Hvilken permisjon velger dere?

BritneyS

Flørter med forumet
Vi har igrunn vært innstilt på 56 uker med 80% lønn, men etter å ha regnet på det fant jeg ut at jeg taper nesten 4000 kr PER mnd på å velge det framfor 46 uker til oss med 100% lønn! Herregud, det er ufattelig mye......Tror vi blir nødt til å ta bare 46 uker da, dessverre.. Har jo lån som skal betales ned + alle de andre utgiftene de fleste har. OG babyen kommer på toppen av alt annet i tillegg!

Blir nok 80 her... har lyst til å være lengst hjemme, blir jo så klart tap... men føler at det blir det mest rette for meg. Vi har ikke noe hus/leilighets lån enda og gjeldfri bil har vi, så tror det skal gå bra.

Jepp, vil være hjemme lengst mulig også, så derfor er det en vanskelig avgjørelse 
En kollega av meg sa at hun kanskje ikke har råd til ferie i år pga det... valgte 80% lønn.
Heldige dere som klarer det uten problem [;)]

Vi regnet på det også og taper mye på det. Så har avtalt med sjefen at vi tar 100% lønn og at dersom vi sliter med å få barnehageplass før hun er 1 år kan vi ta ut ubetalt permisjon den tiden. Da ser vi hvordan økonomien er neste år også og kan ta valget da. 

Vi har ikke annet valg enn å ta 46 uker med 100% lønn. Har rett og slett ikke råd til annet.

ORIGINAL: olineo

Vi har ikke annet valg enn å ta 46 uker med 100% lønn. Har rett og slett ikke råd til annet.

samme her.. vi har nettopp kjøpt hus og med 4000 kr mindre i måneden blir det hardt.
Har fått igjen på skatten jeg da så skal ta 4 uker ulønnet permisjon i tillegg, pluss 5 uker ferie [:)]

vi skal ha 56 uker m 80 prosent lønn,vi vet at man taper på d så vi har begynt å holde av litt penger for hver måned frem til permisjonen,d som er viktig for oss er å være lengre hjemme m barnet...d er ikke hver dag man er hjemme m baby....

Tar 56 uker med 80% lønn..
Taper på det, men tiden med knøtte kommer aldri igjen[:)]

Vi må nok også velge 100% lønn selv om jeg gjerne skulle vært hjemme lengst mulig.. Det er jo på grunn av lån osv. Kan jo legge på 10 uker ferie i tillegg da så det blir nok ikke så ille [:)]

Vi har ikke bestemt oss enda, men vi taper 4-5000,- pr.mnd hvis vi tar 80%
Jeg har endel ferie tilgode og med neste års ferie så kan det se ut til at vi berger med 100% fram til bgh-start. Evt ta 1mnd ulønnet permisjon.

Her blir det 46 veker med 100% lønn, pluss at eg får flytta over 4 veker med ferie fra i år, og får ta fire veker neste sommar og. Dermed har me rekna ut at me kjem akkurat i mål til august og forhåpentligvis barnehageplass[:D][;)]

vi skal ha 80. er heldig med at sambo tjener veldi bra,så vi skal prøve og kose oss mest mulig det første¨året

Blir 80% hær åsså. Blir jo aleina, så får jo litt ekstra pengestøtte da åsså[:)]
Har ikkje lån på nokka heller, så d ska nok gå bra[:D]

her blir det 100% hjemme med 80 % lønn [:D] pluss at vi har jo ferie itillegg etter permisjonen vi skal ta ut..(ferie tar vi ut samtidig) så da er faktisk en av oss hjemme helt frem til august 2011.. [:D] deilig[:D]

samme her[:)]
ORIGINAL: Julystar

Vi må nok også velge 100% lønn selv om jeg gjerne skulle vært hjemme lengst mulig.. Det er jo på grunn av lån osv. Kan jo legge på 10 uker ferie i tillegg da så det blir nok ikke så ille [:)]

ORIGINAL: JenteOgSnartEnGutt

Blir nok 80% her også ja.. Må få det til å gå opp på et vis [:)]

huff jeg veeet rett og slett ikke! :/ Tjener jo ikke såå godt som bhg ass. i utgangspunktet...
Vi skal regne på det å finne ut av permisjonen over påske når jeg kommer tilbake fra påskeferien min hos foreldrene mine.

Vi tar 80%. Da rekker babyen å bli over 1år før barnehagestart, og barnehagen storesøster går i har som opptakskrav at de må være fyllt 1 år før de begynner. Også ved å ta ut min ferie i år i permisjonstiden, og mannens ferie i hans permisjonstid (de har fellesferie) så får vi strekt det helt til slutten av august før barnehageoppstart og at vi må jobbe fullt igjenn begge to [:)] Og da kan det hende vi rekker en fin sommerferie etter at fellesferien er over så det ikke blir så alt for dyrt. Det trenger vi siden vi ikke har hatt råd til ferie på noen år, så nå skal det opprettes en egen feriekonto!

Vi er forsåvidt vant med å leve med redusert inntekt. mannen var permitert fra jobben grunnet finanskrisen i nesten et halvt år, og han begynte på jobb samme dag som jeg gikk ut i fødselspermisjon. Og jeg som hadde håpet på noen fine dager sammen, jaja. Også ble han permitert igjenn året etterpå, ikke lenge etter at jeg hadde begynt på igjenn på jobb [&:] Så det er egentlig bare det siste halve året vi har hatt to fulle inntekter. Så jeg tror vi skal klare oss med 80% et år til [:)]

Som en heldig bieffekt er jeg blitt veldig god på å lage store mengder med sunn og god suppe for nesten ingen penger [;)]

denne gangen tar jeg 100%.. også legger jeg evt bare på noen mnd med ubetalt permisjon.. for vi har krav på det (til dere som ikke viste dette) [;)]

jeg skal ha 56 uker... har lyst å være hjemme så lenge som muligt med den lille siden dette er siste permisjon.. taper nok en del på det vi også i lønn, men så sparer vi en del på kjøring og så tar vi eldste mann ut av sfo og kutter ned noen dager i barnehagen på mellomste, så vi kommer nok til alt i alt få mer i inntekt enn når jeg går i arbeid... ;)

Back
Topp