Hvilken måned i året er det best å få barn?

Jeg fikk førstemann i begynnelsen av august, og det syns jeg var helt topp :) Jeg går nå gravid igjen og har termin i februar. Denne gangen sliter jeg med å passe inn i vinterklærne og det å få på meg varme sko (pga magen er så stor :P ) og det er skummelt hver gang jeg går ut pga jeg er redd for å skli på glatta :P så ja, jeg likte best å gå gravid på sommeren :)

Vi har sen august, sen juni og tidlig sept. Alt har vært greit for oss ja, eneste som er litt kjipt med tidlig sommerbarn er å være så mye i skyggen. Ellers alt har vært ok :)

Selv har jeg augustbarn og er godt fornøyd med det, kom innenfor "barnehagegrensa" 1. september her i Oslo heldigvis.

Ellers vil jeg si at tidlig på året er bedre enn sent, av disse grunnene:
De som gjør det bra i idrett (spesielt lagidrett) er stort sett født tidlig på året, helst i det første kvartalet.
Mange som gjør det godt på skolen likeså.
Dette er selvfølgelig fordi man starter på skolen det ÅRET man fyller seks, og det kan være utrolig stor forskjell i modningsnivå og utvikling på januarbarn og desemberbarn - naturlig nok. Det er tross alt et år mellom dem.

Selv er jeg desemberbarn, og må innrømme at det var litt kjipt å alltid være nest yngst i klassen, blant de siste til å bli gammel nok til det ene og det andre, og sosialt umoden.
(Men det har strengt tatt lite med fødselsdato å gjøre - jeg er snart 40 og fremdeles sosialt umoden, kan ikke akkurat skylde på desemberbursdag lenger. ;) )

Ulempen er selvfølgelig at det ikke alltid er så gøy å gå gravid midt på vinteren med behov for helt ny vintergarderobe grunnet stor mage og vann i føttene, bekkenløsning på isføre og baby du ikke kan trille tur med i vinterkulda. :p

Jeg har en i august og skal ha nå i juli :)
August var ikke planlagt, men veldig greit mtp på rett på barnehageplass, jeg gikk på skole så med skolestart var det jo perfekt :)
Vi planla vår/sommerbaby denne gangen. Av flere grunner
1. Slipper å få barn midt i influensa/omgangssyke sesongen (jeg er kanskje hysterisk som tenker sånn)
2. Lettere å kjøre til sykehus mtp føre
3. Jeg har det så mye bedre med meg selv på våren. Er veldig plaget med vinterdrpresjon så er ikke moro å være tung og høygravid da :p
Jeg tenker også på det med influensa/omgangssyke sesong.. spesielt når vi har barn fra før..

Jeg fikk i midten av mars og synes det var HELT perfekt.
Har aldri vært så mye ute som i fjor.
Deilig med hele våren og en fantatisk sommer!
Kunne sitte ute på restauranter mens ungen sov i vogna. Dro på stranda og bada osv..Nei, det var helt perfekt!

Når sept/okt/nov/des kom skulle hun ha mer fast føde og ikke så lett å frakte med rundt lengre, samt hun var mer våken.

Satser på april/mai neste gang, greit å ikke ha to i samme måned :)

Lillebror er født i mai. Det var veldig fint. Mildt og godt ute, så kan trille og være mye ute.. Også er det jo rett før sommeren da mannen hadde ferie, og vi fikk mye tid sammen i starten :-)

Storesøster er født i november. Helt greit det også, men litt mer stress med påkledning, mye klær og dunposer.

Eneste småkjedelige med å få på våren var vel at det ikke var like stas med bikini og badedrakt. Hehe

Jeg fikk i slutten av mars sist, og det var veldig greit. Mye innetid den første måneden, og så massevis av trilleturer og utekos fra mai og ut sommeren. :) Det eneste som var kjipt var vinterklærne som ikke passet (dyrt å kjøpe nytt bare for en kort vinter) og at det var glatt der jeg vaggey rundt høygravid. Nå har jeg termin i juni, og det blir greit i forhold til bekledning og permisjonstid +barnehagestart, så jeg tror det blir veldig bra også. :)

Har en som er født midt i mai. Det var godt å ikke måtte kjøpe nytt vintertøy. Magen var jo ikke blitt så stor enda. og det året så snødde det jo på 17.mai, så det var jo ikke deilig sommervær hele den mnd :P Godt med lettkledd mamma og baby på sommeren ^^

Denne gangen skal jeg ha i august. gruer meg litt til å være høygravid i juli :P

Jeg fødte i mars sist og syns det var helt supert. :) Føder i april i år og går ut ifra at det blir mye det samme.

Jeg har fått 3 barn i april, august og desember.
Syns absolutt at april var best! Ville valgt mars eller april hvis jeg skulle hatt en til:)
I august var det kjipt med kvalme i jula og høygravid hele sommeren,
I desember(termin i januar) var det jævlig å være kvalm hele sommeren i varmen, og kjedelig å være fødeklar i jula.
I april var kvalmen på høsten, noe som var greit i høstlufta. I jula var jeg passelig gravid og begynte å bli varmt når baby kom:)

Umulig å svare helt sikkert på det uten erfaring. Jeg har ikke 1 unge for hver måned.

Fikk mi på julaften syntes det var topp da vi var kun 2 som fødte den dagen så en kunne slappe av uten masse mas fra gangene og travle jordmødre ;-) er heldig og bor i en komune med 2 bhg opptak i året så var ikkje problem å få plass i bhg ;-)
Ville latt ver å få barn på sommeren da det er så sykt mange som skal ha barn da! Ville valgt utenom høysesongen :-)

Jeg har to i juni og en i desember:) synes absolutt juni er best!

Fødte i starten av mai og det var så deilig i forhold til påkledning osv :) nå venter vi en i midten av september, det blir nok noe helt annet ;)
Jeg fikk nr to 12.september. Fikk kun på meg sandaler og det gikk bare fint ;) Var varmt nok. Var verre med nr 1 som kom i januar og jeg kun fikk på meg crocs :p

Jeg sier motsatt av de fleste andre her. :) jeg har ett barn født i månedsskiftet april/mai. Og da hun ble født var det så varmt(som sommer), og vi slet med ammestart hun ble fort uttørket i varmen, og jeg måtte begynne med tillegg. Det ødela hele ammingen dessverre. Det ble aldri på skinner igjen selv om jeg jobbet hardt. Så hardt at hele sommeren gikk med til å bare amme/pumpe/giflaske. Vi fikk ikke kose oss spesiellt den sommeren, og s kom høsten og den ble da ekstra lang.

Jeg har også fått en sønn i desember. Der hadde vi ogs noe startvansker og fikk beskjed av en uerfaren lege om å starte med tillegg etter bare en uke. Jeg drøyde det, og vi fikk til vektoppgang i løpet av de to første ukene. Det hadde vært vanskelig i det første dagene hvis dette var på sommeren med den intense varmen tenker jeg. I tillegg var det kjempefint å kunne kose seg inne med en nyfødt baby i vinterkulda. Slapp å føle at vi gikk glipp av så mye ute :) når den hyppige ammingen startet å gå litt ned og alt ble mer avslappet så kom våren og vi fikk en fantastisk sommer :)

Jeg vil så definitivt ønske meg en ny høst/vinterbaby. Men jeg tar det jeg får.
Jeg ville nok også synes det som ubehagelig å ha den høygravide magen midt på sommeren med maks bekkenløsning og. Ikke kunne bade. I tillegg renselsen i varmen etterpå, uten å bade... Nei.. Håper jeg slipper det.

Jeg fikk nr to 12.september. Fikk kun på meg sandaler og det gikk bare fint ;) Var varmt nok. Var verre med nr 1 som kom i januar og jeg kun fikk på meg crocs :p
Hehe. Jeg kjøpte meg noen digre uggs-lignende sko. Gikk kjempefint :)

Back
Topp