Jeg husker også jeg tenkte at vogn ikke var så nøye, og at vi bare kunne kjøpe en for 500 kroner på finn. Men fy søren, det endret seg da termin nærmet seg. Hehe. Én ting er at den babyutstyrsindustrien tar helt av, altså, og at man bør prøve og ikke miste kontrollen helt og kjøpe alt mulig rart man egentlig ikke trenger. Men etter å ha hatt barn i snart to år, har jeg altså funnet ut at vogn ikke er blant disse tingene. Den er superviktig! I permisjonstiden trillet jeg rundt på vogna i snitt tre timer per dag, om ikke mer. Enten på tur i skogen, i byen, i butikker etc. Det er sinnsykt viktig at vogna er funksjonell, god å trille og generelt enkel og håndtere. Å enkelt kunne klikke av bagen er et must når babyen er liten og sovner i bagen. Om man skal på besøk til noen, for eksempel, klikker man den bare av, og tar den med inn. At den er enkel å legge sammen, var også rimelig viktig for meg i begynnelsen, da jeg innimellom var avhengig av å kjøre. At styret enkelt kunne justeres i høyden, var også et stort pluss, enten når jeg og mannen, med forskjellige høyder var ute på trilletur sammen, eller om vi kom på en trang buss eller bane. At sittedelen er vendbar er kanskje viktig en liten periode. Men til gjengjeld rimelig viktig i den lille perioden. Vi får jo novemberbarn, og når mai/juni og finværet kommer er babyen bare et halvt år, men likevel ønsker man (og den) gjerne å få komme litt opp og se. Da er det veldig ok å kunne ha den vendt mot seg. Og så er det viktig at den er god å trille og at hjulene passer ditt formål osv.
Så min konklusjon på vegne av deg er altså; unn deg en ny vogn

Det er ikke sååå ofte man får en baby. Da er det helt okei å bruke litt penger på en vogn, selv om man har en 10 år gammel en i boden. Fnis. Så kan dere jo heller gjenbruke den nye på en eventuell nummer to. Du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe en ny vogn. Mange får fullstendig barnevogndilla og kjøper ti nye vogner i løpet av vognperioden