Hvilken side er normal?

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hvilken side er "normalt" barnet ligger på? Mener jeg leste at det var en side det skulle ligge på. Min ligger veldig på høyre side om dagen.

Er vell ikke en siden som er mer normal enn den andre :) her ligger hun på høyre side, og jordmor så at det er mest sannsynlig for at jeg ligger på høyre side selv :)

Oki ja da er det sikkert det, for jeg vil helst ligge dit så vi krangler litt om plassen ;)

Tror det er mest gunstig for babyen og ligge med hode ned og ryggen langs mor sin venstre side når det skal fødes. Da er det minst fare for at babyen blir stjernekikker..

Her ligger snuppa mest på venstre siden men jeg tror hun romsterer en del rundt enda for til tider kjennes det ut som om hun ligger på tverre for hele magen står ut på begge sider med en fot i ene enden og en arm i andre (litt vondt faktisk) :angel2

Tror det er mest gunstig for babyen og ligge med hode ned og ryggen langs mor sin venstre side når det skal fødes. Da er det minst fare for at babyen blir stjernekikker..

Ja det var dette jeg hadde lest, er jo i ingen fare enda men.

Det er noe med at det er best om de ligger på mors venstre ja. Kan ikke si jeg heeeelt forstår det, men har noe med hvordan de "skrus" ut å gjøre ja.

Ja det var dette jeg hadde lest, er jo i ingen fare enda men.
Jeg lagde en tråd om dette for en tid tilbake! :-)
Min ligger også på høyre side. De bør helst ligge på venstre side, da dette er det naturlige når de skal ned i fødselskanalen. De må rotere mer dersom de ligger på høyre side, og det er noe med at denne rotasjonen går motsatt vei, så babyen kan bli forvirret.
Det er ofte hardere fødsler om barnet ligger på høyre side, og de kan komme med ansiktet opp istedet for bakhodet.
Siden ansiktet ikke er fleksibelt, slik bakhodet er, kan ikke hodet da føye seg etter åpningen, og ofte blir det mer rupturer, muligens ta ut med hjelpemidler osv.
Dette er hva jeg fant da jeg søkte etter artikler rundt stjernekikkere osv.

Jeg lagde en tråd om dette for en tid tilbake! :-)
Min ligger også på høyre side. De bør helst ligge på venstre side, da dette er det naturlige når de skal ned i fødselskanalen. De må rotere mer dersom de ligger på høyre side, og det er noe med at denne rotasjonen går motsatt vei, så babyen kan bli forvirret.
Det er ofte hardere fødsler om barnet ligger på høyre side, og de kan komme med ansiktet opp istedet for bakhodet.
Siden ansiktet ikke er fleksibelt, slik bakhodet er, kan ikke hodet da føye seg etter åpningen, og ofte blir det mer rupturer, muligens ta ut med hjelpemidler osv.
Dette er hva jeg fant da jeg søkte etter artikler rundt stjernekikkere osv.

Uffda! Ja da er det bare å håpe han flytter seg rundt på andre sia. Han har jo noen uker på seg :) håper han ikke fester seg sånn han ligger nå. Når kan han feste seg?

Husk at jeg ikke er ekspert, men var dette jeg fant ut da jeg lette etter info. Men alle babyer og fødsler er ulike! Har sikkert noe å si hvor stort bekken man har også.

De kan vel feste seg når som helst nå, men vanligst ifølge jordmor er fra uke 33.
Storesøster festet seg uke 35, to uker før fødselen.
Denne gangen er jo livmoren min utvidet fra før, så min lille jente har mer plass å bevege seg på. Derfor kan hun vente lenger med å bestemme seg... :p

Her ligger baby på høyre side. Kan ikke si at det bekymrer meg. Har født en "stjernekikker", å den fødselen var IKKE verre enn min andre fødsel, hvor baby kom med bakhodet... Såe, ingen grunn til panikk ;)

Her ligger baby på høyre side. Kan ikke si at det bekymrer meg. Har født en "stjernekikker", å den fødselen var IKKE verre enn min andre fødsel, hvor baby kom med bakhodet... Såe, ingen grunn til panikk ;)
Så utolig godt å høre!!! :)
Flott at du delte dette, for må si at det jeg fant av info virket litt heavy.
Barnet fikk ikke KISS heller?
Herlig med gode erfaringer! Nå skal jeg puste ut. :)

Så utolig godt å høre!!! :)
Flott at du delte dette, for må si at det jeg fant av info virket litt heavy.
Barnet fikk ikke KISS heller?
Herlig med gode erfaringer! Nå skal jeg puste ut. :)

Syns folk "hauser" opp alt.. Jeg brukte lengre tid med førstemann, litt over 9 timer fra første rie, mot 4 timer på andremann. Meeeen, om d har med hvilken vei baby ligger, har jeg lite tro på. Første baner vei for de neste :)
Uansett, førstemann var en rolig liten herremann, sov godt på både natt og dag. Han var litt urolig, men det ble det slutt på så fort han begynte med smokk. Så pust ut, og ikke tenk på det ;)

Syns folk "hauser" opp alt.. Jeg brukte lengre tid med førstemann, litt over 9 timer fra første rie, mot 4 timer på andremann. Meeeen, om d har med hvilken vei baby ligger, har jeg lite tro på. Første baner vei for de neste :)
Uansett, førstemann var en rolig liten herremann, sov godt på både natt og dag. Han var litt urolig, men det ble det slutt på så fort han begynte med smokk. Så pust ut, og ikke tenk på det ;)
Var det førstemann som var stjernekikker?
Enig i at ting blir hauset opp på nett, så bare dumt av meg å lese. Men klarer ikke å la være. Sukk...
Må jo velge å tro at denne blir like lett som forrige gang. Men må ærlig innrømme at jeg er lett påvirkelig og tror veldig på annenhåndsinfo. Burde kanskje stole mer på kroppen, og stresse ned. Babyen kommer jo på den måten den kommer uansett. Hi hi! :)

Takk for at du satte ting i perspektiv. Bedre med erfaringer enn teori! :)

Var det førstemann som var stjernekikker?
Enig i at ting blir hauset opp på nett, så bare dumt av meg å lese. Men klarer ikke å la være. Sukk...
Må jo velge å tro at denne blir like lett som forrige gang. Men må ærlig innrømme at jeg er lett påvirkelig og tror veldig på annenhåndsinfo. Burde kanskje stole mer på kroppen, og stresse ned. Babyen kommer jo på den måten den kommer uansett. Hi hi! :)

Takk for at du satte ting i perspektiv. Bedre med erfaringer enn teori! :)

Førstemann som var stjernekikker ja :) Å synes slettes ikke den fødselen var verre enn andre fødselen.
Er litt sånn selv, at jeg leser på nett og tror at ting blir slik og slik, meeeen det som aldri kommer frem er at det behøver ikke å være så ille som de skal ha det til. Du klarer det uansett, ut skal de!! :)

Back
Topp