Hvilken type barnehage?

Privat uten tvil :)
Hørte så mye shit om de kommunale bhg der vi bodde. Da vi flytta til ny kommune beholdt vi plassen for vi hadde verdens beste bhg .

Her vi bor nå blir det privat bhg på neste mann. Bare dritt med de kommunale her.

Atpå til liker jeg bedre de private da de får all mat der, slippe det matpakke styret. De er mer strukturert og har mer seriøse mål .

Viktig at det ikke er gjennomtrekk av ansatte , noe det er på de kommunale bhg vi kjenner til.

Frilufts bhg virker også som et alternativ.

Husker at vi hadde aldri streik i bhg , det hadde de kommunale og mange jeg kjente styr å hele tiden med å få barnevakt .

Er du oppegående så skjønner du sikkert at jeg regner med at det finnes gode kommunale bhg og dårlig private . Nå snakker jeg kun av egen erfaring:) og med andre i mamma gruppene og venner og bekjente som har barn i bhg eller er ansatte :)
Finnes nok diverse av begge deler rundt forbi, ja :) her har de to store bhg, en privat og en kommunal, og hører (nesten) bare gode ting om begge :happy:
 
Her går minstemann i en liten privat bhg som er en gård og naturbarnehage med motto "fra jord til bord" :) all mat er laget fra bunnen og barna får være med på alt fra høsting av grønnsaker til dekket bord:)
 
Kommunal avdelingsbarnehage.
 
Her går minstemann i en liten privat bhg som er en gård og naturbarnehage med motto "fra jord til bord" :) all mat er laget fra bunnen og barna får være med på alt fra høsting av grønnsaker til dekket bord:)
Ååh skulle gjerne hatt noe sånt!
Nå har ikke jeg barn i barnehage, siden jeg venter på overtidsbabyen min; men her vi bor er det mye barnehager å velge mellom. har selv jobber i mye forskjellige barnehager og kommer til å velge utifra personale, hvor lenge de er ansatt, sykefravær etc.

Har opplevd mye rart i barnehagene jeg jobbet i og vil ikke at mitt barn skal havne i en barnehage med full gjennomtrekk av ansatte, dårlig bemanning og slikt.
Mat har ikke noe å si for meg da han vil få mat hjemmenfra uansett med mindre det er nettopp sånn barnehage hvor alt er hjemmelaget da :D
 
Kommunal barnehage som er passe stor. Veldig fornøyd. Det er eneste barnehage her i bygda vi bor, så det ble jo på en måte automatisk den vi valgte for å slippe å kjøre ut av bygda for å levere i barnehagen. Med tanke på at de skal gå på skole her, er det også greit å holde seg til barnehagen her sånn at de kommer i klasse med de de har gått i barnehage med :happy:
 
Ååh skulle gjerne hatt noe sånt!
Nå har ikke jeg barn i barnehage, siden jeg venter på overtidsbabyen min; men her vi bor er det mye barnehager å velge mellom. har selv jobber i mye forskjellige barnehager og kommer til å velge utifra personale, hvor lenge de er ansatt, sykefravær etc.

Har opplevd mye rart i barnehagene jeg jobbet i og vil ikke at mitt barn skal havne i en barnehage med full gjennomtrekk av ansatte, dårlig bemanning og slikt.
Mat har ikke noe å si for meg da han vil få mat hjemmenfra uansett med mindre det er nettopp sånn barnehage hvor alt er hjemmelaget da :D
Personalet er også helt fantastisk, kan virkelig ikke skryte nok! De har et par faste vikarer der, ellers er det de faste som jobber der og sykefraværet er veeeeldig lavt. Lederen jobber heller på gulvet selv enn å ta inn nye folk:)

Siden jeg har noen diagnoser selv og barnet er prematurt har vi hatt tett kontakt med bhg og de har støttet oss hele veien og virkelig tatt godt vare på gutten vår de periodene jeg ikke har vært helt i form til det❤

Lykke til med valg av bhg når den tid kommer og masse lykke til med fødsel!:D
 
Privat barnehage med ca. 50 barn. Valgte den fordi vi hadde hørt mye positivt om den i forhold til de andre i området.
 
Privat barnehage med 39 barn totalt. 14 barn på den minste avdelingen (er to avdelinger) hvor gutten vår er. Utrolig fornøyd med valget!
Søkte på akkurat den fordi vi ønsket en mellomstor barnehage. Dem har også veldig like verdier som det vi selv har :)
 
Kommunal mellomstor bhg. Jeg besøkte alle bhg. i området før vi søkte om plass, og valgte den der både barn og jeg fikk best kontakt med de voksne. De så oss begge, og vi snakket som om vi hadde kjent hverandre i tiår. Jeg var veldig fornøyd med beliggenhet og uteområder, opplegg osv. :)
 
Privat barnehage, liten . Egentlig fornøyd, men vært litt mye utskiftninger av personaleden siste tiden så håper at det blir bedre med tiden :)
 
Liten, kommunal barnehage med erfarent personale og kort vei til et stort uteområde. Vi og lille er storfornøyd :)
 
Vi har søkt på en kommunal miljøbarnehage :)
 
Privat bhg, den er liten med 2 avdelinger. Småbarn og storbarn. 9 stk på småbarn.
Den ligger 800 meter unna huset vårt, derfor ble det den :)
 
Hvilken type barnehage går barnet/barna deres i? Privat/kommunal? Liten/stor? Noen speseille typer, eks friluftsbhg, musikkbhg e.l ? Og var det noen spesiell grunn til at dere søkte akkurat den bhg?
De har gått i 3 forskjellige barnehager.
Den ene private er liten (ca 40 barn), foreldreeid med dugnad, med fokus på relasjoner. Søkte fordi den var liten og oversiktelig.
Den andre private er stor/normal størrelse (ca 90 barn). Fokus på friluftsliv og fysisk aktivitet. Søkte på den pga at de var mye ute i skogen.
Den tredje er kommunal og den kommunen hadde fokus på relasjoner - men merket det lite i hverdagen dessverre. Ca 70-80 barn.
 
Back
Topp