hvilken smokk bruker dere?

den kan han faktisk klare å holde tak i litt , vi får bare fortsette å øve mer:) går på hans dagsform om han tar den eller ikke...

den kan han faktisk klare å holde tak i litt , vi får bare fortsette å øve mer:) går på hans dagsform om han tar den eller ikke...
Ble det trøst eller NUK sin?

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Ble det trøst eller NUK sin?

han holder lengst på Trøst smokken, men faktisk håp for nuk sin også ... holder begge to lenger og lenger ... men plutselig ut i det blå så brekker han seg etter han har hatt de en stund i munn,, merkelige greier:)

Vis vedlegget 42412
Bruker NUK. Latex. Den eneste som mini vil ta..

Etter tips fra deg dro jeg på Liten å kjøpte denne! Jeg kjøpte både 0-6 og 6+mnd. Har ikke testet den ennå, men skal gjøre det senere :) Jeg var ganske stressa da jeg var inne der, fordi jeg har nå 2 rosa og 2 lilla sutter til lillebror :P :D Det er forøvrig ikke Nuk, men et annet merke; Nip (og smokketypen heter cherry)

Etter tips fra deg dro jeg på Liten å kjøpte denne! Jeg kjøpte både 0-6 og 6+mnd. Har ikke testet den ennå, men skal gjøre det senere :) Jeg var ganske stressa da jeg var inne der, fordi jeg har nå 2 rosa og 2 lilla sutter til lillebror :p :D Det er forøvrig ikke Nuk, men et annet merke; Nip (og smokketypen heter cherry)

er iallfall som en ny verden her:) den smokken er gull verdt! :)

Etter tips fra deg dro jeg på Liten å kjøpte denne! Jeg kjøpte både 0-6 og 6+mnd. Har ikke testet den ennå, men skal gjøre det senere :) Jeg var ganske stressa da jeg var inne der, fordi jeg har nå 2 rosa og 2 lilla sutter til lillebror :p :D Det er forøvrig ikke Nuk, men et annet merke; Nip (og smokketypen heter cherry)

Redigert: Hvor har du kjøpt det merket? Stryk spørsmålet, se kommentar under :)

Last edited:
Etter tips fra deg dro jeg på Liten å kjøpte denne! Jeg kjøpte både 0-6 og 6+mnd. Har ikke testet den ennå, men skal gjøre det senere :) Jeg var ganske stressa da jeg var inne der, fordi jeg har nå 2 rosa og 2 lilla sutter til lillebror :P :D Det er forøvrig ikke Nuk, men et annet merke; Nip (og smokketypen heter cherry)
Hehe.. Så det selv i helga også.. Jeg som har anbefalt det merket til flere! Jaja, sånn kan det gikk :-P
Får håpe det er noe hell i de for dere også da :-)
Farge er fet nok bare mamma som tenker på. Hehe.. Og om det gjor nytten går jo an å kjøpe "riktig" farge :-)

Eller, om du ikke har åpnet pakka enda, så kan du nok få de byttet til riktig farge vil jeg tro :-)

Ikke hørt om den typen, men nå har jeg bestilt den fra babyutstyr.no, og den ser kort ut i tutten, så mulig jenta vår kan like den (siden hun ellers brekker seg) :)

de finnes på apotek1 ( hvite) 2pk 80,-

jeg har hamstret slike:)

de finnes på apotek1 ( hvite) 2pk 80,-

jeg har hamstret slike:)

Har ikke sett de der. Har kjøpt alle typer jeg har kommet over i tillegg til trøst som jeg bestilte på nett :-P

Vi øvde på smokken i to måneder før hun tok den. Hun bare brakk seg hele tiden eller bare tygget på den, men plutselig fikk hun sansen for mam sin (den fra apotekpakkene). :-):-) Tar den helst når hun er trøtt og sutrete, og liker om det er noe over smokken/haken hennes (eks: kanten på dynen/hånden min/klut) :-P
Et lite tips bare :-)

Eller, om du ikke har åpnet pakka enda, så kan du nok få de byttet til riktig farge vil jeg tro :)

No worries..... han bare vridde seg og prøvde å spytte den ut :rolleyes: Tok ikke skikkelig tak i den engang :confused:

Vi øvde på smokken i to måneder før hun tok den. Hun bare brakk seg hele tiden eller bare tygget på den, men plutselig fikk hun sansen for mam sin (den fra apotekpakkene). :):) Tar den helst når hun er trøtt og sutrete, og liker om det er noe over smokken/haken hennes (eks: kanten på dynen/hånden min/klut) :p
Et lite tips bare :)

Hvor mye øvde dere? Tilbydde en gang om dagen liksom, eller satt lenge med den ofte osv? :) Her tilbyr jeg/prøver litt hver dag på stellebordet, men hun enten brekker seg eller tygger på den. Av og til, ca en gang i uka kan hun sutte litt på den en liten stund, men det virker heeelt tilfeldig at hun gjør det. For neste gang jeg putter den i er det på samme viset som før.

No worries..... han bare vridde seg og prøvde å spytte den ut :rolleyes: Tok ikke skikkelig tak i den engang :confused:
Haha :-P
Nei, lett er det ikke! Men må ikke gi opp med bare ett forsøk da :-)

Haha :p
Nei, lett er det ikke! Men må ikke gi opp med bare ett forsøk da :)

Nei, skal prøvde flere ganger :) Jeg har jo sikkert 10 typer her hjemme, vet liksom ikke om det er særlig lurt å prøve flere sorter hver dag :confused: Han tar best mam orthodontic fra apoteket best, så lurer på om jeg bare går over til den helt.... Trøst bleogså prøvd i går, spytta den ut også :P

Nei, skal prøvde flere ganger :) Jeg har jo sikkert 10 typer her hjemme, vet liksom ikke om det er særlig lurt å prøve flere sorter hver dag :confused: Han tar best mam orthodontic fra apoteket best, så lurer på om jeg bare går over til den helt.... Trøst bleogså prøvd i går, spytta den ut også :P
Kanskje best å holde seg til én, og da prøve den et par ganger om dagen i en tid ja :-)
Men prøv når han ikke skriker, men rett før du ser han vil skrike :-P

Nei, skal prøvde flere ganger :) Jeg har jo sikkert 10 typer her hjemme, vet liksom ikke om det er særlig lurt å prøve flere sorter hver dag :confused: Han tar best mam orthodontic fra apoteket best, så lurer på om jeg bare går over til den helt.... Trøst bleogså prøvd i går, spytta den ut også :p
haha her tok hun trøst smokken og sovnet med den 2 ganger den dagen jeg kjøpte de, siden har hun ikke villet ta den hehe bare spytter den ut...

helt utrolig at de skal være så "sære" de små*S*
kan det være så vanskelig :) noen dager tar de smokken, andre dager ikke... egne meninger får de fort gitt:)

Hvor mye øvde dere? Tilbydde en gang om dagen liksom, eller satt lenge med den ofte osv? :) Her tilbyr jeg/prøver litt hver dag på stellebordet, men hun enten brekker seg eller tygger på den. Av og til, ca en gang i uka kan hun sutte litt på den en liten stund, men det virker heeelt tilfeldig at hun gjør det. For neste gang jeg putter den i er det på samme viset som før.

Var sånn som du forteller.
Egentlig ga jeg litt opp eller glemte det hele i en ukes tid, til jeg plutselig en dag prøvde igjen og da tok hun. Da prøvde jeg når hun var overtrøtt og grinete. Og da trenger jo hun egentlig puppen i munnen for å sove (elr byssing i evig tid:P) så da fant hun vel ut at dt var like godt å suge på smokken :-)
Jeg prøvde som oftest da hun var glad og sprudlende, men i ettertid ser jeg at da ønsker hun ikke noe å suge på. Smokken er best når hun er sutrete og trenger kosen:-)
Nå stapper jeg den i henne og holder litt foran, ikke så hun brekker seg, men så hun får tid å kjenne hvor god den er før hun spytter den ut:D
Er utrolig glad for at jeg ikke gav opp, smokk er veeeldig greit å ha:-) Sovner jo så mye fortere :-)
Kanskje du kan prøve å busse henne samtidig, om hun da glemmer litt at det er noe som smaker rart i munnen hennes? :-)

Back
Topp