Hvilken størrelse i klær?

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
mini veide 3470 (50) og hadde gått opp til 3530 etter ei uke. Nå er han 15 dager og passer fortsatt i str 50. Noen av klærne passer perfekt, mens andre svømmer han fortsatt litt i. Lurer på når 56 kan passe. Kanskje jeg burde ta frem størrelsen som ligger å ta frem de små 56-plaggene?

Vi har en liten skuff til 56 og en stor skuff til klær som er større enn dette og som renner inn nå i form av gaver. 60 og 62 ligger i en plastboks på soverommet. Vi har også en haug med større klær som ligger sortert etter størrelse på loftet. Planen er å ha størrelsen større i en egen skuff til en hver tid.

Hvordan organiserer dere dette? Og når har dere måttet begynne med større størrelser?

Min veide 3770 g ved fødsel, og brukte 50 i 3 uker. (Men storesøster som var 3500g ved fødsel brukte 50 i 6 uker, denne babyen er litt mer glupsk.) Nå er hun 1 mnd, og er delvis over i 62. Jeg har en stor kasse i bunnen av skapet mitt med ferdig vasket klær i en størrelse større, slik at jeg alltid har det klart når jeg plutselig oppdager at hun har vokst. Større klær har jeg i kasser på loftet, legger nye gaver i store størrelser der sammen med arveklærne fra storesøsknene.

Min veide 3810 gr for en uke siden og var 50 cm lang ved fødsel. Bruker for det meste 50, men også noe i str 56. 56 er egentlig alt for stort. Har noen selebukser fra name it og de er alt for lange i beina, samme med buksene fra kappahl/newbie, de sklir han bare ut av :p

Er 1 mnd <3

Min veide 3810 gr for en uke siden og var 50 cm lang ved fødsel. Bruker for det meste 50, men også noe i str 56. 56 er egentlig alt for stort. Har noen selebukser fra name it og de er alt for lange i beina, samme med buksene fra kappahl/newbie, de sklir han bare ut av :p

Er 1 mnd <3
Denne er i str 56 og er alt for vid i livet :p har tom strammet og knyttet den :p
ImageUploadedByBV Forum1443624590.933236.jpg

Han var 3596g og 50cm når han ble født. På mandag veide han 3885g og på fredag er han 3 uker. Kan fortsatt bruke størrelse 50, men heller ikke noe problem med 56 :)

Bruker fortsatt str 50 her, 2.5u etter fødsel. 3325gr ved fødsel 3480 10ddg etter. Noen av bodyene i 50 begynner å bli litt korte og har gått litt over i 56 men på bukser/sparkebukser er 56 altfor stort enda.

Har klær sortert på str opp til 68 i skapet så tar og tester og måler litt innimellom. Fått så mye stilig som jeg venter på å få brukt ;)

Har beukt 50 og 56 hele tiden. 50 har så klart vært best. Nå tre uker etter fødselen veier hun 3900 og ser at 50 bare vil passe i kort tid. (50 cm ved fødsel)

Veide 3460 og var 51 cm. Brukte str 50 i 8 dager, og er nå på str 56. Var 3790 i vekt forrige fredag.. Er veldig forskjell på merkene da. Synes name it har veldig smale og lange klær i forhold til f.eks h&m.

Jeg måtte ut å handle mer i 50, siden vi fikk 3 uker før! Var 2871 og 48 cm i dag veide hun 3150.
Hun svømmer enda i 50. Har 56 liggende klart. Men alt større er lagt vekk.

Vi gikk på en smell der og hadde mest i str 56, så var hun bare 2650 og 47 cm ved fødselen. Så vi har pent måtte kjøpe mer i 50 og enda er det rikelig til henne. Hun er to uker i dag ❤️

Lillegutt var 3510g og 49cm, han er nå 2 dager og svømmer i 50. Måtte innom hm på vei hjem i dag og kjøpe mer 50...

Snuppa var 1855 g og 46 cm lang. Hun har brukt str 44, men det begynner å bli litt lite nå. Nå er vi over på str. 48 og 50, men må brette opp klærne ettersom at det er litt stort enda.

Hehe, lillebror er 8 dager, og noen av klærne i 50/newborn får vi mest sannsynlig ikke brukt i det hele tatt. Han var 4080 gram og 53 cm da han kom... Men vi har nesten ikke kjøpt noe til ham, har "alt" etter storesøster, så har rikelig i de neste størrelsene også.

Veide 3460 og var 51 cm. Brukte str 50 i 8 dager, og er nå på str 56. Var 3790 i vekt forrige fredag.. Er veldig forskjell på merkene da. Synes name it har veldig smale og lange klær i forhold til f.eks h&m.
Veldig stor forskjell på enkelte klær og merker! Har bodyer fra hm som det står er str 62, men de er nesten mindre enn andre bodyer jeg har i str 50..! Teit.. Vanskelig å kjøpe klær til disse små når man ikke kan stole på str i butikken :-P

Veldig stor forskjell på enkelte klær og merker! Har bodyer fra hm som det står er str 62, men de er nesten mindre enn andre bodyer jeg har i str 50..! Teit.. Vanskelig å kjøpe klær til disse små når man ikke kan stole på str i butikken :p

Synes også Reflex har ganske små størrelser, frøkna bruker fint en pysj i str 62 nå, den er litt stor, men fungerer fint.

Har så og si pakket vekk det meste i 50 nå, går mest i 56. Er snart 4 uker gammel.

3590 og 49cm. Hun bruker fortsatt 50, er snart 4 uker. Passer fint str50 fra H&M og name it, mens hun svømmer i str50 fra Polarn o Pyret;)

Så spennende og lese og høre om str på babyene deres :) guuuuuuud som jeg gleder meg ❤️❤️ akkurat denne tråden var veldig informativ!

Gutten min veide 3,2kg og var 50cm ved fødsel. Svømte i 50 i starten. Nå er han 4,3kg og bruker fortsatt 50, men blir nok ikke lenge til det er for smått. Bruker noen plagg i størrelse 56, prøver å følge med så han plutselig ikke vokser ut av de ettersom størrelsene varierer en del. De vokser så raskt disse små <3

Angående oppbevaring så har jeg vasket klær opp til størrelse 62. En skuff med 50 og 56, og en med 62. Har flere kasser som jeg tar frem etterhvert. Gaver i større størrelser har jeg samlet i en egen skuff :)

Back
Topp