Hvilken vogn har dere?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Først så hadde jeg en emmaljunga city cross men syns den var tung å trille så ville gjerne ha en med svingbare hjul foran. Kjøpte en stokke crusi vogn som jeg foreløpig er superfornøyd med, men er usikker på hvordan den blir på vinterføre?

Hvilken har dere? :-)

Vi har simo kombi. Tenker å bruke den på vinteren. Ellers har vi emmaljunga scooter som er mindre og lettere. Den er helt håpløs fordi skjermen ikke er ordentlig festet. Ellers er den grei å bruke :-)

Vi har crescent city. Den er kjempegod å kjøre og bruker den også i skogen på humpete stier. Deilig med å kunne manøvrere seg gjennom butikkhyllene også.
Men det snødde masse på torsdag, da fikk jeg testa det. Funka ikke! Det var riktignok veldig kram snø, akkurat 0 grader. Snøen bare pakka seg rundt hjulene.
Fikk låne en city cross, men der var problemet at kurven under er så langt ned at man bare måker snøen framfor seg. Så en emmaljunga scooter også, den fikk også snø pakka rundt hjulene.
På sånt føre er det nok bare store tynne lufthjul som funker.

Heldigvis har vi en ekstra vogn med store lufthjul. Kommer nok bare til å bytte på hvilken vogn jeg bruker ettersom hvordan været er den dagen.

Vedlegg

• 1414244285172.jpg
    1414244285172.jpg
    52,4 KB · Visninger: 38
Vi har crescent city. Den er kjempegod å kjøre og bruker den også i skogen på humpete stier. Deilig med å kunne manøvrere seg gjennom butikkhyllene også.
Men det snødde masse på torsdag, da fikk jeg testa det. Funka ikke! Det var riktignok veldig kram snø, akkurat 0 grader. Snøen bare pakka seg rundt hjulene.
Fikk låne en city cross, men der var problemet at kurven under er så langt ned at man bare måker snøen framfor seg. Så en emmaljunga scooter også, den fikk også snø pakka rundt hjulene.
På sånt føre er det nok bare store tynne lufthjul som funker.

Heldigvis har vi en ekstra vogn med store lufthjul. Kommer nok bare til å bytte på hvilken vogn jeg bruker ettersom hvordan været er den dagen.

Wææææ så mye snø det var hos deg! :O

Har inntrykk av at det er få vogner generelt som er gode når det er masse snø..

Wææææ så mye snø det var hos deg! :O

Har inntrykk av at det er få vogner generelt som er gode når det er masse snø..
Det smelta over natta da, dagen etter var det 9 grader. Jeg som styra med å ordne til den andre vogna, og så fikk jeg ikke testa den på snø. Ser for meg at den er bedre da.

Vedlegg

• 1414244947928.jpg
    1414244947928.jpg
    103,1 KB · Visninger: 41
Er fordel til med fire store hjul er at det er god fjæring. De er veldig fine som sovevogner, gode å rugge på.
Tror ikke trehjulinger og de med svingbare fremhjul har fjæring.
Men til gjengjeld er hvertfall vår firhjuling kjempetung!

Mountain buggy Urban Jungle :-)

Brio smile

Tfk joggster twist med multi x bag :) kjempefornøyd med den vogna.

Har Mountain Buggy Urban Jungle. Er veldig fornøyd med den. Ekstremt lett å trille/manøvrere. :) Et minus er at det ikke går an å ha stelleveska hengede på styret på sportsdelen. Om den er for tung kan vogna tippe bakover, og hvis jeg har vogna i liggestilling er det ikke plass til den. Men angrer ikke på kjøpet!

City cross til vinterføre og en TFK joggster til trim og byturer fornøyd med begge :-)

Har Mountain Buggy Urban Jungle. Er veldig fornøyd med den. Ekstremt lett å trille/manøvrere. :) Et minus er at det ikke går an å ha stelleveska hengede på styret på sportsdelen. Om den er for tung kan vogna tippe bakover, og hvis jeg har vogna i liggestilling er det ikke plass til den. Men angrer ikke på kjøpet!
Det oppdaget jeg også. Så da vi gikk over til sportsdelen på vogna ble stellevesken byttet ut med en Fjellreven Mini Kanken :-)

Tfk joggster twist med svingbart hjul.. Kjempe lett og deilig å kjøre.. Den fungere godt på vinterføre også, da man kan feste hjulet foran ved mye slaps

Vi har simo kombi, men har ikke brukt den på snart 3 mnd. Jeg bærer når vi skal ut, også har jeg en reisetrille i bilen som jeg bruker om vi skal oppholde oss på senteret. Tar den i bruk når snøen kommer tenker jeg ;)

Emmaljunga modial duo er favoritten :) Har også babyjogger city elite, mountain buggy urban jungle og en emmaljunga edge duo...

Skal selge mountain buggyen, da jeg ikke liker den. Emmaljunga edge duoen skal være sovevogn i bhg, den har jeg arvet av en venninne til akkurat det formålet :)

Har vogn dilla! Faller alltid tilbake på emmaljunga vognen, selvom den er stor og tar plass :)

Emmaljunga mondial duo lux med svingbare hjul, er kjempefornøyd!

Har Emmaljunga City Cross og er veldig fornøyd :)

Back
Topp