Hvilken vogn

Arandir

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Bør man ha om man skal ha den med seg i skogen og på litt ulendt terreng? Syntes det er kjempevanskelig med vogn... Hver gang jeg tror jeg har funnet svaret, dukker det opp en test eller noen med dårlig erfaring:( Jeg trenger ei stabil vogn, som tåler litt snø, slaps, is, skau, og forhåpentligvis ikke tar for mye plass i bilen. Er jeg for kravstor da, eller?
:)

Termin 4. januar :)

Jeg ville ha valgt simo eller emmaljunga med lufthjul.
Mulig en stabil og god 3 hjuling (løpevogn, har store hjul)

Men Simo har jeg goood erfaring på skog/ulent terreng. Nå har jeg emmaljunga med punkteringsfrie hjule og er herk om vinteren :( Lufthjul er best :)

Og aller helst duo vogn. altså sittedel og liggedel hver for seg. Ikke kombi, der liggedelen er i sittedelen.

Simo duo:) jeg har kjøpt den av de samme kriteriene som deg da jeg bor på landet! Fin plass i bagen til vinterbaby, lett å klappe sammen og legge i bilen:) pluss at du enkelt kan ta av hjulene på de så sparer enda mere plass;) veldig fornøyd!

<3 VinterPrinsesse <3

Bør man ha om man skal ha den med seg i skogen og på litt ulendt terreng? Syntes det er kjempevanskelig med vogn... Hver gang jeg tror jeg har funnet svaret, dukker det opp en test eller noen med dårlig erfaring:( Jeg trenger ei stabil vogn, som tåler litt snø, slaps, is, skau, og forhåpentligvis ikke tar for mye plass i bilen. Er jeg for kravstor da, eller?
:)

Vi hadde Emmaljunga City Cross sist (2009) og var kjempefornøyd! :) Den er nett og ei fin "byvogn", samtidig som den er stødig og god, og den har tålt barsk nordnorsk vinter helt supert. Har hatt den mye med i lysløypa og på litt bredere stier i skog/fjell. Vi kommer til å bruke den denne gangen også:)

MEN, jeg er redd du ALLTID vil finne noen som har dårlige erfaringer uansett hvilken vogn du velger, for folk er så forskjellige og har så forskjellige meninger og behov. Til syvende og sist må du velge den vogna som ser ut til å fungere best for akkurat din familie og deres livsstil:)

Sent from my iPad using BV Forum

Må kanskje det, men nå har jeg ihvertfall fått mange gode tips fra dere:)
En venninne av meg foreslo at jeg gikk på en utstyrsbutikk og bare forklarte hva slags livsstil vi har. Kanskje prøve det.
Emmaljunga syntes jeg ser veldig grei ut, men en jeg har på Facebook sa følgende om den :

"Kun Barneland på SS som har det. Nå skal jeg komme med et par tips, og dette har jeg erfaring på, har vært borti et par. Ja de ser kjempeflotte og kule ut, masse retrofaktor hvis du ser på klassikerene. Men verden utvikler seg, og vær snill med deg selv - velg en vogn med svinghjul foran - det er ikke gøy å stå som en lastebil og prøve å snu deg midt i en liten nipsebutikk når kona løper som en strikkball (no offence). Vi låner en Emmaljunga som sovevogn på hytta, og jeg vurderer å installere ryggealarm på den slik at uskyldige forbipasserende flytter seg når jeg kommer. Den er svær! I tillegg skal du ha minst mulig vogn i bilen når den er slått sammen og den skal være rask å slå sammen. Vi hadde TFKs tvillingvogn til tvillingene, den finnes også i singel. Den er genial som dypvogn, men feiler på et par punkter som sportsdel. Ryggen er altfor bakoverlent, rumpa kommer ned i underkurven og solskjermingen er en vits. Derfor byttet vi merke. Til sistemann her nå har vi kjøpt Babyjogger City Elite - den er helt genial, stor plass under, snurrer på flekken, legges sammen på 3 sekunder og tar 0 plass (selvfølgelig tar alt litt plass med bag frem til de kan sitte i sportsdel). Store gummihjul også (ikke trallehjul som triller dårlig på vinteren - du skal ut om vinteren vet du). Solskjermingen er også fantastisk. Gå og ta en titt på den du - tenk praktisk :) Og så bestiller du selvfølgelig fra Ebay og sparer noen tusenlapper."

Lo godt av den ryggealarmbiten :D

Men den baby jogger (som har fått toppkarakter i alle tester), er den brukbar når de er helt nyfødte? Så for meg at det var mer "treningsvogn"

Du får dypvogn til babyjogger, og eliten er ikke ment som joggevogn, men en allterrengsvogn. :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi skal ha eliten. Å den baby bagen virker genial. Det beste er at den kan legges sammen slik at den blir tilnærmet flat. Kjempe lett er den og:-) Å stor og god. Mannen likte den veldig godt:-)

Jeg syntes også den virker fin:) Er jo en ekstra bonus at den har fått 6 på terningen over hele linja.

Men bagen til babyjogger elite er liiiten til vinterbaby. Venninda mi måtte legge sin gutt i sportsvogna når han var 3/4 mnd. Å minuset da er at du ikke kan ha ungen mot deg. Men som sportsvogn når de blir større er den veldig flott!

Men det er da ikke på vinteren vi som skal føde i januar trenger stor bag? Det er jo mot slutten av bagperioden det, og da er det allerede blitt vår og man trenger ikke stor pose i vognen. På vinteren er bebisen så liten at den får plass i hvilken som helst bag! Jeg har city cross og elite - foretrekker definitivt elite over city crossen på alle måter! :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Baby jogger city elite!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Men er det upraktisk med tre hjul i snøen?

Jeg tenker også på city elite. Den ser så fin og praktisk ut, men tenker også som flere her at den virker mer som en vogn man bruker når ungen er litt større. Synes emmaljunga ser super ut når barnet er nyfødt, men den er nok stor ja, veldig stor.. Blir aldri helt klok på den vognjungelen.. Må vell ta oss en tur på en butikk og prøve litt.

Den nye bagen som kom med 2014-modellen er større enn den gamle.

På eliten..

Venninna må fikk barn i desember i fjor og hun hadde 3-hjuling. Jeg trilla den i noen jm i bare tjukk slaps, var overraska over hvor lett det gikk tross føret :-)

Jm = km

Back
Topp