Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes det virker som om du ser på riktig type vogn til behovene du nevner. Fordelen med TFK mono er at du kan ha barnet vendt mot deg når bagdelen skal byttes, det kan du dessverre ikke med Thule. Thule ville jeg hatt til større barn, altså over året. Har ikke personlig erfaring med disse vognene, men har begge to på lista over vogner det hadde vært gøy å eie en gang.Førstegangsgravid her - og barnevogn er virkelig en jungel å sette seg inn i!
Vi bor avsides, på østlandet. Mye snø, is og grusveier.
Har lest mye på denne siden og tråden, og googlet, og begynner å tenke i retning TFK Mono, Thune Urban Glide eller liknende. Vi er relativt sporty, så jeg håper på en baby som trives i vogn slik at vi kan fortsette med våre daglige gåturer (med hund). Turene foregår i alle slags vær, og da på veldig variert underlag.
Er det noen som har gode tips og triks?
Har lest at det kan være kjekt med håndbrems (mye bakker rundt oss). Størrelsen når den er sammenlagt har ikke så mye å si for oss.
Leste også at noen ikke var så fornøyd med tre hjul på snøføre? Men jeg aner jo virkelig ikke..
Håper noen har noen gode forslag eller anbefalinger til hva jeg bør se nærmere på av spesifikasjoner, ekstrautstyr, etc. Jeg er HELT blank!![]()
Jeg var selv mellom bugaboo fox 3 og thule glide (hørt så mye bra om den)! Jeg tok bugaboo da jeg ville ha barnet vendt mot meg den første tiden i sportsdelen. Men for å være årlig, den tiden var kort. Han satt kanskje mot meg i 2-3 mnd før han ble lei og ville snus. Er fornøyd med bugaboo altså, men innimellom så kunne jeg ønske jeg tok thule glide. Venninna mi har den, helt fantastisk lett å trille, har brems og virker som en vogn man kan ha lengeFørstegangsgravid her - og barnevogn er virkelig en jungel å sette seg inn i!
Har lest mye på denne siden og tråden, og googlet, og begynner å tenke i retning TFK Mono, Thune Urban Glide eller liknende. Vi er relativt sporty, så jeg håper på en baby som trives i vogn slik at vi kan fortsette med våre daglige gåturer (med hund). Turene foregår i alle slags vær, og da på veldig variert underlag.
Har lest at det kan være kjekt med håndbrems (mye bakker rundt oss). Størrelsen når den er sammenlagt har ikke så mye å si for oss.
Leste også at noen ikke var så fornøyd med tre hjul på snøføre? Men jeg aner jo virkelig ikke..
Håper noen har noen gode forslag eller anbefalinger til hva jeg bør se nærmere på av spesifikasjoner, ekstrautstyr, etc. Jeg er HELT blank!![]()
Tusen takk for tilbakemelding! Jeg har vært innom og sett på fox også, men så leste jeg at noen syntes den ikke hadde så god demping mtp terreng? Hvordan opplever du det, går du mye/lengre turer i ujevnt terreng?Jeg var selv mellom bugaboo fox 3 og thule glide (hørt så mye bra om den)! Jeg tok bugaboo da jeg ville ha barnet vendt mot meg den første tiden i sportsdelen. Men for å være årlig, den tiden var kort. Han satt kanskje mot meg i 2-3 mnd før han ble lei og ville snus. Er fornøyd med bugaboo altså, men innimellom så kunne jeg ønske jeg tok thule glide. Venninna mi har den, helt fantastisk lett å trille, har brems og virker som en vogn man kan ha lenge![]()
Aah, takk for litt mer informasjon!Synes det virker som om du ser på riktig type vogn til behovene du nevner. Fordelen med TFK mono er at du kan ha barnet vendt mot deg når bagdelen skal byttes, det kan du dessverre ikke med Thule. Thule ville jeg hatt til større barn, altså over året. Har ikke personlig erfaring med disse vognene, men har begge to på lista over vogner det hadde vært gøy å eie en gang.
Syntes den fungerer fint i de aller fleste terreng egentlig. Veldig allsidig vogn som passer godt i både by og på landet. Jeg syntes fox har fin størrelse i bil og mellom butikkhyller osv. Så det spørs mye på hvor du skal bruke vognen mest. Fox måler seg nok ikke med en thule glide i terrenget daTusen takk for tilbakemelding! Jeg har vært innom og sett på fox også, men så leste jeg at noen syntes den ikke hadde så god demping mtp terreng? Hvordan opplever du det, går du mye/lengre turer i ujevnt terreng?
Jeg forstår, tusen takk for nyttig info!Syntes den fungerer fint i de aller fleste terreng egentlig. Veldig allsidig vogn som passer godt i både by og på landet. Jeg syntes fox har fin størrelse i bil og mellom butikkhyller osv. Så det spørs mye på hvor du skal bruke vognen mest. Fox måler seg nok ikke med en thule glide i terrenget da![]()
Vi har gått for Emmaljunga sento max 2025, ei venninne lånte den og var storfornøyd med den på snø/is. Den har store hjul med godt mønster, så den er ganske lett å trille i snø. Det som er negativt med den er at den kan være litt tung i lange oppoverbakker. Jeg vil anbefale deg å dra i barnebutikker for å høre med de. Vi bor på bygda med 1 meter snø og masse is, så her er det spora på hjula og vekta som er viktig. Vi kan ikke gå med en kjempelett vogn som bare sklir på snøføreFørstegangsgravid her - og barnevogn er virkelig en jungel å sette seg inn i!
Tusen takk for et forslag/alternativ!Vi har gått for Emmaljunga sento max 2025, ei venninne lånte den og var storfornøyd med den på snø/is. Den har store hjul med godt mønster, så den er ganske lett å trille i snø. Det som er negativt med den er at den kan være litt tung i lange oppoverbakker. Jeg vil anbefale deg å dra i barnebutikker for å høre med de. Vi bor på bygda med 1 meter snø og masse is, så her er det spora på hjula og vekta som er viktig. Vi kan ikke gå med en kjempelett vogn som bare sklir på snøføre![]()