Hvilken seng skal dere kjøpe til babyen?

Vi har kjøpt Sundvik IKEA-seng, og planlegger å ta bort den ene siden og bruke den som bedside crib til å begynne med :) Angående nedfellbar side: aner ikke :P Eller det er sikkert lurt da, men hvor nødvendig det er vet jeg ikke. Den vi har kjøpt har ikke det, så får satse på at det går greit når han skal begynne å sove alene ;)

Vi har kjøpt god natt fra ikea. Den kan du senke og ta vekk den ene sida pluss at den har skuffer under:)

Var så heldig at vi fikk Stokke sleeping mini av mamma:) syns den sengen er så søt - så tvang mannen til å skru den sammen forrige helg allerede;)

Vi skal lage seng, mye lik Stokke:)
Det er veldig praktisk å kunne felle ned en side og kunne sette babysengen inntil voksensengen.

Jeg har pusset opp mammas gamle babyseng fra 40/50-tallet. Vi skal ha den i begynnelsen men må bytte når lille har knekt koden og lært å sitte/stå, da blir det ei vanlig sprinkelseng etterpå :)

Vi har kjøpt denne:) Syntes en seng fra stokke var utrolig flott, men aaaalt for dyr:/ Holder med denne. Kjøpte også den dyreste madrassen på ikea (rundt 500kr), men ikea har visst kommet bra ut på tester:)

http://lekmer.no/barnevarelse/senger/sprinkelsenger/troll-sprinkelseng-linda-hvit

Ei sprinkelseng lik denne har vi, kommer til å ha bunnen på de øverste hakket og kanten mot våres seng på d laveste slik at d e lettest mulig å ta opp og legge ned... Ved forrige så hadde ikke æ klart å lufte opp og legge ned om vi ikke kunne regulert bunn og side, plagdes veldig med ryggen min etter fødselen...

Denne har vi også. Kjøpte brukt til 400 kr :-D allerede montert og klar ❤

Vi skal kjøpe en brukt en som kan justere både liggestilling og den ene langsiden... Kjøper en som er hvit og maler litt på den med farger ;)

Vi har Hensvik fra IKEA.. Veldig fornøyd med den :) Kan ikke ta ned ene siden, men det behovet hadde vi aldri med storesøster heller.

Skal også kjøpe Gulliver, kun for å fjerne den ene siden og sette senga inntil vår seng :-) Også er jo prisen utrolig for en seng hun har i mange år...!

Vi har seng fra de tidligere barna. Tror vi kjøpte den på Bohus i sin tid. Den er hvit, har tette kortender og sprinkler på langsidene. Man kan ikke justere sidene på den, men bunnen kan heves og senkes. Jeg savnet aldri det å kunne regulere sidene, siden bunnen kunne heves og senkes. Men dette er sikkert smak og behag!

Selger de fremdeles de med en side som kan felles litt ned? Trodde det var så godt som forsvunnet etter litt for mange ulykker? Eller mener du med side som kan tas helt av?

Alt spørs på hvordan du skal bruke sengen tror jeg. Vi har kjøpt fra ikea med en side som kan tas av, helt nødvendig for oss siden vi skal feste den til min seng. Kan siden tas av kan du bruke den etter at barnet er stort nok til å klatre over også, men hvis du synes det er like greit å bytte til ny seng da så trenger du det ikke. Jeg har aldri brukt den siste siden på sengen til de store barna, jeg syntes det var greit at de helt fra starten kunne stå opp selv. :)

Vi har denne til de første månedene. Verdens beste seng!:) Etterpå har vi vanlig sprinkelseng med hev/senk-bunn, og hvor man kan ta av den ene siden til slutt.ImageUploadedByBV Forum1434291353.952843.jpg

Back
Topp