Hvilken vogn har dere/tenker dere å kjøpe?

Takk for at dere deler erfaringer! Vi har landet på Bugaboo Fox 2 i fargen grey melange. Litt usikker bare på om vi skal velge Classic-versjonen eller "vanlig".

Kjøpte Emmaljunga NXT90F i går :Heartred Hadde forelsket meg i Britaxsmile 3 etter å ha sett x antall youtubefilmer og hørt mye bra. Men da jeg så den i virkeligheten synes jeg ikke den virket så bra. Den knirket også da vi trillet den i butikken. Emmaljungaen er veldig lik i designet, men synes den virker mer robust :) GLEDER meg til å bruke den!:D

Vi slo til på Bugaboo fox 2 i svart nå når det var på tilbud. Gleder meg til vi får den så jeg kan se skikkelig :D

Har britax smile 2 etter førstemann, veldig fornøyd :) Skulle vi hatt ny hadde vi nok gått for 3!

Vi endte opp å kjøpe Emmaljunga nxt90 med outdoor understell på Black friday tilbud.
Søkt rundt på en god del vogner, blandt annet bugaboo donkey 3 for å ha mulighet til søskenvogn. Prøvde ut bugaboo i butikk og var ikke helt fornøyd med hvordan den var å trille der. Så skal vi selge stokke trailz 2016mod etter storebror som vi kjøpte brukt, så håper å få litt igjen på den iallfall:hilarious:
Synes stokke vogna var så stor og tungvindt med overalt og inn og ut av bil, så håper emmaljungavogna er bedre.

Vi endte opp å kjøpe Emmaljunga nxt90 med outdoor understell på Black friday tilbud.
Søkt rundt på en god del vogner, blandt annet bugaboo donkey 3 for å ha mulighet til søskenvogn. Prøvde ut bugaboo i butikk og var ikke helt fornøyd med hvordan den var å trille der. Så skal vi selge stokke trailz 2016mod etter storebror som vi kjøpte brukt, så håper å få litt igjen på den iallfall:hilarious:
Synes stokke vogna var så stor og tungvindt med overalt og inn og ut av bil, så håper emmaljungavogna er bedre.

Det gjorde vi også, syns den er så fin :happy:

Har en NXT90F (Lounge) etter storesøster som skal brukes igjen, har vært veldig fornøyd med vogna :)

Vi bestilte NXT60 outdoor 2in1 outdoor i fargen Oliven på Black friday tilbud! Gleder meg til vi får den!

Vi er veldig lave, så et av kriteriene på vognen vi skulle ha var at håndtaket kunne vippes ned. Var flere modeller vi kikket på som det kun kunne trekkes opp - det ble veldig unaturlig og ubehagelig for oss. Stokke vognene ble for tunge for meg å løfte ut og inn av bilen.

Jeg har ikke så mange valg føler jeg.:sorry: Hadde sett meg ut Emmaljunga NXT90 før jeg fikk vite at jeg skal ha tvillinger. Har nå prøvd å søke etter tvillingvogner, helst en som ikke tar hele bagasjerommet på bilen. De som er smale med to i forskjellig høyde syns jeg virker som ene barnet må ligge på bakken og få masse dritt oppi. Er foreløpig på Emmaljunga NXTtwin. Den er jo nesten som den NXT90 jeg ønsket meg.:woot: men den er svæær da.:rolleyes:

Sønnen min er akkurat blitt 1 år. Først kjøpte vi Stokke Trailz. Men den er stor, tung og klumpete, syns jeg. Den var tung inn og ut av både huset og bilen og jeg syns den var litt ustødig siden den er så høy og derfor har høyt tyngdepunkt. Vi solgte vogna og kjøpte Bugaboo Fox. En helt FANTASTISK vogn! Smidig, lett, supergod å trille, lett inn/ut av bil og hus og den blir liten når du slår den sammen. Så jeg anbefaler virkelig Foxen :)

hvordan syns du fox er på grusvei? Evt skogstier?

Dere som har peiling: vi kikker litt på Emmaljunga NXT90 og Britax smile III, men her vi bor kan det bli både en del snø og slaps. Hvordan er hjulene på snøføre, evt hvilken vogn er god på vinterføre med slaps? :)

Hadde emmaljunga og simo til førstemann som hovedvogn. Førstnevnte var og er jeg mest fornøyd med! Og det blir selvfølgelig emmaljunga edge duo de lux;) Har også babyjogger city elite etter storebror, men den blir nok ikke brukt før lillesøster er blitt større:p Når vi nå er inne på temaet om vogn, i hvilken uke kjøpte/bestilte dere?:)

Hadde emmaljunga og simo til førstemann som hovedvogn. Førstnevnte var og er jeg mest fornøyd med! Og det blir selvfølgelig emmaljunga edge duo de lux;) Har også babyjogger city elite etter storebror, men den blir nok ikke brukt før lillesøster er blitt større:p Når vi nå er inne på temaet om vogn, i hvilken uke kjøpte/bestilte dere?:)
Jeg kjøpte på nettet i uke 11 fordi den vognen vi skulle ha har de sluttet å produsere, så jeg måtte kjøpe da eller brukt. Denne gangen var jeg bestemt på å kjøpe ny vogn da jeg følte vi ikke fikk igjen for å kjøpe brukt sist siden vognen var så gammel og jeg synes den var brukt opp..

Vi var og så på vogner i går. Hadde litt forelsket meg i Bugaboo Fox 2 før vi dro, men når vi kom dit stod vi mellom den og Britax Smile 3.
Det er jo faktisk 3-4000 kr forskjell, så vi prøvde å få svar fra hun på Babyshop om hvorfor prisen er så ulik, om den ene er bedre enn den andre.. Hun kunne ikke gi noe godt svar annet enn merket, hun mente Britax var like god som Bugaboo på nesten alle områder.

Britax var bare bedre på grus/terreng pga bedre demping og lufthjul (som er viktig for oss).

Har en venninne som jobber i barnehage som nevnte for meg før jeg dro at det er dumt med de vognene som har ergonomisk sittedel, hvor det er bøy i knærne på barnet uansett om de sitter eller ligger. Det gjør at barnet aldri kan sove på siden. . Bugaboo hadde en sånn sittedel, hvor knærne må være bøyd selv om man legger sittedelen bakover til soving. (Hvis dette ble forståelig forklart)

Så for oss ble det Britax smile 3, og 4000 kr spart

Her blir det emmaljunga City Cross etter førstemann her. Den var vi egentlig veldig fornøyd med. Særlig etter vi bytta til lufthjul. Også har jeg spandert på meg en babyjogger city mini gt 2 som liten trille ved siden av, som jeg også kan putte babysete oppi med adaptere.

Tror dette blir bra!

Back
Topp