Hvilken middagsrett lager du mest?

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
Her går det mye i spinat og oste pai. Den er overaskende en hit hos både min kresne man og min sære datter ;)

Ovnsbakt laks med grønnsaker og ris. Og karbonadedeig med løk, sopp, bacon med pasta.
Enkelt og samboerns favoritter :p

Varier litt, i perioder laks bakt i folie sammen med grønnsaker er en hit hos alle mann.
Ovnsstekte koteletter med grønnsaker, poteter og brun saus.
Kjøtt (samme hvilket egentlig) med hjemmelaget marinade med grønnsaker (dampet, stekt eller ovnsbakt), ris, smørdampet mais og saus (varierer mellom bearnaise, bretagne, hjemmelaget fløtesaus, viltsaus og brun saus).

Det blir mye kylling i ulike varianter :)

Taco :p

Men fra bunn av går det ofte i chili con carne eller biff stroganoff. Blitt mine signaturretter familien etterspør :p

Blir en del fisk (laks og torsk) med poteter og grønnsaker

Fiskeboller i hvit saus, nachos og laks med potet og kesam er nok blant topp 3.

Blir alltid kylling på en måte også iløpet av uka ca. :)

Fiskepinner, ris og grønnsaker
Laks, ris/potet, grønnsaker
Kylling taco
Taco
Pizza
Italiensk gryterett
Spagetti og kjøttsaus
Torsk med spekeskinke, smør dampet rosenkål og ristet hasselnøtter.

Taco. Ovnsstekt ytrefilet av svin.

Wok
Alle mulige varianter av kyllingfilet
Laks i ulike varianter
.. Og litt for ofte pølser -.-

Kylling med tilbehør

Kyllingfilet er ofte en basisingrediens og det samme gjelder karbonadedeig. Har verdens mest kresne gutt, så å lage middag er et mareritt, dessverre. Har mistet absolutt all motivasjon fordi han ikke liker noe som helst. Nå lager jeg derfor heller middag som jeg faktisk liker og så får han spise de bittesmå mengdene han klarer å få i seg. Må innrømme at kostholdet har blitt mindre variert som følge av hans kresenhet. Ingen spor av bedring selv om han er drøyt 10.5 år :(. Har vært slik siden dag én, han likte ingenting av det jeg lagde da han skulle begynne med fast føde. Håper på et aldri så lite mirakel ;).

Her blir det vel også pasta og kjøttsaus som blir laget oftest.

Pizza eller kjøttkaker i brun saus tror jeg det går mest av. Føler vi er flinke til å variere, egentlig.

Pasta og taco tror jeg fortiden. Da det er enkelt å går fort. Å alle liker det godt :)

Back
Topp