Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror det er mest gunstig for babyen og ligge med hode ned og ryggen langs mor sin venstre side når det skal fødes. Da er det minst fare for at babyen blir stjernekikker..
Jeg lagde en tråd om dette for en tid tilbake!Ja det var dette jeg hadde lest, er jo i ingen fare enda men.
Jeg lagde en tråd om dette for en tid tilbake!
Min ligger også på høyre side. De bør helst ligge på venstre side, da dette er det naturlige når de skal ned i fødselskanalen. De må rotere mer dersom de ligger på høyre side, og det er noe med at denne rotasjonen går motsatt vei, så babyen kan bli forvirret.
Det er ofte hardere fødsler om barnet ligger på høyre side, og de kan komme med ansiktet opp istedet for bakhodet.
Siden ansiktet ikke er fleksibelt, slik bakhodet er, kan ikke hodet da føye seg etter åpningen, og ofte blir det mer rupturer, muligens ta ut med hjelpemidler osv.
Dette er hva jeg fant da jeg søkte etter artikler rundt stjernekikkere osv.
Så utolig godt å høre!!!Her ligger baby på høyre side. Kan ikke si at det bekymrer meg. Har født en "stjernekikker", å den fødselen var IKKE verre enn min andre fødsel, hvor baby kom med bakhodet... Såe, ingen grunn til panikk![]()
Så utolig godt å høre!!!
Flott at du delte dette, for må si at det jeg fant av info virket litt heavy.
Barnet fikk ikke KISS heller?
Herlig med gode erfaringer! Nå skal jeg puste ut.![]()
Var det førstemann som var stjernekikker?Syns folk "hauser" opp alt.. Jeg brukte lengre tid med førstemann, litt over 9 timer fra første rie, mot 4 timer på andremann. Meeeen, om d har med hvilken vei baby ligger, har jeg lite tro på. Første baner vei for de neste
Uansett, førstemann var en rolig liten herremann, sov godt på både natt og dag. Han var litt urolig, men det ble det slutt på så fort han begynte med smokk. Så pust ut, og ikke tenk på det![]()
Var det førstemann som var stjernekikker?
Enig i at ting blir hauset opp på nett, så bare dumt av meg å lese. Men klarer ikke å la være. Sukk...
Må jo velge å tro at denne blir like lett som forrige gang. Men må ærlig innrømme at jeg er lett påvirkelig og tror veldig på annenhåndsinfo. Burde kanskje stole mer på kroppen, og stresse ned. Babyen kommer jo på den måten den kommer uansett. Hi hi!
Takk for at du satte ting i perspektiv. Bedre med erfaringer enn teori!![]()