Hvilken type vogn ? :-)

Noen som har Bugaboo Fox 2 og som har vasket trekket på den? Hvordan gikk dere frem? :)

Hei! Vi har en Stokke trailz fra 2019, men skinnhåndtaket er slitt og understell har en del riper. Noen som har tips til hvordan man kan fikse? Dumt den er ute av produksjon:(

Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90 :) Synes den virket lett å trille til tross for litt størrelse.
Skal kjøpe en vogn for å ha på hytta, da slipper vi å kjøpe ny bil , og det står mellom Sagatroll Level Duo og Kinderkraft Prime Duovogn - noen som har erfaring med en av disse?

Vi sliter skikkelig med å bestemme oss for vogn, så alle innspill mottas med takk! Vi bor i by, så ser for oss at det blir et par dager i uka hvor vi tar med vogna på buss/bane ned til byen, en dag i uka hvor vi vil ha den med i bilen (har bil av god str.) og ellers mye trilleturer på grusveier i skog og mark/i nabolaget. Vi hadde derfor sett oss ut Emmaljunga NXT 90 i outdoor-versjon. Men ser mange mener den er ganske tung, iallfall etterhvert som barnet bikker ett år. Vi er vel i ganske god form, men jeg er ganske lav og tenker særlig på tyngde dersom jeg skulle bli gravid igjen mens barnet fortsatt skal trilles rundt i vogn. Noen mener også at Emmaljunga NXT90 blir stor for by/kafé/kollektiv. Men da vi så på den her om dagen, synes jeg egentlig ikke den virket så stor. Samtidig virker en vogn som Bugaboo Fox bra og lettere, men mindre robust med tanke på å gå i marka, selv om jeg liker bedre med den at kalesjen er så dekkende, f.eks.. Noen kloke innspill her? Noen som har erfaring med noen av disse - eller andre gode vogner som funker i marka og i byen? Det er en forutsetning for oss at sittedelen kan snus mot oss, forresten. Er bare så redd for å gjøre bomkjøp.

Vi sliter skikkelig med å bestemme oss for vogn, så alle innspill mottas med takk! Vi bor i by, så ser for oss at det blir et par dager i uka hvor vi tar med vogna på buss/bane ned til byen, en dag i uka hvor vi vil ha den med i bilen (har bil av god str.) og ellers mye trilleturer på grusveier i skog og mark/i nabolaget. Vi hadde derfor sett oss ut Emmaljunga NXT 90 i outdoor-versjon. Men ser mange mener den er ganske tung, iallfall etterhvert som barnet bikker ett år. Vi er vel i ganske god form, men jeg er ganske lav og tenker særlig på tyngde dersom jeg skulle bli gravid igjen mens barnet fortsatt skal trilles rundt i vogn. Noen mener også at Emmaljunga NXT90 blir stor for by/kafé/kollektiv. Men da vi så på den her om dagen, synes jeg egentlig ikke den virket så stor. Samtidig virker en vogn som Bugaboo Fox bra og lettere, men mindre robust med tanke på å gå i marka, selv om jeg liker bedre med den at kalesjen er så dekkende, f.eks.. Noen kloke innspill her? Noen som har erfaring med noen av disse - eller andre gode vogner som funker i marka og i byen? Det er en forutsetning for oss at sittedelen kan snus mot oss, forresten. Er bare så redd for å gjøre bomkjøp.
Vi hadde nxt90 til forrige. Bor i by og har hatt outdoor hjul til den. Opplever den ikke for stor for kafe/by liv. Den har funka godt i bilen og til all vår bruk. Den er, som du sier, litt tung. Noe vi merket særlig godt vinterstid. Ikke værre enn at det gikk.

Nå har vi kjøpt ny vogn, uppababy vista v2, mest for at kurven er mye større, og kalesjen på bag bedre for vår bruk.

Generelt tror jeg at alle toppmodellene er veldig gode, og at det til syvende og sist handler om preferanse.

Håper det var til hjelp:)

• Elsker
Reactions: Tex
Vi hadde nxt90 til forrige. Bor i by og har hatt outdoor hjul til den. Opplever den ikke for stor for kafe/by liv. Den har funka godt i bilen og til all vår bruk. Den er, som du sier, litt tung. Noe vi merket særlig godt vinterstid. Ikke værre enn at det gikk.

Nå har vi kjøpt ny vogn, uppababy vista v2, mest for at kurven er mye større, og kalesjen på bag bedre for vår bruk.

Generelt tror jeg at alle toppmodellene er veldig gode, og at det til syvende og sist handler om preferanse.

Håper det var til hjelp:)
Tusen takk! :happy: Ja, vi klarer liksom ikke helt å skjønne hvor nødvendig det er med outdoor-Emmaljunga på grusveier, eller om det holder med en "vanlig" og lettere vogn selv om vi er mye i skogen/marka. utrolig vanskelig! Men godt å høre at NCT90 ikkevar tyngre enn at det funket for dere,og ikke for stor til by. :)

Tusen takk! :happy: Ja, vi klarer liksom ikke helt å skjønne hvor nødvendig det er med outdoor-Emmaljunga på grusveier, eller om det holder med en "vanlig" og lettere vogn selv om vi er mye i skogen/marka. utrolig vanskelig! Men godt å høre at NCT90 ikkevar tyngre enn at det funket for dere,og ikke for stor til by. :)
Vi har ca samme situasjon og ønsker som dere, og valgte en Emmaljunga NXT60. Den er noe lettere og mindre, men føles fortsatt stabil. Testet den en liten tur på skogsvei, og det gikk fint. Får se hvordan det er med voksende baby oppi, men tror den vogna kommer til å funke bra for oss. Vi kjøpte 2023-modellen, som også har noen forbedringer - større/lengre kalesje og bredere håndtak. Enkelt å justere høyde på håndtaket, som kan være et poeng om det er høydeforskjell på deg og partner.

• Elsker
Vi sliter skikkelig med å bestemme oss for vogn, så alle innspill mottas med takk! Vi bor i by, så ser for oss at det blir et par dager i uka hvor vi tar med vogna på buss/bane ned til byen, en dag i uka hvor vi vil ha den med i bilen (har bil av god str.) og ellers mye trilleturer på grusveier i skog og mark/i nabolaget. Vi hadde derfor sett oss ut Emmaljunga NXT 90 i outdoor-versjon. Men ser mange mener den er ganske tung, iallfall etterhvert som barnet bikker ett år. Vi er vel i ganske god form, men jeg er ganske lav og tenker særlig på tyngde dersom jeg skulle bli gravid igjen mens barnet fortsatt skal trilles rundt i vogn. Noen mener også at Emmaljunga NXT90 blir stor for by/kafé/kollektiv. Men da vi så på den her om dagen, synes jeg egentlig ikke den virket så stor. Samtidig virker en vogn som Bugaboo Fox bra og lettere, men mindre robust med tanke på å gå i marka, selv om jeg liker bedre med den at kalesjen er så dekkende, f.eks.. Noen kloke innspill her? Noen som har erfaring med noen av disse - eller andre gode vogner som funker i marka og i byen? Det er en forutsetning for oss at sittedelen kan snus mot oss, forresten. Er bare så reddfN90gjøre bomkjøp.
Vi er veldig fornøyd med vår bugaboo fox! Enkel å ha med å gjøre og fungerer fint i alle terreng. Ikke opplevd at det er noe jproblem i marka, med mindre man går på stier med mye røtter/steiner, men vil tro det er et problem for alle barnevogner. Mitt generelle inntrykk er at mange er mye mer fornøyd med bugaboo fox og uppababy(?) enn med NX90.

• Liker
Har kjøpt Cybex balios s lux eller noe sånt liten vogn pga liten gang, og barn kan legges sammen.

• Liker
Har kjøpt Cybex balios s lux eller noe sånt liten vogn pga liten gang, og barn kan legges sammen.
Tusen takk, har sjekket den og kan meget godt hende vi faller ned på en i samme familie, nemlig Cybex Talos Lux.

Tusen takk, har sjekket den og kan meget godt hende vi faller ned på en i samme familie, nemlig Cybex Talos Lux

Tusen takk, har sjekket den og kan meget godt hende vi faller ned på en i samme familie, nemlig Cybex Talos Lux
Kan ikke noe om den men er foreløpig fornøyd med Balios ihvertfall. Har jo ikke prøvd den enda med baby men den virker fin i kvaliteten. Den er liten da, men vi får 3 kvm med gang i nytt hus så det trumfer akkurat nå :dead:

• Liker
Her er den gamle Emmaljungaen (Nitro city tror jeg!?) Har vasket trekket, vognen og stasjet den opp med litt rosa greier siden det er jente denne gangen :joyful:

Vedlegg

• 329A2253-8117-4E6A-B230-8068D9CDC905.jpeg
    329A2253-8117-4E6A-B230-8068D9CDC905.jpeg
    3,4 MB · Visninger: 39

Jeg har omtrent samme bruksbehov for dere. (Jeg bor i Oslo, går mye på tur i marka og ønsket en vogn som var lett å slå sammen og ikke for stor sammenslått til bruk i bil. Jeg er 164cm så ikke veldig høy. Og det var viktig for meg med vendbar sittedel. Til vanlig er jeg mer opptatt av funksjonalitet og kvalitet enn estetikk og trender). Babyen min er ikke født ennå, så vognene jeg har kjøpt er ikke brukt ennå og jeg skriver med forbehold om at det :)

Jeg endte opp med å gå til innkjøp av to utgåtte modeller fra Bugaboo som får gode skussmål av folk jeg kjenner, på diverse forum og av The Stroller Workshop på Youtube. (Sistnevnte holder til i Oslo og jobber med reparasjoner av barnevogner, og gir anbefalinger basert på kvalitet hos de ulike merkene og modellene. De er ikke sponset av noen). De to vognene jeg har kjøpt er Bugaboo Buffalo og, til terrengbruk/marka, Bugaboo Runner. Jeg fikk tak i begge meget pent brukt og til en god pris på Finn. Jeg kjøpte Buffalo heller enn Fox pga anbefalingene til The Stroller Workshop.

Vi har brukt bugaboo buffalo til storebror som akkurat har fylt ett år. Når lillesøster kommer om 7 uker må vi ha søskenvogn. Har akkurat bestilt Bugaboo donkey 5 duo!

Noen som vet forskjell på emmaljunga outdoor og emmaljunga outdoor trek?

Back
Topp