Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg forholder meg til menstermin inntil OUL Jeg fikk terminen satt på TUL på helsekortet mitt, så kan hende de har begynt med det nå? Heldigvis var den bare 1 dag etter ELterminen min, mensterminen min er 5 dager etter. Fastlegen godtok ELtermin med én gang (som også var bekreftet med privat TUL), jordmødrene jeg har møtt har vært skeptisk og ville holde seg til snurrehjulet sittHelsevesenet vil forholde seg til menstermin frem til ordinær ultralyd. Var iallefall slik I 2018 og 2020, selv om jeg hadde blitt flytta fra 1.9 menstermin) til 30.8. Og OUL Ble flytta til 28.8. ungen kom ut stor og perfekt 25.8. Men de forholdt seg til menstermin frem til oul fikk jeg beskjed om iallefall.
Oi, såpass!Forrige svangerskap hadde jeg 3 ulike termindatoer. Menstermin, termin satt på tidlig UL og den på OUL. Startet med 7. januar, så ble det 5. januar og endte med 2. januar. Fødte i DesemberJeg forholder meg til menstermin inntil OUL
![]()
jeg og tenker at det ryddigste kanskje er å forholde meg til menstermin inntil videre, men ble så usikker når hun målte fire dager frem 
Ja, det kan godt være det er ulikt nå, men mener jeg leste at den endelige termin ikke blir satt før oul. Men ta det jeg sier med en klype saltJeg fikk terminen satt på TUL på helsekortet mitt, så kan hende de har begynt med det nå? Heldigvis var den bare 1 dag etter ELterminen min, mensterminen min er 5 dager etter. Fastlegen godtok ELtermin med én gang (som også var bekreftet med privat TUL), jordmødrene jeg har møtt har vært skeptisk og ville holde seg til snurrehjulet sitt
men iallefall før, så gjorde de slik, fordi det ofte kunne være tatt mange tul, og det da kan bli veldig uryddig. Men kan godt være det er endra nå, som tul er en del av oppfølgingen.Takk for svarAkkurat nå forholder du deg til det du vil. Ville selv tenkt at TUL sikkert er mer riktig enn menstermin. Men endelig termin er den du får på OUL uansett![]()
jeg føler jo jeg fikk fire gratisdager (som er mye mtp hvor tregt dagene har gått
) så lurer på om jeg skal forholde meg mer til tul ja 
Haha, det kan jeg godt forstå du ble ja!Med mine to første stemte UL terminen best, selv om jeg visste eksakt EL tid. Husker at jeg ble litt småirritert over at legen ikke ville gå med på "min" termin. Gravid og hormonell![]()

Jeg har født 10 dager før med første, 6 dager med nr 2 og 13 dager med nr 3. på ul har jeg bestandig blitt satt tilbake og min egen termin har vært mest riktig.
Den datoen du får vite på ul er jo ikke hugget i stein uansett så.
Slingringsmonnet er ganske stort..Ja du har rett i detteSniker.
Husk at det er lett å måle feil når fosteret er så lite. Noen mm til eller fra kan ha store utslag. Så om man bommer pittelitt på målingen eller om babyen ligger litt i vinkel kan man fort bli satt frem eller tilbake. Så plutselig kan du bli satt tilbake på OUL også.
Og siden det frem mot OUL ikke har veldig stor betydning på akkurat hvor langt på vei man er så er nok det en av grunnene til at de fleste velger å forholde seg til menstermin. eksakt termindato har heller egentlig ikke stor betydning før mot slutten av svangerskapet![]()
nå er jeg i første omgang mest opptatt av nedtelling til uke 12 er ferdig, tar ting steg for steg Jaokei!Her forholder jeg meg til min egen hele veien.Jeg har født 10 dager før med første, 6 dager med nr 2 og 13 dager med nr 3. på ul har jeg bestandig blitt satt tilbake og min egen termin har vært mest riktig.
Den datoen du får vite på ul er jo ikke hugget i stein uansett så.
Slingringsmonnet er ganske stort..
ganske stort slingringsmonn ja :O
Så frem til neste ultralyd holder vi oss også til menstermin Åh, vanskelig altså! Men der ville jeg hvertfall forholdt meg til menstermin jaJeg har også tenkt en del på dette! Var på TUL på tirsdag og var da 8+1 i følge menstermin. Vet også nøyaktig når EL var. Målte da til 7+0, men legen sa at fosteret kunne ligge i vinkel. Og han var enig i at 8 dager var ganske stort slingringsmonn.Så frem til neste ultralyd holder vi oss også til menstermin
![]()