Hvilken sang...

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
har satt spor i deg som få andre kan..?
Trenger ikke nødvendigvis være favorittsangen, eller en sang du setter på til vanlig..
Men en sang som likevel er sterk for deg, betyr mye på ett eller annet vis...

For meg er det delt mellom to sanger. Den ene er Birdy sin versjon av Skinny Love (Opr. Bon Iver).
Første gangen jeg hørte denne sangen satt jeg med tårer i øynene, og følte meg helt rar i kroppen - vet fortstt ikke hvorfor, men den sangen satt skikkleig spor i meg, og jeg måtte høre den igjen og igjen og igjen..

Den andre sangen er ekstra spesiell for meg av flere grunner.. Først og fremst var det en av favorittsangene til stefaren min. Han fikk kreft for noen år siden, og dagen han døde var hele familien (Både hans egne barn og oss stebarna, og selvsagt mamma) samlet på rommet hans. I det han gikk over til den andre siden ble denne sangen spillt. Den ble også spillt i begravelsen, av en av mine favorittartister her i byen. Han spillte til og med denne sangen og to andre inn i studio på CD for oss i etterkant <3
Det spesielle er, jeg ble gravid like etter dette skjedde, og våren etter, når jeg var på føden, så var mamma med (I tillegg til samboeren selvsagt). Vi satte på radioen et lite øyeblikk for å få litt ''pause'' fra sykehuslydene.. Akkurat i det vi setter på radioen begynner denne sangen å spille. Det var så spesielt, så sårt og så godt. Jeg og mamma gråt litt sammen, og det føltes litt som om han var der med oss den dagen <3 <3 Sangen var Angie, av Rolling Stones.... Jeg gråter fortsatt hver gang jeg hører den sangen <3 <3

Bryan Adams - Everything I do, I do it for you

Eimear Quinn - The Voice

Ellie Goulding - How long will I love you

Gary Moore - Still got the blues.
Siden eg var 10 år har det vært sangen eg bruker når eg er lei meg, stressa, sint eller sliten. Den roer meg. :)

Her kommer vintern av Jokke og valentinerne. Helst Ingrid Olava sin versjon. :)

Pain of Salvation, med sangen A trace of blood. Handler om å miste et ufødt barn. Den slo meg hardt, fra første gang jeg hørte den som tenåring. Da jeg gjennomgikk en Senabort ble den sangen litt som en trøst for meg. Og jeg har alltid følt at det var rart at jeg ble så fanget av den sangen uten å ha mistet selv, og som tenåring hadde jeg ingen forutsetning for å vite hvordan det ville være. Så da jeg mistet var det som om jeg endelig fikk bruk for sangen, som om det alltid lå i kortene at jeg skulle gå igjennom noe lignende selv.

Lars Bremnes - Å kunne æ skrive

En av mammas favoritter. Spilte den i begravelsen hennes for for 6år siden..en sang som betyr mye ♡

Lars Bremnes - Å kunne æ skrive

En av mammas favoritter. Spilte den i begravelsen hennes for for 6år siden..en sang som betyr mye ♡

Denne ble sunget i begravelsen til min onkel som døde brått tidligere i år og etterlot seg mindreårige barn. Den er nydelig og også vond.

Piper to the end med Mark Knopfler er også spesiell etter samme hendelse og ble også spilt i samme begravelsen. Tante og onkel var på Knopfler konsert dagen før han døde, dette var siste sang som ble spilt den kvelden. De hørte på den i bilen på vei hjem, dagen etter deltar onkel i et sykkelritt, får hjerteinfarkt og dør momentant.

Føtter på fjell av Bjørn Eidsvåg!
Ei veldig god venninne "viste" meg den sangen en gang jeg trengte hjelp i forhold til en praksis jeg var i.
Hele tematikken handler jo og om hvordan hun har hjulpet meg gjennom tunge stunder i livet.
For 3 år siden døde hun av kreft, bare 32 år gammel... <3

Føtter på fjell av Bjørn Eidsvåg!
Ei veldig god venninne "viste" meg den sangen en gang jeg trengte hjelp i forhold til en praksis jeg var i.
Hele tematikken handler jo og om hvordan hun har hjulpet meg gjennom tunge stunder i livet.
For 3 år siden døde hun av kreft, bare 32 år gammel... <3
Huff, så forferdelig :-( Det føles som om de beste blir borte først til tider :-( ♡♡♡♡ Klem!

Mange sterke sanger her ♡♡♡

Takk! Personlig er jeg jo ikke kristen, så at jeg har så godt forhold til en sang basert på en salme, er jo litt spesielt. Men sånn er det nå bare ;)
Hehe, kjenner til det. Mange sanger som kan gi god følelse og trøst selv om man ikke er kristen ♡♡♡ :-) Hat noen slike selv og :-)

Lover, where do you live - highasakite

Tantebarnet mitt døde i fjor. Hørte mye på den sangen da, gråter hver gang jeg hører den nå

Jeg har mange! :p Får plukke ut et lite knippe.

Denne hørte jeg på mye på repeat i en av de tyngste periodene i livet mitt der alt var svart. Jeg var 18 år og suicidal og virkeligheten var abstrakt og fjern. Klarer nesten ikke høre den i dag. Ingen tekst, men veldig intens (hvis den lyttes til på full guffe).
Seven sirens and a silver tear - sirenia
http://open.spotify.com/track/2s23V4mlljk5Ze65A6n6Xq

Denne betyr også mye. Er mer stemningen jeg kom i da jeg hørte sangen som var det viktige. Kunne sitte å male til denne i flere døgn i strekk. Må også høres høyt :)
Blue foundation -eyes on fire
http://open.spotify.com/track/4w3zR0z2oqv8ijhOkTnRvT

Denne og neste sang har vært sanger som har hjulpet meg å sette ord på ting etter en vond oppvekst.
Siste sangen var så beskrivende for livet mitt, så den traff hardt. Elsker fortsatt den sangen og mange andre av samme artist :)
Criple and the starfish -Anthony and the Johnsons
http://open.spotify.com/track/6ftPFU3YwEAgvJtajh2zL4

Leave the light on -Beth Hart

http://open.spotify.com/track/3NlwajUEly&nWoqegHLRJ6B

JJ Heller - control
Natalie Merchant - my skin
Evanescence - breathe no more
Imogen Heap - hide and seek
Sia - I'm in here
Sia - breathe me
Ed Sheeran - small bump
Plumb - cut

Jeg bruker musikk til å sette ord på alt det jeg ikke klarer å si selv. ❤

Always tomorrow - Gloria Estefan
❤️
Opplevde sterk kjærlighetssorg for mange år siden, denne sangen ble sunget til meg av han som skulle bli min nye store kjærlighet:P

Hverdag - Louis Jacoby
❤️
Treffer meg midt i hjertet...

Back
Topp