Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det står uke 6 fordi uke 6 er fra 5+1 til 6+0 og du er inne i den sjette graviditetsuke, du har lagt fem hele uker bak degKan dere forklare hvorfor? Det står jo at jeg er i graviduke 6? Hvorfor skal man si 5 da?[emoji85]
Jeg sier at jeg er i uke 6![]()
Det fortsetter jeg med også![emoji23] Da går det fortere[emoji23]
Jeg har hørt en motsatt argumentasjon. At man jeg er i mitt 33 år, men sier jeg er 32.
Spurte min søster som er jordmor om dette, og hun sa at dersom man er 36+2 uker på vei er man i uke 36. For dem er det faktisk avgjørende for om fødende regnes som for tidlig eller ikke og må sendes videre til annet sykehus. Er du altså 36+2 og ender i fødsel blir det betraktet som en for tidlig fødsel fordi du ikke er i uke 37 enda.
Eg seie at eg e 7 veker når eg e 7+3, eg e ikkje 8 veker på vei men i veke 8. Men kvarmannsen bryr seg vel svært lite om du kimse ei veka eller to heller då, spesielt mannfolkJa men til jordmødre osv så sier man jo feks 32+2 men jeg tenker mer til andre "normale" mennesler, som feks kompisene til mannen min. Tror de skjønner mer om jeg sier jeg er 6 uker enn om jeg sier at jeg er 5+4 liksommen skjønner jo at man må si eksat til fagfolk [emoji1305]