hvilken smokk bruker dere?

Var sånn som du forteller.
Egentlig ga jeg litt opp eller glemte det hele i en ukes tid, til jeg plutselig en dag prøvde igjen og da tok hun. Da prøvde jeg når hun var overtrøtt og grinete. Og da trenger jo hun egentlig puppen i munnen for å sove (elr byssing i evig tid:p) så da fant hun vel ut at dt var like godt å suge på smokken :)
Jeg prøvde som oftest da hun var glad og sprudlende, men i ettertid ser jeg at da ønsker hun ikke noe å suge på. Smokken er best når hun er sutrete og trenger kosen:)
Nå stapper jeg den i henne og holder litt foran, ikke så hun brekker seg, men så hun får tid å kjenne hvor god den er før hun spytter den ut:D
Er utrolig glad for at jeg ikke gav opp, smokk er veeeldig greit å ha:) Sovner jo så mye fortere :)
Kanskje du kan prøve å busse henne samtidig, om hun da glemmer litt at det er noe som smaker rart i munnen hennes? :)

Hvor gammel er hun? Mi er ni uker i morgen. Hun har tatt med noen anledninger, men nå er det lenge siden. Både jeg og pappaen har prøvd å bysse, men smokken er noe hun ikke liker når hun vil ha pupp, enten det er for kos eller mat :( Håper det blir slik at en dag, plutselig, så sitter den bare :)

Hun er 11 uker. Snuppa mi tok pupp bare for kosen også. Nå vil hun ikke ha pupp for kosen :-P bare skriker hvis hun er mett! Hehe..
Slik foregikk det: jeg og mormoren hennes prøvde ofte når hun var våken og lå på sofaen. Da bet hun på den og lekte med den. Prøvde med ca 4-5 forskjellige smokker, små og store, bøyde og ikke bøyde. Så glemte jeg å "øve" en ukes tid frem til jeg leste her inne at mange av babyene tok mam sin smokk. Så prøvde jeg mam 0-6mnd original en dag hun var grinete. Holdt den inne for henne mens jeg bysset så plutselig tok hun tak og siden har hun tatt den. Bedre og bedre for hver dag:-) Forskjellen på mamsmokken og de andre jeg prøvde er vel at denne er litt ru på tuppen, men vet ikke om det har noe å si da!:) Jeg trodde hun aldri kom til å ta den selv, men gikk jo til slutt, så ikke gi opp!:-) den sitter nok til slutt :-)

Lillemor tok smokk fra hun var noen dager gammel til nå nylig. Hun tok alle sorter vi prøvde. Nå har hun funnet tommelen og har suttet den sår. Hun brekker seg av smokkene. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Fordelen med tommelen er at hun ordner seg selv. Men den er begynt å bli veldig sår.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Prøvde å dyppe smokken i sukkervann. Det var velykket :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

vil ikke da det bli en vane med sukkervann? eller var det bare i starten så var ikke det nødvendig lenger? hvordan lager du sukkervann?

Funnet ut at hun tar alle :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp