Hvilken størrelse i klær?

Her bruker lillemann fortsatt 50! Han er 3 uker, 3880g og 53,5 cm lang..

Jeg har alt av 50 og 56 i en skuff, 62-68 i neste skuff.. Jeg trodde 50 kom til å holde kort.. Men nå angrer jeg på at jeg ikke har litt mer i 50.. Av ull og sånn! Har nettopp kommet hjem fra sykehuset, så han har ikke brukt så mye klær enda..

Vi gikk på en smell der og hadde mest i str 56, så var hun bare 2650 og 47 cm ved fødselen. Så vi har pent måtte kjøpe mer i 50 og enda er det rikelig til henne. Hun er to uker i dag ❤️
Samme her, mi er 2uker nå og har nådd fødselsvekt på 2990g nå og var 47cm. Hadde kjøpt masse i 56 og bare kjøpt litt i 50, og det er fortsatt litt stort. så har måttet kjøpe litt klær i 44, og de passer perfekt nå :)

Frøkna er 1 mnd I morgen og 56 begynner å bli for lite, må finne frem str 62 :)
Hun var 3770 og 51 cm men veier alt over 5 kg:)

Frøkna var 51cm og 4000g. Brukte str 50 i fire uker før vi begynte å supplere med 56. Nå veier hun 4800g og er seks uker, og bruker fremdeles noen av bodyene i str 50, alt annet er str 56.

mini veide 3470 (50) og hadde gått opp til 3530 etter ei uke. Nå er han 15 dager og passer fortsatt i str 50. Noen av klærne passer perfekt, mens andre svømmer han fortsatt litt i. Lurer på når 56 kan passe. Kanskje jeg burde ta frem størrelsen som ligger å ta frem de små 56-plaggene?

Vi har en liten skuff til 56 og en stor skuff til klær som er større enn dette og som renner inn nå i form av gaver. 60 og 62 ligger i en plastboks på soverommet. Vi har også en haug med større klær som ligger sortert etter størrelse på loftet. Planen er å ha størrelsen større i en egen skuff til en hver tid.

Hvordan organiserer dere dette? Og når har dere måttet begynne med større størrelser?

Gutten vår er fire uker på mandag og han har vokst mye etter vi kom hjem fra sykehuset. Noen bodyer i str 50 begynner å bli små, og sparkebuksene er for korte. Han er blitt skikkelig lang. Men en del av klærne i 50 passer perfekt nå.

Jeg har sortert klærne i skuffer etter størrelse i kommoden hans. Når en størrelse blir for liten vil jeg tømme skuffen og pakke det tøyet ned i plastkasser tenker jeg :)

Vi er over på 62 vi:)
Hun er 3 uker. 56 blir litt kort på beina og i lengden på bodyene.

Bruker øverste skuff til 50, neste 56 og nederst 62 .
Når 50 blir for lite tar vi ut alt I 50 å fyller på med 68 kanskje. Kommer ann på plassen I skuffen :-)

Husk størrelsene går på barnets lengde i cm. Men også påvirket av barnets vekt såklart, men så lenge barnet er "normalvekt" så kan du regne med å bytte til strl. 56 når barnet er 56+ cm :-) min lille er 5150 gram og 55 cm og bruker fortsatt strl 50 men vi har begynt å bruke litt 56.

Men jeg syns det kommer litt an på klærne da, smått eller stort i størrelsen.
H&m bodyer i 50 er for smått, newbie klærne i 56 er litt små så de passer supert

Hu her veide 3490g når hun ble født. Er snart 3 uker. Bruker fortsatt str 50. Veide i dag 3820g. Men kan bruke klær fra h&m i str 56 (er litt stort fortsatt, men går greit). H&m sine klær er jo mindre enn de andre klærne i str...

Her bruker lillemann fortsatt 50! Han er 3 uker, 3880g og 53,5 cm lang..

Jeg har alt av 50 og 56 i en skuff, 62-68 i neste skuff.. Jeg trodde 50 kom til å holde kort.. Men nå angrer jeg på at jeg ikke har litt mer i 50.. Av ull og sånn! Har nettopp kommet hjem fra sykehuset, så han har ikke brukt så mye klær enda..
Jeg bytta gaver jeg fikk i str 50 fordi vi ikke trodde han kom til å få bruk for det, men så kom lillegutt før tiden, så da var det bare ut å kjøpe mer i 50 :-p spesielt ull kjøpte jeg, og de få ullplaggene har blitt brukt, så håndvasket og tørket over natta, for så å bli brukt igjen! Ull er gull, virkelig! :-D

Jeg bytta gaver jeg fikk i str 50 fordi vi ikke trodde han kom til å få bruk for det, men så kom lillegutt før tiden, så da var det bare ut å kjøpe mer i 50 :-p spesielt ull kjøpte jeg, og de få ullplaggene har blitt brukt, så håndvasket og tørket over natta, for så å bli brukt igjen! Ull er gull, virkelig! :-D
Hehe!! Ja her var jeg ute igår å handlet ull til han!! Så nå har han litt klær som passer;)

Back
Topp