Hvilken smertelindring hjalp deg best under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
Lystgass var det eneste jeg rakk ☺ Syns det fungerte bra både med tanke på gassen og at det var lettere å puste dypt og hensiktsmessig.

Lystgassen har vært gull under alle mine tre fødsler. Ikke fordi den har gitt meg noe særlig smertelindring, men for at den har hjulpet meg å fokusere skikkelig på pusten. :) Prøvde også steriltvannspapler denne gangen, under sterk tvil siden jeg har hørt så mye negativt om den. På meg fungerte den veldig godt! :) Vondt å sette, men den fjernet deg meste av smertene i korsryggen. :)

mannen masserte. Men jeg syntes ikke riene var så ille før kanskje de siste 2 timene(da fikk ikke mannen massere mer, det var bare forstyrrende :p men han var god trøst da. Utpressingen var helt jævlig, tror kanskje jeg vil prøve pudendalblokkade neste gang.

mannen masserte. Men jeg syntes ikke riene var så ille før kanskje de siste 2 timene(da fikk ikke mannen massere mer, det var bare forstyrrende :p men han var god trøst da. Utpressingen var helt jævlig, tror kanskje jeg vil prøve pudendalblokkade neste gang.
pudendalblokkade? Hva er det?

Epiduralen... Når den ble satt så forsvant alle smertene :) spiste sjokolade og leste bok fra fem cm til full åpning, helt rart (og deilig) å gjennomføre en fødsel uten smerter :) fødte i badekar uten annen form for smertelindring med storebror...

Er så mye jeg ikke fikk prøvd skjønner eg. Håper igrunn at hvis jeg får en til at fødselen blir make. Fikk ikke tid til smertelindring. Hadde veldig lyst på når jeg var på vei til sykehuset. Men så forsvant liksom smerten og nedpresset begynte. Så hadde ikke lenge vondt. Var litt kjedelig å ikke ha skikkelig trykketrang da fikk kun svake nedpress så måtte jobbe lenge uten den som hjelp. Badekar var liksom det største ønsket men gikk fort og havnet ikke på rett avdeling heller :P

Back
Topp