Hvilken vogn?

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Vet det er litt tidlig å begynne med dette, men har begynt å tenke litt over dette. Har en Emmaljunga (Nitro City tror jeg) som jeg kjøpte ny til eldste i 2014 da han var 6 mnd. Saken er at vi har en 7 seters bil og må nok ha eldste bak når baby kommer og da er det noe mindre bagasjeplass bak, med mindre vi kjøper sånn boks på taket. Emmaljungaen er en veldig kompakt vogn og da blir det trangt bak. Vurderer å kjøpe babyzen jojo med babybag da den kan gjøres liten til sånne turer med alle i bilen. Noen som har erfaringer med denne til baby?

Vet det er litt tidlig å begynne med dette, men har begynt å tenke litt over dette. Har en Emmaljunga (Nitro City tror jeg) som jeg kjøpte ny til eldste i 2014 da han var 6 mnd. Saken er at vi har en 7 seters bil og må nok ha eldste bak når baby kommer og da er det noe mindre bagasjeplass bak, med mindre vi kjøper sånn boks på taket. Emmaljungaen er en veldig kompakt vogn og da blir det trangt bak. Vurderer å kjøpe babyzen jojo med babybag da den kan gjøres liten til sånne turer med alle i bilen. Noen som har erfaringer med denne til baby?

Emmaljunga next 60 er ikke så stor.

Sniker… vi har kjøpt Peugeot 5008 7 seter nå og har en Cybex balios s lux med babybag, den passer kjempe fint ved siden av det ene setet bakerst slått opp. Får til og med plass til baggasje I tillegg! :happy: Så du kan jo ta utganspunkt i målene på den når du ser på vogner sammenslått.. vi har emmaljunga Edge duo i tillegg og balios som «bilvogn»:happy::Heartpink

Har en emmaljunga next 90, men den bruker exen min til dattera vår på 4 siden han ikke har bil. Har baggen hos meg da. Var veldig fornøyd med den.Så usikker på om jeg skal kjøpe en trille til henne han kan ha og få nxt90,eller kjøpe ny. Har litt lyst på Stokke trailz,da jeg tror det blir en større baby denne gangen og har en høyere barnefar nå. Ser det er mange brukte i fin stand og.

Sniker
Jeg har prøvd Babyzen og Ergobaby metro+. Og skulle absolutt heller ha gått for Ergobaby. Du får kjøpt egen babybag til begge to, og der er de ganske like, men Ergobaby har en del flere fordeler enn Babyzen:
- sittedelen får så og si helt flat rygg, justerbar fotstøtte er integrert/ Babyzen kan ikke legges helt ned og justerbar fotstøtte må kjøpes ekstra
- kalesjen dekker virkelig bra på Ergobaby, både når barnet legges bakover i sovestilling og når barnet sitter/ Babyzen sin kalesje er kortere og mer begrenset
- Ergobaby takler ujevnt underlag ganske bra, brostein og hardpakket grussti går fint/ Babyzen rister og skramler utrolig på annet enn helt jevnt underlag, til og med på ru asfalt skramler den mye (min opplevelse dette altså)
- Ergobaby har justerbart håndtak som kan bli langt, mannen på 2 meter kan fint trille vogna/ Babyzen har kortere håndtak
- Begge har ganske god handlekurv under
- Babyzen finnes med flere farger og designet er kanskje litt mer spenstig
- Begge vogner går raskt å legge sammen og skal med sittedel passe i hattehylla på fly, Babyzen blir hakket mindre sammenlagt.

Jeg står i dag mellom Britax Smile 3 og Buggaboo Fox.

Har liten leilighet, relativt liten bil. 2 barn som ikke sitter i bilsete, et bilsete, så trenger ikke bytte den ut. Eldstemann er nok ikke så mye med lenger heller.

Jeg har hatt vogndilla, eid 12 vogner sikkert. Men da hadde jeg og enebolig og plass til å ha 2-3 vogner om gangen.

Mine favoritter fra før har vært ulike babyjoggere, TFK (magisk sovevogn til store barn) og det som nå heter britax go.

Liker ikke Emmaljunga. Vet de er blitt lenger i ryggen siden jeg hadde små barn sist og sist jeg jobbet i barnehage. Men aldri likt de.

Vi må nok ha en "flyvogn" etter hvert også. Besteforeldre på andre siden av lande, oldeforeldre enda lenger vekk.

Jeg har en jobb hvor jeg flyr mye så har en del flypoeng også. Så blir nok reist mye.

Blir nok enten britax eller maxi cosi bilsete også siden disse er godkjent til å feste på fly.

Vi har en Uppababy vista v2 fra førstemann som vi er fornøyde med og som dekker våre behov godt. Den kan i utgangspunktet bygges om til en søskenvogn i høyden, men jeg er litt skeptisk til å ha bagen nederst og lengst unna meg. Vet ikke om behovet er der heller, men jeg vil anta det siden førstemann bare er rett over 2 år når neste skal komme. For meg er det reelle alternativet Bugaboo Donkey, får ev prøve litt i butikk etterhvert.

Sniker
Jeg har prøvd Babyzen og Ergobaby metro+. Og skulle absolutt heller ha gått for Ergobaby. Du får kjøpt egen babybag til begge to, og der er de ganske like, men Ergobaby har en del flere fordeler enn Babyzen:
- sittedelen får så og si helt flat rygg, justerbar fotstøtte er integrert/ Babyzen kan ikke legges helt ned og justerbar fotstøtte må kjøpes ekstra
- kalesjen dekker virkelig bra på Ergobaby, både når barnet legges bakover i sovestilling og når barnet sitter/ Babyzen sin kalesje er kortere og mer begrenset
- Ergobaby takler ujevnt underlag ganske bra, brostein og hardpakket grussti går fint/ Babyzen rister og skramler utrolig på annet enn helt jevnt underlag, til og med på ru asfalt skramler den mye (min opplevelse dette altså)
- Ergobaby har justerbart håndtak som kan bli langt, mannen på 2 meter kan fint trille vogna/ Babyzen har kortere håndtak
- Begge har ganske god handlekurv under
- Babyzen finnes med flere farger og designet er kanskje litt mer spenstig
- Begge vogner går raskt å legge sammen og skal med sittedel passe i hattehylla på fly, Babyzen blir hakket mindre sammenlagt.

Tusen takk for svar!

Har faktisk sett på denne for en stund siden og vurderte å kjøpe den.

Er det sånn baby bagen ser ut?

Så spennede med vogn :D Lurer på, er det noen vogner som egner seg spesielt godt å se etter brukt?

Vi skal kjøpe pakken til britax smile 3 ❤️ Da er det med bilstol også!

Har dere vært å prøvd den? Jeg har ikke prøvd de så mye enda, og må ha med mannen for å prøve de. Han er 20cm høyere enn meg så vi må ha en vogn som passer begge.

Jeg liker litt demping i vognen. Men at den tar liten plass i bilen er et veldig viktig poeng denne gangen.

Vi har en Emmaljunga edge duo stående fra førstemann i 2017, den må ha helt nye dekk om den skal brukes. Mannen vil gå for den løsninga, mens jeg gjerne vil selge den - og kjøpe smalere vogn med svingbare hjul forran. Har også et ønske om å få vogna med i 7 setersbilen, uten at vi må ha egen bilvogn. For det har vi måtte hatt tidligere, og var ganske fornøyd med babyjogger mini gt til den bruken :)

Har dere vært å prøvd den? Jeg har ikke prøvd de så mye enda, og må ha med mannen for å prøve de. Han er 20cm høyere enn meg så vi må ha en vogn som passer begge.

Jeg liker litt demping i vognen. Men at den tar liten plass i bilen er et veldig viktig poeng denne gangen.
Ja jeg synes den virkelig utrolig god

Gleder meg sånn til å finne frem bagen til Stokke trailz igjen! Vi kommer også til å kjøpe bag til thule urban glide 2 :love7 har dog veldig lyst til å prøve bugaboo fox, men om jeg kjøper en vogn til flytter nok mannen ut:hilarious: (vi bor på 50kvm og har ikke mindre enn tre vogner)

Noen som har sett mer på vogn?

Våre planer ble plutselig forandret. I dag har vi vært å sett på Bugaboo Donkey 5. Kan ikke se at noen andre tvillingvogner kan sammenlignes med den. Både vekt og størrelse sammenslått. Vi ser og på ny bil hvor vi får inn 4 unger og vogn.

Her har vi babyjogger City Elite , Emmaljunga City Cross og Stokke Beat fra nr 1 ;) Snuser litt på Bugaboo Donkey, da storesøster vil fylle 3 i Juni 23’. Og kan tenkes at det er greit medmuligheten til søskenvogn:Heartpink Jeg er skikkelig vognfrelst og har et par vogner til på lager, men de har ikke mulighet til bag:facepalm:

Her har vi babyjogger City Elite , Emmaljunga City Cross og Stokke Beat fra nr 1 ;) Snuser litt på Bugaboo Donkey, da storesøster vil fylle 3 i Juni 23’. Og kan tenkes at det er greit medmuligheten til søskenvogn:Heartpink Jeg er skikkelig vognfrelst og har et par vogner til på lager, men de har ikke mulighet til bag:facepalm:
Wow så mange vogner! Vil du forklare til en vogn-nybegynner hvorfor man trenger så mange? :D
Er det noen vogner som man bør være litt ekstra på jakt etter om man ønsker å kjøpe brukt?

Wow så mange vogner! Vil du forklare til en vogn-nybegynner hvorfor man trenger så mange? :D
Er det noen vogner som man bør være litt ekstra på jakt etter om man ønsker å kjøpe brukt?
Man trenger absolutt IKKE så mange vogner :eek: Holder lenge med en kombivogn og eventuelt trille til bilen når baby blir større:) kommer helt ann på hva slags preferanser du har i en vogn:)

Noen som har sett mer på vogn?

Våre planer ble plutselig forandret. I dag har vi vært å sett på Bugaboo Donkey 5. Kan ikke se at noen andre tvillingvogner kan sammenlignes med den. Både vekt og størrelse sammenslått. Vi ser og på ny bil hvor vi får inn 4 unger og vogn.
Donkey er suvereeeen:love017

Back
Topp