Hvilken permisjon velger dere?

i og me at eg isje e i jobb  og ska vera aleina me gutten så ska eg jaffal vera hjemma i 2 år, så lenge eg har muligheten t å ha han hjemme ganske lenge så vil eg d siden eg syns d e for tidlig å sende unger i bhg når de e 1 år [;)]

ORIGINAL: Gizmonie

Tar 56 uker med 80% lønn..
Taper på det, men tiden med knøtte kommer aldri igjen[:)]

Samme tenker jeg [:)]

ORIGINAL: LilleV

Samme tenker jeg [:)]

Jeg også[:)] 

Blir 100% og 46 uker for vår del. Jeg skal heller prøve å legge av litt penger hver mnd, sånn at jeg kan forlenge permisjonen i andre enden. Da taper heller ikke samboer noe lønn på sin permisjon. Jeg har ingen jobb å komme tilbake til (har kontrakt frem til permisjon), så jeg kan ta meg den friheten og evt. søke dagpenger når det blir behov [:)]

Jeg må bare spørre; dere som skriver at dere taper så enormt mye; tjener en eller begge parter mer enn 6G?

Fikk hjelp til å regne på det, og fant ut at jeg ikke tapte noe på enten det ene eller det andre..
Har jeg misforstått noe -eller kan noen gi meg et enkelt regnestykke så jeg kan dobbeltsjekke?
(kommer antakelig ikke til å velge noe annet enn 80% dekningsgrad uansett, da jeg ikke fikk barnehageplass i mars/april med førstemann regner jeg ikke med å få det denne gangen heller..)

Samme her. Har ikke bestemmt meg helt enda, men de pengene jeg taper på å velge 80, istedenfor 100 % kommer jeg aldri til å angre på. Og vi må få det til å gå opp med at noen er hjemme med eldstegutten også, og det å få barnehageplass i mars/april er nærmest umulig!

ORIGINAL: Spire08

Jeg må bare spørre; dere som skriver at dere taper så enormt mye; tjener en eller begge parter mer enn 6G?

Fikk hjelp til å regne på det, og fant ut at jeg ikke tapte noe på enten det ene eller det andre..
Har jeg misforstått noe -eller kan noen gi meg et enkelt regnestykke så jeg kan dobbeltsjekke?
(kommer antakelig ikke til å velge noe annet enn 80% dekningsgrad uansett, da jeg ikke fikk barnehageplass i mars/april med førstemann regner jeg ikke med å få det denne gangen heller..)

De sier på Nav at det man taper på å velge 80% er at far får 10 uker med 80% lønn i stedet for 10 uker med 100% lønn. (Så han taper 20% lønn på dette) Mor får 10 uker lengre fri ved 80%, og taper lite lønn på dette. (i mitt hode får jeg det ikke helt til å stemme, for hadde man begynt å jobbe tidligere hadde man jo fått mer inntekt, og dermed taper man jo de 20% uansett..) Nå ble det så rotete dette at jeg ikke helt vet om jeg skjønte det selv..[&:] hihi

Back
Topp