Hvilken vogn skal dere ha?

Er akkurat de vi står Mellem å skal velge. Enten emmaljunga mondial deluxe eller Stokke trailz. Har ikke erfaring med noen av vognene. Hvilken foretrekker du? Hvordan er Stokke vognen på snø? Ønsker å bruke den en del i skogen.

Stokkevogna har vært helt gull for oss. Bagdelen er stor og romslig og selve vogna er høy. Synes det er fint å kunne la barnet sitte både mot meg og fra meg når det blir stort nok. Fin og lun om sommeren og tar liten plass i bilen. Fungerer veldig godt på snøen hvis du låser hjulene.

Emmaljungavogna synes jeg er lav og tung å manuvrere rundt. Så vi har kun brukt den som sovevogn og i bhg. Vi hadde ikke deluxe hjulene på vår vogn, men de som er litt mindre og synes at de ble for lav i snøen.

Har ikke vært særlig i skogen, men vi bor i nord norge så det er nok terreng her haha.

Jeg har så lyst på Silver Cross Wave.. er det noen som har erfaring med den?? Finner ingenting når jeg søker, men jeg er ny her inne, så mulig jeg gjør noe feil... IMG_1266.JPG

Jeg holder meg til Emmaljunga, men prøver meg på «snurrehjul» denne gangen med en Edge - outdoor [emoji1303]
Vis vedlegget 256766
Denne har jeg også sett litt på og vurderer den pga den andre mondial deluxe virker så stor!? Vogn er vanskelig synes jeg.

Denne har jeg også sett litt på og vurderer den pga den andre mondial deluxe virker så stor!? Vogn er vanskelig synes jeg.

Jeg har også sett på denne, men tror jeg må på en butikk for se på størrelsene på de ulike modellene opp mot hverandre.. Men understellet med svingbare, «grove» hjul tror jeg passer oss bra :-)

Jeg holder meg til Emmaljunga, men prøver meg på «snurrehjul» denne gangen med en Edge - outdoor [emoji1303]
Vis vedlegget 256766

Vi har akkurat denne (bare i annen farge) og er veldig fornøyd!! Den er jo stor og tar plass i bil (er ikke så ofte på biltur) og sånn. Men den er så «ordentlig», romslig og solid. Understellet liker jeg svært godt. Hvis jeg skal påpeke minus så er det kun tre trinn på ryggen på sportsdelen, men som regel bruker vi kun helt nede og helt oppe. :)

Huff, skulle aldri forvirret meg inn i denne tråden. Vi fikk en vogn i innflytningsgave av en kamerat av mannen min for 10 år siden, og jeg har hele tiden tenkt at denne sikkert vil fungere helt utmerket. Den har stått hos foreldrene mine siden vi fikk den, og da vi hentet den i går ble jeg så skuffet [emoji17] det er en duovogn og den har svingbare fremhjul, som er bra. På den andre siden er det ikke mulig å slå ned håndtaket, så den tok nesten hele bagasjerommet, bagen var ekstremt vanskelig å løsne fra chassiset, sportsdelen klarte jeg ikke å feste og den er ikke vendbar, og den var vanskelig å endre fra sittedel til liggedel. I tillegg ønsker jeg meg en vogn man kan feste bilsetet i, men vet ikke om dette vil være mulig med den vognen vi har fått. Den er så gammel at jeg ikke finner noe om den på nettet.

Det føles så dumt å se på ny vogn når vi har en fra før, og jeg vet ikke om de tingene jeg har nevnt vil bli et stort savn. Har både tenkt at jeg kan avvente til mini er her, teste den ut litt og eventuelt kjøpe en ny dersom den ikke fungerer og at vi kan kjøpe ny, sette den vi har på hytta eller bruke den som sovevogn i barnehagen.. Mannen min sier at det er helt opp til meg, og jeg er ekstremt rådvill. Noen innspill?

Her blir det antagelig emmaljunga viking double siden det er twins, er fortsatt litt usikker, men den er jo så fin, så mest sannsynlig [emoji7]

Jeg føler meg helt lost når det kommer til babyutstyr, så jeg tror jeg rett og slett må forhøre meg litt i butikker:p Når det gjelder vogner aner jeg ikke hva jeg skal se etter. Stor og solid, liten og nett, tre hjul, fire hjul, dyr, billig? Blir litt forvirret:hilarious:

Jeg tror faktisk ikke at man finner den perfekte vogna. Vi har jo tre ulike vogner fra sist, og sånn som nå tenkte jeg på å selge stokke crusi, vi trenger ikke 3 vogner, jeg kan heller kjøpe bag til en av de andre. Men så kom jeg på hvor utrolig deilig og romslig den vogna er med nyfødt, skikkelig god bag som er høyt oppe, husker jeg syntes synd på de som hadde bagen i knehøyde omtrent. Også er sportsdelen + understellet glimrende som kjøpesenter og kafévogn. Babyjogger City elite er klart best på ujevnt underlag, også fantastisk for ungen å sove i, veldig romslig sportsdel. Vi brukte bare den til trilling og soving etter at vi bytta. Mountain buggy urban jungle er egentlig den vogna som passer meg best med tanke på størrelse, den er utrolig snerten. God plass under, og nokså romslig sportsdel.

Så konklusjonen min er at alle må ha minst tre vogner. Neida, men den perfekte vogna finnes kanskje ikke, og feks snø og is er håpløst uansett. Liten plass i bilen er suverent hvis du er mye på farten med bil, men da kan det hende at vogna føles liten både til unge og evt kurv under.

Skal dra på babyshop å prøve Emmaljunga edge outdoor og Kan velge mondial de luxe bagen til den også[emoji108]

Huff, skulle aldri forvirret meg inn i denne tråden. Vi fikk en vogn i innflytningsgave av en kamerat av mannen min for 10 år siden, og jeg har hele tiden tenkt at denne sikkert vil fungere helt utmerket. Den har stått hos foreldrene mine siden vi fikk den, og da vi hentet den i går ble jeg så skuffet [emoji17] det er en duovogn og den har svingbare fremhjul, som er bra. På den andre siden er det ikke mulig å slå ned håndtaket, så den tok nesten hele bagasjerommet, bagen var ekstremt vanskelig å løsne fra chassiset, sportsdelen klarte jeg ikke å feste og den er ikke vendbar, og den var vanskelig å endre fra sittedel til liggedel. I tillegg ønsker jeg meg en vogn man kan feste bilsetet i, men vet ikke om dette vil være mulig med den vognen vi har fått. Den er så gammel at jeg ikke finner noe om den på nettet.

Det føles så dumt å se på ny vogn når vi har en fra før, og jeg vet ikke om de tingene jeg har nevnt vil bli et stort savn. Har både tenkt at jeg kan avvente til mini er her, teste den ut litt og eventuelt kjøpe en ny dersom den ikke fungerer og at vi kan kjøpe ny, sette den vi har på hytta eller bruke den som sovevogn i barnehagen.. Mannen min sier at det er helt opp til meg, og jeg er ekstremt rådvill. Noen innspill?

Høres ut som det kan være en grei sovevogn til barnehage. :)
vi arver vogn, og jeg har tenkt at alt er fint og flott med den. Men jeg har jo ikke testet den noe ut selv enda. :hilarious: så er jo fare for at den ender opp som en hjemmevogn, før den kjøres i barnehagen.
Tenker at det ikke skader å ta en liten testetur i butikk, se og kjenne litt på de forskjellige vognene. Det er tross alt noe som kommer til å brukes endel, så det bør ikke være noe dere går og irriterer dere over. :)

Samboer har lest opp og i mente av det som finnes av tester av barnevogn de siste tre åra, er ikke bare-bare å kjøpe vogn si[emoji28]
Det vi var enig i på forhånd er at vi skal ha fire kraftige luftfylte hjul der framhjula er svingbare. Vi bor nært skogen og flott turområde.

I utgangspunktet har jeg sett for meg Emmaljunga Mondial Deluxe eller Edge Duo, de er så store og fine[emoji7]
Men da vi var på Barnas hus og fikk prøvd de (aner ikke hvor mange ganger vi faktisk tok av bag og klappa sammen understellet, men det ble sjekka skikkelig[emoji28]), så sa vi fra oss disse to ganske kjapt.
Syns det ble tungt å bære bagen i tillegg til at jeg syns understellet var tung å få sammen. Det bør være lett og kjapt da vi kommer til å kjøre mye bil også.

Damen som jobbet der viste oss Emmaljunga NXT90, og etter å ha prøvd den att og fram og opp og med ørten ganger er vi forelsket![emoji173]️

Bare synd den er veldig dyr, og det er nok ingen som selger 2018-utgaven brukt ennå[emoji85]

Da ble de emaljunga city cross på oss[emoji28] tror den kan passe oss og vårt bruk veldig bra[emoji4]

Her ble det Stokke Trailz! Var å så på en i nabolaget i går, og den var mye større og kraftigere enn bildene tilsa - men det syns jeg bare var positivt. Ser for meg at lille meg på 160 vil se litt liten ut ved siden av den, men jeg elsket at den var så høy! Gleder meg til å få den (og baby :joyful:) i hus!

Jeg har sett litt på Baby Jogger City Elite på nettet, og den ser grei ut både i pris og anmeldelse. Er det noen her inne som har erfaring med den?

Jeg har sett litt på Baby Jogger City Elite på nettet, og den ser grei ut både i pris og anmeldelse. Er det noen her inne som har erfaring med den?
Dette er vel Norges mest solgte vogn, og det er ikke tilfeldig. Vi har denne med bare sportsdelen fra storebror, jeg vurderer sterkt å kjøpe bag til den. I min bekjentskapskrets er det veldig mange som har gjort nettopp dette, hatt den som sportsvogn til nummer 1,og kjøpt bagen når nummer 2 har meldt sin ankomst.

Vi har denne, og den er en drøm! Jeg har drevet og sett litt på vognene som har kommet de siste to åra nå, men faller alltid tilbake til den vi har fordi jeg vet jeg ikke kunne tenkt meg noe annet.
Den er superlett og håndtere på egenhånd, får den lett inn og ut av bilen og en har plass i bagasjerommet etter en har slått den sammen noe som var litt av vårt krav da vi må ha hundebur baki.
God å trille i fjellet, i byen, i snø og slaps. En bonus er den lange kalesja, den er digg når sola er lav og en skal skjerme baby/barn.
Det eneste jeg er litt på er at jeg nesten håper på at guttungen ikke vokser fra soving på dagtid helt ennå så jeg får kjøpt en nyere en i en annen farge :angelic: vi kjøpte vår brukt, for all del, den er mer enn god nok, men jeg føler baby arver alt :hilarious: vil ha gleden over å «neste» litt :oops:

Jeg husker også jeg tenkte at vogn ikke var så nøye, og at vi bare kunne kjøpe en for 500 kroner på finn. Men fy søren, det endret seg da termin nærmet seg. Hehe. Én ting er at den babyutstyrsindustrien tar helt av, altså, og at man bør prøve og ikke miste kontrollen helt og kjøpe alt mulig rart man egentlig ikke trenger. Men etter å ha hatt barn i snart to år, har jeg altså funnet ut at vogn ikke er blant disse tingene. Den er superviktig! I permisjonstiden trillet jeg rundt på vogna i snitt tre timer per dag, om ikke mer. Enten på tur i skogen, i byen, i butikker etc. Det er sinnsykt viktig at vogna er funksjonell, god å trille og generelt enkel og håndtere. Å enkelt kunne klikke av bagen er et must når babyen er liten og sovner i bagen. Om man skal på besøk til noen, for eksempel, klikker man den bare av, og tar den med inn. At den er enkel å legge sammen, var også rimelig viktig for meg i begynnelsen, da jeg innimellom var avhengig av å kjøre. At styret enkelt kunne justeres i høyden, var også et stort pluss, enten når jeg og mannen, med forskjellige høyder var ute på trilletur sammen, eller om vi kom på en trang buss eller bane. At sittedelen er vendbar er kanskje viktig en liten periode. Men til gjengjeld rimelig viktig i den lille perioden. Vi får jo novemberbarn, og når mai/juni og finværet kommer er babyen bare et halvt år, men likevel ønsker man (og den) gjerne å få komme litt opp og se. Da er det veldig ok å kunne ha den vendt mot seg. Og så er det viktig at den er god å trille og at hjulene passer ditt formål osv.

Så min konklusjon på vegne av deg er altså; unn deg en ny vogn :D Det er ikke sååå ofte man får en baby. Da er det helt okei å bruke litt penger på en vogn, selv om man har en 10 år gammel en i boden. Fnis. Så kan dere jo heller gjenbruke den nye på en eventuell nummer to. Du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe en ny vogn. Mange får fullstendig barnevogndilla og kjøper ti nye vogner i løpet av vognperioden ;)

Jeg husker også jeg tenkte at vogn ikke var så nøye, og at vi bare kunne kjøpe en for 500 kroner på finn. Men fy søren, det endret seg da termin nærmet seg. Hehe. Én ting er at den babyutstyrsindustrien tar helt av, altså, og at man bør prøve og ikke miste kontrollen helt og kjøpe alt mulig rart man egentlig ikke trenger. Men etter å ha hatt barn i snart to år, har jeg altså funnet ut at vogn ikke er blant disse tingene. Den er superviktig! I permisjonstiden trillet jeg rundt på vogna i snitt tre timer per dag, om ikke mer. Enten på tur i skogen, i byen, i butikker etc. Det er sinnsykt viktig at vogna er funksjonell, god å trille og generelt enkel og håndtere. Å enkelt kunne klikke av bagen er et must når babyen er liten og sovner i bagen. Om man skal på besøk til noen, for eksempel, klikker man den bare av, og tar den med inn. At den er enkel å legge sammen, var også rimelig viktig for meg i begynnelsen, da jeg innimellom var avhengig av å kjøre. At styret enkelt kunne justeres i høyden, var også et stort pluss, enten når jeg og mannen, med forskjellige høyder var ute på trilletur sammen, eller om vi kom på en trang buss eller bane. At sittedelen er vendbar er kanskje viktig en liten periode. Men til gjengjeld rimelig viktig i den lille perioden. Vi får jo novemberbarn, og når mai/juni og finværet kommer er babyen bare et halvt år, men likevel ønsker man (og den) gjerne å få komme litt opp og se. Da er det veldig ok å kunne ha den vendt mot seg. Og så er det viktig at den er god å trille og at hjulene passer ditt formål osv.

Så min konklusjon på vegne av deg er altså; unn deg en ny vogn :D Det er ikke sååå ofte man får en baby. Da er det helt okei å bruke litt penger på en vogn, selv om man har en 10 år gammel en i boden. Fnis. Så kan dere jo heller gjenbruke den nye på en eventuell nummer to. Du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe en ny vogn. Mange får fullstendig barnevogndilla og kjøper ti nye vogner i løpet av vognperioden ;)
Å, så glad jeg ble for å lese dette innlegget [emoji1] du oppsummerer mange av tankene jeg har hatt i det siste, og jeg har egentlig landet litt på samme konklusjon. Alt som kan gjøre hverdagen med baby lettest mulig er verdt å investere i, og vogn er noe som skal brukes lenge. Selv om jeg har planer om å bære en del ser jeg at vogn vil bli brukt mye, og det å ha noe som er funksjonelt og fint veier tungt. Så her blir det ny vogn [emoji3]

Back
Topp