Hvilket leie har babyen din nå?

Var på ul i dag. Hun ligger med hodet ned og ryggen mot min høyre side. :)
 
Var i seteleie når vi var på kontroll i begynnelsen av oktober, og sparkene har vore heilt like siden - så mistenker seteleie for det meste. Men ennå good tid, er bare 30+3
 
Hun ligger med hodet ned, kroppen mot venstre å beina på høyre side. Men hodet lå vist litt skeivt i bekkenet. Det mener jeg broren også gjorde. Heldigvis blir det ultralyd annvær uke nå. Så de følger godt med på om hun kommer til å rette seg.
 
Tverrleie på ultralyd i dag, lå i det på sist ultralyd også, men lå nå motsatt vei, med enda god plass å snu seg, 29+0 :) Kjenner av og til at ho ligger med hode ned :)
 
Min lå veldig høyt i bekkenet og snur seg nok fortsatt alle veier. 32+4 i dag.

Hvis han ikke har lagt seg i hodeleie til neste kontroll i midten av november, skal jeg inn på ultralyd for å sjekke. Jeg er ikke en engstelig type, så satser på at det ordner seg og at babyen i magen er lydig/smart. :p
 
Last edited:
Lå med hodet godt ned i bekkenet på kontroll i dag 32+1
 
Ligger med hodet godt ned i bekkenet. Skjedde i går kveld en gang og ble bekreftet på UL i dag. Det merkes godt i bekkenet for og si det slik.
 
Fortsatt med hodet ned :) kjenner masse spark på min venstre side. Men siden hodet ikke er festet, så forventer jeg forsatt litt endringer inni her :p
 
Jeg har vært så fornøyd fordi jeg har kjent hikke helt nede, imotsetning til med storesøster som jeg kjente oppe. Storesøster lå i seteleie til uke 38. I dag kjenner jeg plutselig hikke ganske høyt oppe til venstre. Håper ikke han har snudd seg!
 
Nå tror jeg endelig hun har maktet seg til å snu seg med ryggen sin til min venstre side. Har hele tiden lagt på andre siden, og jeg har gått å bekymret meg for en stjernekikker :eek: storesøster la seg til lenge før uke 30, så jeg håper hun er på plass nå, uke 34 :)
 
Uke 32+3

Han ligger nå med hode ned :)
 
Ī
Nå tror jeg endelig hun har maktet seg til å snu seg med ryggen sin til min venstre side. Har hele tiden lagt på andre siden, og jeg har gått å bekymret meg for en stjernekikker :eek: storesøster la seg til lenge før uke 30, så jeg håper hun er på plass nå, uke 34 :)
Om de ligger med ryggen mot høye eller venstre side har ikke så mye å si :) vanligst er venstre side. Men er når barnet roterer ned i bekkenet under fødselen som betyr noe. Rett før de presses ut, så er det vanlig at de roterer slik at de ligger med ryggen ut mot magen din. Det er når de roterer slik at de ligger rygg mot din rygg at de kommer ut som stjernekikker :) så det kan skje uavhengig om de ligger mot venstre eller høyre side og det vet man ikke før man skal presse :)
 
Ī
Om de ligger med ryggen mot høye eller venstre side har ikke så mye å si :) vanligst er venstre side. Men er når barnet roterer ned i bekkenet under fødselen som betyr noe. Rett før de presses ut, så er det vanlig at de roterer slik at de ligger med ryggen ut mot magen din. Det er når de roterer slik at de ligger rygg mot din rygg at de kommer ut som stjernekikker :) så det kan skje uavhengig om de ligger mot venstre eller høyre side og det vet man ikke før man skal presse :)
ja, jeg vet.. men sannsynligheten for stjernekikker er større om de ligger mot høyre enn mot venstre :) Jeg har fødselsangst så det holder, så ønsker at alt skal ligge til rette til at det går så smurt som overhodet mulig :)
 
Ligger med hodet ned :)
 
Hun ligger delvis i tverrleie, men med hodet mest nedover. Uke 31.
 
Var hodeleie igår hos jordmor, og når jeg kjenner etter så er ikke noe annerledes fra igår, og det kjennes ut som hodeleie ❤️
 
Her ligges det på tvers eller så presses det alt man kan nedover :eek: utrolig slitsomt når det kjennes ut som alt er på tur ned til knærne :p
 
Back
Topp