Hvilket barnesete? :)

Hadde maxi cosi forge gang, storfornøyd ! Men lurer litt på besafe nå, ser ut som den ser bedre ut komfort-messig. Og den scorer bra i tester :)

Hadde maxi cosi forge gang, storfornøyd ! Men lurer litt på besafe nå, ser ut som den ser bedre ut komfort-messig. Og den scorer bra i tester :)
Hvilken Besafe vil du ha?

Izi sleep eller Izi Go (er det ikke det de heter)?

Vi har hatt Izi Sleep som reisestol (tatt med på fly). Genialt at man kan legge ryggen bak i soveposisjon utenfor bilen, men litt vrient å montere riktig med beltet. Izi Go synes jeg ser veldig behagelig ut, kjekt at det kommer med base. :)

Tenkte izi sleep siden det kan legges bak ! Helt genialt å f.eks klikke bilstolen på understellet. Kan jo det med maxi cosi også, men da har en ikke mulighet til å legge bak ryggen.

Tenkte izi sleep siden det kan legges bak ! Helt genialt å f.eks klikke bilstolen på understellet. Kan jo det med maxi cosi også, men da har en ikke mulighet til å legge bak ryggen.
Izi sleep er veldig fin ja, men veldig tung. Så da er det nok ganske nødvendig at du har adapter til vogn så du ikke må bære så mye rundt på setet. ;)

Anar verkeleg ikkje! Hadde Britax til dei to første og var veldig fornøgd med det. God plass (fint for oss sidan lille ikkje var 9 kg før rundt 16 mnd). Må lese litt på testar og sånt trur eg. Vil ha base i alle fall, og isofixfeste.

Maxi cosi cabriofix!
Hadde det til førstemann, og var superfornøyd med det, så skal ha det nå også!
Bruker med base.
Det er også det som gjør det best i tester, og som folk er mest fornøyd med har jeg intrykk av :)

Har et britax dualfix til største nå, og er superfornøyd med det! Så det blir nok et slikt til når minstemann blir større :)

Vi skal få låne besafe izi Go, med base og adapter til vogna fra broren til samboeren så vi er storfornøyde:happy:

Står mellom maxi cosi izi go, maxi cosi cabriofix og recaro privia. Har lyst til å prøve de i bilen også. Noen som har gjort det? Går man f. Eks bare til barnashus og spør om å få prøve de i bilen? :p

Står mellom maxi cosi izi go, maxi cosi cabriofix og recaro privia. Har lyst til å prøve de i bilen også. Noen som har gjort det? Går man f. Eks bare til barnashus og spør om å få prøve de i bilen? :p
Jepp, det gjør du. Bare spør om du får prøve setet i bilen, og da vil ekspeditøren følge deg til bilen og vise deg hvordan det skal monteres. :)

Anar verkeleg ikkje! Hadde Britax til dei to første og var veldig fornøgd med det. God plass (fint for oss sidan lille ikkje var 9 kg før rundt 16 mnd). Må lese litt på testar og sånt trur eg. Vil ha base i alle fall, og isofixfeste.
Britaxen vår går til 13 kg, og siden vesla var bare 11kg da hun var 20 måneder brukte vi det som reservesete til hun ble nesten to. Kjekt med store babystoler og små barn. :)

Britaxen vår går til 13 kg, og siden vesla var bare 11kg da hun var 20 måneder brukte vi det som reservesete til hun ble nesten to. Kjekt med store babystoler og små barn. :)
Absolutt! Jentungen var 12 kg då ho var 2,5 år, brukte den stolen siste gong på den tida. Lang i ryggen!

Jeg skal ha min første så jeg har ikke peiling på bilstoler. Hvilket bilsete er best å ha hvis man trenger å kunne flytte det mellom 2 biler på en enkel måte? Men alikavel at det er trygt og sikkert sete?

Jeg skal ha min første så jeg har ikke peiling på bilstoler. Hvilket bilsete er best å ha hvis man trenger å kunne flytte det mellom 2 biler på en enkel måte? Men alikavel at det er trygt og sikkert sete?
Det aller enklaste er å ha to basar og eitt sete. Då klikker du berre setet fast i basen i den bilen du bruker då. :) og då kan du kjøpe eit hvilket som helst sete av dei som er på topp i testar og sånn! ;) Ellers går det an å berre ha sete, og montere det med bilbelte kvar gong du skal inn/ut av bilen. Mange gjer det også. :)

Back
Topp