Hvilken uke er man egentlig i?

Mama llama

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Hva sier dere om hvilken uke dere er i? I starten sa jeg uke 15 når jeg var 14+x, men nå har jeg blitt litt usikker på hva som er «riktig». Har skjønt at helsepersonell bruker forskjellig, så har nå begynt å si den uken jeg er i, uavhengig om jeg er 20+0 eller 20+6 så sier jeg uke 20 :)
 
Hva sier dere om hvilken uke dere er i? I starten sa jeg uke 15 når jeg var 14+x, men nå har jeg blitt litt usikker på hva som er «riktig». Har skjønt at helsepersonell bruker forskjellig, så har nå begynt å si den uken jeg er i, uavhengig om jeg er 20+0 eller 20+6 så sier jeg uke 20 :)
Jeg sier det du skrev først, snakker jeg med helsepersonell sier jeg «20+5».
 
Jeg sier konsekvent hvor langt jeg er på vei, blir så rart å si jeg er i uke 23 når jeg er 22+6 syns jeg. Selv om det jo teknisk sett stemmer. :p Så bruker "på vei" istedet.
 
Nå er jeg 17+5 så jeg sier jeg er 17+5 når noen spør hva det betyr sider jeg ca 4 1/2 mnd. Det forstår de fleste bedre enn uker :)
 
Jeg sier også hvor langt jeg er på vei, og bruker stort sett bare hele uker (unntatt evt med helsepersonell). I dag er jeg 20+0, så denne uka kommer jeg til å svare 20 uker hvis noen spør :)
 
Jeg bruker også stort sett hele uker. Spør lege eller jordmor hvilken uke jeg er i, sier jeg uke 20 om jeg er 20+3. Har forstått at de sier det sånn. Leste en plass at helsepersonell i Norge bruker feks uke 20 om 20+0 til 20+6, mens internasjonalt er det mest vanlig å da si uke 21...
 
Jeg sier jeg er 20 uker på vei nå selvom jeg er 20+3 idag :)
 
Jeg sier 19 uker nå som jeg er 19 + 6. I morgen og seks dager til er jeg 20 uker. Til menn sier jeg fem måneder. :p
 
Back
Topp