hvilken uke?

• Trådstarter Trådstarter Fleurs
  • Opprettet Opprettet
F

Fleurs

Guest
Når jeg feks er 8+4 - skal jeg da lese om uke 8 eller uke 9? Da er jeg jo over uke 8 og inn i uke 9? Disse appene og babyverden viser ulike ting..

Litt forvirra på dette jeg og!?! Er 9+3 i dag, men jeg sier at jeg er i uke 9. Føler det blir feil å si at jeg er 10 uker på vei..

Synes det der er vanskelig. Feks så blir jeg ikke å fortelle det når jeg er 11+noe, men vente til etter man kan si 12 + noe. Sier selv at jeg er i uke 6 nå, men er vel inne i den 7 om jeg forstår det riktig.

Ja..babyverden viser uke 8, mens de andre appene jeg har viser uke 9. Liker å følge med på hva som skjer der inne av utvikling..og det er jo litt forskjell på ukene kan man si.

Jeg er 7+0 i dag, og jeg sier uke 8. For som Mars2015 sier, så er man inne i uke 8. Vet jeg ikke kan regne det som fullgåtte 8 uker, men sier likevel at jeg er i uke 8 :)

Kjenner dette forvirrer meg også for appene viser jo ikke likt :( Jeg har alltid regnet fullgåtte uker når jeg sier hvor langt jeg er på vei, men begynner å forstå at jeg kanskje ikke er blant flertallet?

Jeg synes også dette er litt forvirrende. Jeg er i tillegg litt usikker på når jeg skal begynne å regne fra. Jeg har blitt gravid ved IVF og er da usikker på om jeg skal regne fra dagen for uthenting av egg eller dagen for innsetting av egg.... noen som vet det? Terminen 7. mars fikk jeg av klinikken i brevet.

Jeg er 9+3 og sier jeg er 9 uker på vei, men er i tiende uke :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Det varierer fra sted til sted du sjekker.
Mener det er slik:
Når man er i 9. uke er man 8+0 - 8+6 (1. uke er 0+0 - 0+6 eller siste mensen uken).
Er man 8 uker på vei er man 8+0 - 8+6 (slik BV teller)

Det varierer fra sted til sted du sjekker.
Mener det er slik:
Når man er i 9. uke er man 8+0 - 8+6 (1. uke er 0+0 - 0+6 eller siste mensen uken).
Er man 8 uker på vei er man 8+0 - 8+6 (slik BV teller)

Det blir jo det samme som skrevet over det :)
9 uker på vei men 10. uke :)
Så de to betyr det samme :)

Dette forstår jeg ikke i det hele tatt. Jeg er 10 uker i morgen. Kommer da fortsatt til å si at jeg er i 10ende uke :).

Haha. Kommer ikke til å forstå dette. Går etter bv appen :)

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Dette forstår jeg ikke i det hele tatt. Jeg er 10 uker i morgen. Kommer da fortsatt til å si at jeg er i 10ende uke :).

Haha. Kommer ikke til å forstå dette. Går etter bv appen :)

Da vil du være 10 uker på vei og i 11. uke ;)
Du er ferdig med 10 uker og har begynt på den ellevte :)
Er vel uansett egentlig ikke så viktig, men litt artig.
Gratulerer med 10 uker i morgen:)

Da vil du være 10 uker på vei og i 11. uke ;)
Du er ferdig med 10 uker og har begynt på den ellevte :)
Er vel uansett egentlig ikke så viktig, men litt artig.
Gratulerer med 10 uker i morgen:)

Hehe. Å så jeg er 10 fulgåtte uker i morgen.. ?

Tuuuusen takk :D

Back
Topp