Hvilken prevensjon skal dere bruke?

Litt dårlig erfaring med piller, men blir nok enten det eller sette inn en hormonspiral igjen. Mannen er 22, så litt tidlig å snippe snoppen :D
 
Kobberspiral.. Tåer ikke hormonene i piller..


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Jeg har alltid gått på piller så det blir nok det. Har fungert veldig bra.
Ikke noe snipping her nei :p fler barn skal vi absolutt ha!


-- tasting fra mobil --
 
Blir nok piller her igjen, da det er det jeg alltid har brukt og er fornøyd med det. Flere barn med tiden er planen her også :)
 
Dersom kroppen blir lik sitt gamle jeg etterhvert: den såkalte "sikre perioder"-metoden. Har funka fint i flere år, og ikke minst greit å bare snu på strategien når vi skal prøve på en til. Tåler lite av ting som innebærer hormoner.. Hadde nok ikke brukt den metoden dersom det hadde vært fullstendig krise å bli uplanlagt gravid, men det er det jo ikke. Men må jo være veldig forsiktige en god stund i starten da, inntil kroppen er tilbake i gammelt lage og forutsigbart mønster igjen.
 
Dersom kroppen blir lik sitt gamle jeg etterhvert: den såkalte "sikre perioder"-metoden. Har funka fint i flere år, og ikke minst greit å bare snu på strategien når vi skal prøve på en til. Tåler lite av ting som innebærer hormoner.. Hadde nok ikke brukt den metoden dersom det hadde vært fullstendig krise å bli uplanlagt gravid, men det er det jo ikke. Men må jo være veldig forsiktige en god stund i starten da, inntil kroppen er tilbake i gammelt lage og forutsigbart mønster igjen.
Samme her:)
 
Her er planene å prøve hormonspiral:)
 
Her blir det spiral siden jeg ikke kan gå på p-noenting fordi jeg har migrene med aura...! Kan bruke hormonspiral og minipille, men hadde vært greit å slippe å tenke på pillene som skal tas hver dag :p Og vi har jo sett nå at vi blir rimelig lett gravide, så noe må jeg vel bruke :p
 
Spiral på meg og:) kan ikkje bruke noe p-ting og cerazzette blør eg hele tiden av :eek: :(
 
Hvordan er det egentlig med spiral? Er litt skeptisk :/ tåler ikke pillen, blir helt sprø. Tenkte kanskje på å bruke sånn fruktbarhetsmaskin greier som man kan se om man kan bli gravid den dagen eller ikke. Husker ikke hva det heter...
 
Oss ska da ikke ha flære så her blir d spiral:) rett og slett for da sleppe Ej å tenke på noke pillera eller sikkre og usikker perioda:) he aldri hatt d før men kjenne mange så he d så sei d funka supert:)
 
Har litt lyst på p-sprøyte, men hørt så mye dritt om det så er usikker. Tenkte jeg skulle snakke med jordmor om det
 
Vil ha flere barn, er jo 1 barnet vårt her. Har bare 50% sjanse for å bli gravid. Vil ikke ta noe som gjør at jeg mister sjansen mer, kan ta lang tid å bli gravid etter stav og spiral har jeg hørt...
 
Hvordan er det egentlig med spiral? Er litt skeptisk :/ tåler ikke pillen, blir helt sprø. Tenkte kanskje på å bruke sånn fruktbarhetsmaskin greier som man kan se om man kan bli gravid den dagen eller ikke. Husker ikke hva det heter...

Fertilitetsmonitor? :)
 
Vil ha flere barn, er jo 1 barnet vårt her. Har bare 50% sjanse for å bli gravid. Vil ikke ta noe som gjør at jeg mister sjansen mer, kan ta lang tid å bli gravid etter stav og spiral har jeg hørt...
Då vet eg ikkje om eg vil ha spiral alikavell :eek: men er liksom det, cerazzette, kondom eller ingenting.. prevansjon før han som kommer no var ingenting.. då hadde eg ikkje mens på 1.5år.. cerazzette blør eg HELE tiden, så det er jo prevansjon i seg sjøl :p kondom. Neei :p hehe.. hmm What to do.. :p vil jo ha flere barn..
 
Her har jeg ikke peilig. Har prøvd flere p-piller, alle reagerte jeg på (humørsvingninger fra h.... og null sex-lyst), på mini pillen hadde jeg mensen hver 2uke, hormon spiralen var helt jævelig å sette inn, og hadde så utrolig mye vondt da det en var i pluss at den beveget seg så langt opp at jeg måtte fjerne den under narkose:confused:

Så jeg vet rett og slett ikke. Ei venninne av meg anbefaler p-ring, men jeg er litt skeptisk iom at den skal ut og inn hver mnd..
Får høre med legen min hva hun sier.
 
Back
Topp