) )

Back
Topp