Hvilken solkrem?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Hva smører dere miniene med i solsteiken? Jeg prøver å holde Noah mest i skyggen uansett.

Smører henne ikke, holder henne unna sola. Barn under et år skal ikke smøres. Men holdes unna. Het det i alle fall da jeg fikk de to eldste. Eldstemann er født i august og fikk solkrem sin første sommer, altså ca 10 mnd gammel, han bevegde seg jo. En med bare fysisk filter, ikke kjemisk.
Mellomste er født i februar og i likhet med yngste ikke mobil i sommer. Så det lille hun utsettes for sol tåler hun

Barn under 6 mnd skal absoludt ikke smøres, helst ikke før de er 1 år. De skal heller ikke ha direkte sollys så da er det jo greit :-)

Smørte ikke jentungen før hu var 1 år. Fikk til å med streng beskjed på apoteket at hu burde vente litt. Men pga rødt hår og kritt hvit hud så var de enige med å smøre hu den sommeren. Hu blir solbrent med en gang hu ser sola omtrent. Lillebror må nok vente til neste år. Hat uv telt og skygge.

Smører ikke, men holder henne unna solen så godt jeg kan :-) Var likt med storesøster som også er født i januar, da tilbrakte vi store deler av den superfine sommeren innendørs for å slippe unna den verste varmen uansett;-)

Jeg har ikke smurt med noe selv. Men noen ganger får han hysterisk grineanfall i vognen og det eneste som funker er å løfte han opp, men er da redd for at han skal bli solbrent. Jeg bruker omtrent ikke solkrem selv. Blir veldig sjeldent solbrent (med unntak av i fjor når jeg var gravid). Men får bare fortsette og holde oss i skyggen da tenker jeg. Han kan jo snart sitte i sportsvognen og da blir han nok ikke så hysterisk :p

Jeg har ikke smurt med noe selv. Men noen ganger får han hysterisk grineanfall i vognen og det eneste som funker er å løfte han opp, men er da redd for at han skal bli solbrent. Jeg bruker omtrent ikke solkrem selv. Blir veldig sjeldent solbrent (med unntak av i fjor når jeg var gravid). Men får bare fortsette og holde oss i skyggen da tenker jeg. Han kan jo snart sitte i sportsvognen og da blir han nok ikke så hysterisk :p
Samme dilemma har vi også. Jeg har kjøpt solhatt og solbriller, så da er han godt dekket de gangene jeg må løfte han opp :)

Helga har ligget med bare ben i vognen de dagene det var varmt og deilig ute. Men har alltid med lue, solbriller og bukse til henne hvis hun må opp. Solhatt har jeg ikke fått fikset enda, men bedre med lue enn ingenting :)

Helga har ligget med bare ben i vognen de dagene det var varmt og deilig ute. Men har alltid med lue, solbriller og bukse til henne hvis hun må opp. Solhatt har jeg ikke fått fikset enda, men bedre med lue enn ingenting :)
Vi har kjøpt bucket-hatt til Noah og en caps :)
Det har hjulpet :)

Back
Topp