Hvilken vogn skal dere ha?

Hvis vi skal kjøpe ny vogn blir det emmaljunga dobbel viking (søskenvogn).
Har emmaljunga mondial som bhg vogn og stokke trailz her hjemme fra første barn på 1,5år
Er akkurat de vi står Mellem å skal velge. Enten emmaljunga mondial deluxe eller Stokke trailz. Har ikke erfaring med noen av vognene. Hvilken foretrekker du? Hvordan er Stokke vognen på snø? Ønsker å bruke den en del i skogen.
 
Er akkurat de vi står Mellem å skal velge. Enten emmaljunga mondial deluxe eller Stokke trailz. Har ikke erfaring med noen av vognene. Hvilken foretrekker du? Hvordan er Stokke vognen på snø? Ønsker å bruke den en del i skogen.

Kan jeg spørre hva som er fordelene med mondial deluxe i forhold til de andre emmaljunga modellene? Synes de virker så like [emoji28] #førstegangsogikkepeiling
 
De er flotte begge to.. Men hvilken skal vi gå for? Kanskje like greit å prøve ut de begge i en butikk før en bestemmer seg!?
Screenshot_20180503-182453_SOL.jpg
Screenshot_20180503-182656_SOL.jpg
 
Kan jeg spørre hva som er fordelene med mondial deluxe i forhold til de andre emmaljunga modellene? Synes de virker så like [emoji28] #førstegangsogikkepeiling
Det er mange forskjellige understell utifra funksjon[emoji5] er første gang jeg skal evt skal ha en Emmaljunga også, så ikke helt proff på den fronten. Men ser jo at Stokke bagen er 1 cm større.
 
Hvordan er emmaljungaen på snø, laps og grus?
 
Hvordan er den på snø? Har dere lufthjulene? Er den god å bruke? Står Mellem denne og emmaljunga mondial deluxe.. Er litt i tvil om hvilken av vognene vi skal gå for[emoji5]

Vi har lufthjulene ja (var kun dem man fikk med tidligere), og den har funket helt supert til vår bruk[emoji4][emoji1305] Går aldri ute i STORE snømengder, men vi bor i nord så litt snø er det jo uansett, og på det funker den fint fint[emoji5] Har ingen å sammenligne med da, for vi har kun hatt den[emoji28]
 
Vi har en stokke crusi, en babyjogger City elite og en Mountain buggy urban jungle stående. Tror jeg kjøper bag til babyjoggern, har bare bag til crusi og den har ikke vinterhjul.
 
Jeg har mest lyst på joolz day2 earth eller geo2. Men har sett så få som har disse, noen som har erfaring? IMG_1251.JPG IMG_1252.JPG
 
Har tenkt på Britax smile 2, men får se om jeg skifter mening når vi drar å prøver litt...
 
Vi skal ha stokke trailz i lysegrå:love017 Allerede fått kjøpt bagdelen brukt på finn.no:) Elsker den vogna, også er det omtrent den eneste som det er litt høyde på, da både jeg og mannen er nokså høye.
 
Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo, med svinghjul :happy:
 
Vi har bugaboo buffalo fra forrigemann. Elsker den. Lett å legge sammen, liten sammenlagt, god plass i bagen, super å manøvrere, enkelt å endre sittestilling mens barnet sitter i vogna, helt fantastisk kalesje som kan dras helt ned, som mange andr vogner mangler. I tillegg synes jeg den er kjempefin:D Eneste jeg innimellom har savnet er håndbrems. Men det går jo bra. Har selvsagt lyst på den nye bugaboo fox, men er redd de små forhjulene vil komme til kort :bored:Merket faktisk ganske godt at den var en del lettere da jeg testet den på Barnas Hus, men likevel. Livredd for å kvitte meg med buffalo og angre :angelic:

Jeg jobber på barnas hus, og av de kundene som har hatt Buffalo og Fox vil alle kvitte seg med Buffalo :) Med litt mindre forhjul på Fox blir det ikke mindre trillekomfort, da den har så mye mer demping og er lettere i understellet.

Jeg skal ha Bugaboo Fox :D selvom jeg er TFK frelst :rolleyes:
 
Vil absolutt anbefale vogn med svingbare framhjul, mye lettere å håndtere og å svinge hvor det er dårlig plass[emoji4]

Vi hadde Emmaljunga Super Nitro til førstemann, var veldig fornøyd med vognen, men gutten vår er stor for alderen, så han vokste ut av babybagen når han var 4 mnd. Han er også lang i ryggen, så vi byttet vogn når han var 1,5 år, da begynte det å bli et problem å ligge strak med seler på
Vi byttet da til BabyJogger City Premier. Liker den veldig godt, så vi kjøper nok bare babybag til denne, og bruker den videre[emoji4]
 
Blir nok å gjenbruke babyjogger city elite, den er kjempekomfortabel å bruke i terreng og ellers uansett vær. Lett og navigere, så er det supert at den er kjempelett å slå sammen og tar liten plass i bilen så en har plass til mye annet :)
 
Jeg jobber på barnas hus, og av de kundene som har hatt Buffalo og Fox vil alle kvitte seg med Buffalo :) Med litt mindre forhjul på Fox blir det ikke mindre trillekomfort, da den har så mye mer demping og er lettere i understellet.

Jeg skal ha Bugaboo Fox :D selvom jeg er TFK frelst :rolleyes:
Du må ikke si sånt, plutselig står jeg her med ny vogn. Samboeren min kommer til å bli fullstendig gal :p Er rimelig fornøyd med buffaloen, så eeegentlig har jeg bare tenkt å glemme at Fox finnes. Hehe. Vi har forøvrig også en TFK Joggster twist som sovevogn i barnehagen. Funker veldig bra til dét, men synes den er veldig stor og duvende å trille ellers. Hakket bedre enn buffalo på mye snø, da. Ellers har jeg, i min vognresearch i diverse forum, sett mye fokus på hvordan vogna er i ulendt terreng og i mye snø. Altså. De aller fleste vogner er ikke optimale i mye snø. Hvis man da ikke velger en med gigahjul osv., men da må man vel sannsynligvis gi avkall på andre goder man får i andre vogner. Når det gjelder ulendt terreng vet jeg ikke helt hva folk legger i det, på en sti med røtter og kvister er det vel aldri gunstig å trille, men for å ta et eksempel her fra oslo trillet jeg helt fint på grus/skogsbilvei med litt snø opp til grefsenkollen med Bugaboo Cameleon for et par år siden. Den har jo verdens minste forhjul.:spitoutdummy: Så man bør tenke seg om to ganger før man avskriver en vogn fordi man eksempelvis bor landlig:wideyed::cool:
 
Noen som har kjennskap til Uppababy Vista?
Har hatt Bugaboo Cameleon til førstemann for flere år siden. Brukte den i snø og slaps, strand og grus, skog og mark. Kjempefornøyd [emoji7][emoji23] Men synes bagen er ekstremt lav. Vi er begge veldig høye [emoji28] så har tenkt på stokke trailz, men liker ikke sittedelen så godt [emoji51] så vurderer uppababy...men kjenner ingen som har den.
 
Har Stokke trailz fra førstemann, veldig fornøyd! Men ser dessverre at vi må selge den å kjøpe søskenvogn når lille kommer.. Ellers klarer jeg nok ikke hente og levere i barnehage[emoji28] Noen som har erfaring med bugaboo donkey?
 
Back
Topp