Hvilken vogn skal dere ha?

Å, så glad jeg ble for å lese dette innlegget [emoji1] du oppsummerer mange av tankene jeg har hatt i det siste, og jeg har egentlig landet litt på samme konklusjon. Alt som kan gjøre hverdagen med baby lettest mulig er verdt å investere i, og vogn er noe som skal brukes lenge. Selv om jeg har planer om å bære en del ser jeg at vogn vil bli brukt mye, og det å ha noe som er funksjonelt og fint veier tungt. Så her blir det ny vogn [emoji3]
Liker! :D Den gamle dere hadde fått i gave kan dere dessuten bruke som sovevogn i barnehagen, når den tid kommer. Sovevogn var forøvrig også noe jeg tenkte vi OVER HODET ikke trengte, men som nå har vist seg å være en selvfølge og et must have. Lykke til i vognjungelen! Det er jo litt vanskelig, men kjempegøy å skulle kjøpe vogn! :p

Jeg husker også jeg tenkte at vogn ikke var så nøye, og at vi bare kunne kjøpe en for 500 kroner på finn. Men fy søren, det endret seg da termin nærmet seg. Hehe. Én ting er at den babyutstyrsindustrien tar helt av, altså, og at man bør prøve og ikke miste kontrollen helt og kjøpe alt mulig rart man egentlig ikke trenger. Men etter å ha hatt barn i snart to år, har jeg altså funnet ut at vogn ikke er blant disse tingene. Den er superviktig! I permisjonstiden trillet jeg rundt på vogna i snitt tre timer per dag, om ikke mer. Enten på tur i skogen, i byen, i butikker etc. Det er sinnsykt viktig at vogna er funksjonell, god å trille og generelt enkel og håndtere. Å enkelt kunne klikke av bagen er et must når babyen er liten og sovner i bagen. Om man skal på besøk til noen, for eksempel, klikker man den bare av, og tar den med inn. At den er enkel å legge sammen, var også rimelig viktig for meg i begynnelsen, da jeg innimellom var avhengig av å kjøre. At styret enkelt kunne justeres i høyden, var også et stort pluss, enten når jeg og mannen, med forskjellige høyder var ute på trilletur sammen, eller om vi kom på en trang buss eller bane. At sittedelen er vendbar er kanskje viktig en liten periode. Men til gjengjeld rimelig viktig i den lille perioden. Vi får jo novemberbarn, og når mai/juni og finværet kommer er babyen bare et halvt år, men likevel ønsker man (og den) gjerne å få komme litt opp og se. Da er det veldig ok å kunne ha den vendt mot seg. Og så er det viktig at den er god å trille og at hjulene passer ditt formål osv.

Så min konklusjon på vegne av deg er altså; unn deg en ny vogn :D Det er ikke sååå ofte man får en baby. Da er det helt okei å bruke litt penger på en vogn, selv om man har en 10 år gammel en i boden. Fnis. Så kan dere jo heller gjenbruke den nye på en eventuell nummer to. Du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe en ny vogn. Mange får fullstendig barnevogndilla og kjøper ti nye vogner i løpet av vognperioden ;)
Dette! Hadde nok kjøpt en ny hadde det ikke vært for at dette blir nr 2 og siste ;) pluss den vi har er ho gull, men noe til ettertanke for de som tenker at en kan nøye seg med en vogn de egentlig ikke helt hadde lyst på grunnet lav pris eller lignende. Jeg var nok bare så heldig at jeg fant den vogna jeg absolutt ville ha til en skikkelig bargain-pris på Finn :)

Dette! Hadde nok kjøpt en ny hadde det ikke vært for at dette blir nr 2 og siste ;) pluss den vi har er ho gull, men noe til ettertanke for de som tenker at en kan nøye seg med en vogn de egentlig ikke helt hadde lyst på grunnet lav pris eller lignende. Jeg var nok bare så heldig at jeg fant den vogna jeg absolutt ville ha til en skikkelig bargain-pris på Finn :)
Skjønner greia. Jeg kommer ikke til å kjøpe ny denne gangen jeg heller, rett og slett fordi jeg kjøpte vogna jeg har i dag for et og et halvt år siden, da min første var baby, og fordi den oppfyller alle kriteriene jeg beskrev i første innlegg og mer til. Det kostet kanskje litt da, men det var det verdt. Særlig med tanke på at den fortsatt er god som ny, og at jeg gleder meg til å ta i bruk babybagen igjen :p Altså. Får selvsagt lyst til å investere i alle mulige nye modeller. Men tror ikke det er noe som kan gjøre meg mer fornøyd, egentlig. Så jeg håper jeg klarer å la være og ta sjansen :happy:

Vi trenger ny vogn også! Har faktisk to gamle, tunge som jeg nekter å dra rundt på i et par år til.

Denne gangen er det viktig å finne en vogn som passer til høye barn, da førstemann viste seg å være en skikkelig laban (å shit, apropos det: jeg har så søtsug, og nå fikk jeg lyst på seigmenn også). Nestemann blir nok ikke bedre/verre. Noen som vet hvilke vogner som er lengst? :)

Har en Emmaljunga Edge Duo Combi. Blir å bruke den igjen. Brukt den til alle de 3 vi har. God som ny!:happy:men tror det blir å kjøpe nytt understell til den nå.
Den er romslig og god å trille, smal, men lang bagdel. Samt at den har en masse praktiske funksjoner:)

Vi trenger ny vogn også! Har faktisk to gamle, tunge som jeg nekter å dra rundt på i et par år til.

Denne gangen er det viktig å finne en vogn som passer til høye barn, da førstemann viste seg å være en skikkelig laban (å shit, apropos det: jeg har så søtsug, og nå fikk jeg lyst på seigmenn også). Nestemann blir nok ikke bedre/verre. Noen som vet hvilke vogner som er lengst? :)

Ikke at jeg har såå god oversikt over jungelen der ute, men vi måtte bytte vogn når poden var 1,5 år fordi han også er så lang. Da byttet vi fra Emmaljunga Super Nitro til Babyjogger City Premier (fikk beskjed om at den skulle være god og lang i ryggen). Så jeg har kun erfaring med sittedelen der og ikke babybagen. Men jeg satser på at den uansett kan brukes lenger enn Emmaljunga sin. Guttungen vokste ut av den allerede når han var 4 mnd[emoji12]

Ikke at jeg har såå god oversikt over jungelen der ute, men vi måtte bytte vogn når poden var 1,5 år fordi han også er så lang. Da byttet vi fra Emmaljunga Super Nitro til Babyjogger City Premier (fikk beskjed om at den skulle være god og lang i ryggen). Så jeg har kun erfaring med sittedelen der og ikke babybagen. Men jeg satser på at den uansett kan brukes lenger enn Emmaljunga sin. Guttungen vokste ut av den allerede når han var 4 mnd[emoji12]
Wow, håper dere fikk solgt emmaljunga-vogna til et skikkelig knøtt! Takk for innspill:)

Valget falt på Emmaljunga Edge med outdoor s understellet i fargen grey lounge[emoji119][emoji16] den er bestilt. Så gleder meg til å få den i hus i august/September.

Har emmajunga city cross
Tfk joggster twist
Babyjogger mini

Blir nok ikke noen ny vogn denne gangen

Den virker så nett og fin [emoji4] Tror du det vil være god nok plass til vintervognpose i den? Er eneste grunnen til at jeg tenker Emmaljunga Edge i stedet for nxt..

Ja det var derfor vi gikk for den [emoji4] tror nok det skal gå helt fint med vintervognpose, mener også de har en som er tilpasset den modellen [emoji4]

Vi var fast bestemt på å kjøpe Stokke Trailz og var i butikken idag for å teste siden det var kampanje på den nå. Men den strøk på nesten alle kriteriene våre...ble helt sykt overraska faktisk! Vi fikk kjempegod hjelp og var i butikken i tre timer [emoji23][emoji28] fant 5 vogner som vi testa og pakka sammen og prøvde med stellebager osv... Dama i butikken må jo ha trodd vi var helt gærne [emoji23][emoji23] Vi endte opp med en city select. Og er suuuperførnøyde!! Den var helt perfekt for oss på alle plan [emoji7] gleder meg til å hente den!

Back
Topp