Hvilken vogn..

Tror vi ender på en Simo Duo, men er fryktelig usikker enda. Det er jo en "jungel" av vogner og babyutstyr, og for oss som ikke har erfaring fra før er det fryktelig forvirrende. Er jo så masse man skal ta hensyn til.

Etter å ha vært på en butikk og forhørt meg litt i går, for så å komme ut igjen enda mer forvirret, har jeg egentlig bare slått meg til ro med at det jeg til slutt velger er mer enn bra nok:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det noen som har gode tips til/erfaring med tvillingvogn?
Vi har Bugaboo Donkey og er kjempefornøyd. Liker spesielt at sittedelene kan snus begge veier og at den blir liten når den er sammenlagt. Men prisen er jo litt stiv

Var innom barnas hus i dag. Det blir nok city elite som jeg hadde sett for meg:)

Vi har Bugaboo Donkey og er kjempefornøyd. Liker spesielt at sittedelene kan snus begge veier og at den blir liten når den er sammenlagt. Men prisen er jo litt stiv

Prisen er litt stiv, men det er den vi føler passer mer og mer til det vi ønsker. Er et veldig pluss at de kan sitte begge veier i sittedelen og at bilstoler kan settes på:-) Hmmm.. det er vell bare å spare...

jeg klarer ikke å bestmme meg for om jeg skal velge bugaboo donkey eller kjøpe ei enkel vogn og kjøpe ei billig brukt søskenvogn.
Tanta mi tilbydde meg å kjøpe hennes, for 500 kr. slik e skulle kjøpe buffalo istedenfor, men aner ikke hva jeg skal gjøre. =/

Nå er vi helt sikre på hvilken vogn det blir; Brio go next. Har sett på bugaboo buffalo, emmaljunga city cross og city elite. Buffaloen har ingen demping, og det er dumt mtp rulling på sti og grusveier, city crossen ligner veldig på brioen, men er litt mer klønete å slå sammen, litt tyngre, og litt mer "klumpete". City elite kan man ikke snu sittedelen, også syns jeg det var litt lite langringsplass under.

Brio go next er superenkel å slå sammen, føles smidig, har demping, sittedelen kan snus begge veier, den ser fin ut, den har vendbare hjul som kan byttes til store luftjul til vinter og snø, og vil liker den veldig godt begge to :) Så da er det bare å begynne å spare ;)

Tror vi ender på en Simo Duo, men er fryktelig usikker enda. Det er jo en "jungel" av vogner og babyutstyr, og for oss som ikke har erfaring fra før er det fryktelig forvirrende. Er jo så masse man skal ta hensyn til.

Etter å ha vært på en butikk og forhørt meg litt i går, for så å komme ut igjen enda mer forvirret, har jeg egentlig bare slått meg til ro med at det jeg til slutt velger er mer enn bra nok:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi syns Simo er helt fantastisk! Romslig, ekstremt god demping, utrolig behagelig for babyen. Minus er jo at den er noe stor selv sammenslått, så det vi gjorde (med nr. 1), var å kun kjøpe simo med bagen (brukt, trekket og madrass kan vaskes) altså ikke med sportsdel. For en sånn vogn er ganske stor, så i det barnet er klar for sportsdel er man selv også veldig klar for en nettere vogn :D Har flere venninner som kjøpte duo samtidig som vi bare kjøpte bag og de kjøpte også nettere vogn når det var tid for sportsdel.. Så det er ikke tvil om at vi kjører det samme "vognløpet" denne gangen ;) Men ja, vogn er en jungel, og det du til slutt velger blir absolutt bra nok! Det verste som kan skje er vel nesten at du selv irriterer deg over ting ved vogna. Selv om det kan være ille nok det igrunn, man bruker den jo rimelig mye og er ganske avhengig av den :)

Prisen er litt stiv, men det er den vi føler passer mer og mer til det vi ønsker. Er et veldig pluss at de kan sitte begge veier i sittedelen og at bilstoler kan settes på:-) Hmmm.. det er vell bare å spare...
Kanskje den kan fås brukt på Finn?

Vi syns Simo er helt fantastisk! Romslig, ekstremt god demping, utrolig behagelig for babyen. Minus er jo at den er noe stor selv sammenslått, så det vi gjorde (med nr. 1), var å kun kjøpe simo med bagen (brukt, trekket og madrass kan vaskes) altså ikke med sportsdel. For en sånn vogn er ganske stor, så i det barnet er klar for sportsdel er man selv også veldig klar for en nettere vogn :D Har flere venninner som kjøpte duo samtidig som vi bare kjøpte bag og de kjøpte også nettere vogn når det var tid for sportsdel.. Så det er ikke tvil om at vi kjører det samme "vognløpet" denne gangen ;) Men ja, vogn er en jungel, og det du til slutt velger blir absolutt bra nok! Det verste som kan skje er vel nesten at du selv irriterer deg over ting ved vogna. Selv om det kan være ille nok det igrunn, man bruker den jo rimelig mye og er ganske avhengig av den :)
For å gjøre forvirringen komplett fikk jeg i dag anbefalt Mountain Buggy Urban Jungle av en kollega i dag. Jeg trodde kanskje den var best egnet for mer urbane strøk, men hun bor jo samme plass som meg og synes den var helt super og stødig også her "på fjellet", og mye mindre/lettere enn Simo. Siden jeg har liten bil er det jo en fordel å kunne få vognen inn i bilen også. Hmm, nå må vi visst tenke oss om litt til før vi handler:-)
Ellers kan vi jo også vurdere det du foreslår..

For å gjøre forvirringen komplett fikk jeg i dag anbefalt Mountain Buggy Urban Jungle av en kollega i dag. Jeg trodde kanskje den var best egnet for mer urbane strøk, men hun bor jo samme plass som meg og synes den var helt super og stødig også her "på fjellet", og mye mindre/lettere enn Simo. Siden jeg har liten bil er det jo en fordel å kunne få vognen inn i bilen også. Hmm, nå må vi visst tenke oss om litt til før vi handler:)
Ellers kan vi jo også vurdere det du foreslår..

Hehe, lett skal det i alle fall ikke være! ;) Nå er du heldig som kan høre med kollegaen din, for det som kaaan være litt kjedelig er hvis bagdelen på den ikke er så alt for romslig, for da vokser babyen fort "ut av" bagdelen og må over i sportsdelen. Og hvis jeg ikke tar feil så kan man kun ha babyen fra seg i sportsdelen på den og det er ikke alltid så greit når de er så små og de ikke kan se den som triller. Og man ikke har den fulle oversikten selv heller. Er kanskje sånn plastrute i kalesjen, men for at babyen skal se deg må du henge over vogna.. Altså titte nedi, man ser ikke hverandre naturlig mens man går. MEN det er jo bare å spørre kollegaen din om hennes erfaring! :D

Back
Topp