Hvilken kalender i år?

GuestJF

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hvilken kalender skal du evt ha i år? Og barna? Her får barna pakkekalender med aktiviteter. Jeg lager egen pakkekalender til ektemannen min. Jeg selv er usikker, vurdere flaks kalenderen. Tips?:hilarious:

Pakkekalender til ungene. Hun på 8 og han på 16 ønsker seg en pakke lego fordelt over ca halve kalenderen, hun på 13 vet jeg ikke helt, det blir sikkert noe sminke og sånt dill dall. Hun fikk lov å begynne med sminke til hverdags når hun begynte på ungdomsskolen, nå i høst.
Andre halvpart fylles med noen tradisjonelle aktiviteter som er der hvert år og noe sjokolade.

Mannen.... Tja, jeg vet ikke. Kanskje jeg ordner til ham i år også. Men putter jeg i sjokolade så har han brått bestemt seg for å være sunn. Og det er grender for hvor mange boksere og sokkepar han trenger.

Jeg for min del... Får kanskje noe sjokolade av mannen. Eller sikkert ikke. Enten kjøper jeg depend sin bare sånn fordi jeg kanskje kan gidde å bruke bittelitt av det som er i den. Eller ikke. Helst ikke. Jeg har nok. Bruker lite.
Eller så gjør jeg snart alvor av å kjøpe et juleblad, en pakke julesokker (altså vanlige sokker med julemotiv, jeg har noen fra før, men deler sokkestørrelse med tenåringene for tiden...) en neglelakk og et par øredobber som passer til julen (billige på glitter eller noe sånn altså) og en pakke med sjokoladenisser og ber ham fordele det utover 24 dager. Det er så enkelt jeg ønsker meg det. Men det er visst ikke så enkelt det.

I år er jeg litt mettet av kalendre. Synes de er dyre og erfaringsmessig blir bare alle de litt rare og ukurante produktene liggende. Til og med lakriskalenderen ble mest liggende for vi liker saltlakris og ikke «jordbærglasert lakris med mandelstrøssel». Hehe.

Her blir det aktivitet- og pakkekalender til eldste med en pepperkake i hver. Yngste er bare ett og et halvt til jul, så blir nok bare pepperkake til han.

Mannen ble litt problematisk, for jeg har fått Lego-kalender av han de siste årene, som jeg elsker. Så i fjor mente han at han ville likt det og. Så da gikk jeg til innkjøp, men endte opp med litt mye, så har en igjen til i år. Men gjett hva. Han har ikke bygget halvparten engang :banghead: så kjøpte en sånn escape room-aktig kalender til han i stedet. Nå lurer jeg nesten på om jeg skal foreslå at han kjøper den Lego-kalenderen jeg har igjen, så kan jeg få den :p

I år er jeg litt mettet av kalendre. Synes de er dyre og erfaringsmessig blir bare alle de litt rare og ukurante produktene liggende. Til og med lakriskalenderen ble mest liggende for vi liker saltlakris og ikke «jordbærglasert lakris med mandelstrøssel». Hehe.
Ja, vi har også pleid å ha lakriskalender, men jeg er heller ikke fan av alle de rare fruktsmakene, så det ble mye bortkastet.

Pleier ikke ha kalender til oss voksne. Har sett på og vudert å kjøpe mange ganger men ender opp med å la være. Konsentrerer meg heller om barna. Pakkekalender til jente på 9 og flax kalender til gutt på 14 (pluss litt attåt hver søndag slik at det ikke blir forskjell på de to).

Jeg bruker alltid sjokoladekalender og Flax-kalender til meg og mannen. Barna får en kombinasjon av pakke- og aktivitetskalender, og i år blir det også rampenisse. Pakkene består fortsatt av ting de trenger mer enn ting de ønsker seg. Kule sokker, undertøy, ny tannbørste+tannkrem, brettspill, aktivitetsbøker, bøker og ekstra til lørdagsgodiset på lørdagene. Også blir det billetter til kino, lekeland, bowling, badeland, aketur på fjellet, pepperkakebaking, annen baking, juleverksted som aktiviteter.

Helt vanlige sjokoladekalendere og en Flax-kalender på deling. Kan hende det blir en ferdig Lego-kalender også, men har erfart at sjokolade og skrapeluker egentlig er nok. Ingen trenger gaver hver dag, og interessen for å åpne tusen ting om dagen svinner fort. Og: Det sparer oss for både penger og ekstra arbeid (og mer rot).

Jeg bruker alltid sjokoladekalender og Flax-kalender til meg og mannen. Barna får en kombinasjon av pakke- og aktivitetskalender, og i år blir det også rampenisse. Pakkene består fortsatt av ting de trenger mer enn ting de ønsker seg. Kule sokker, undertøy, ny tannbørste+tannkrem, brettspill, aktivitetsbøker, bøker og ekstra til lørdagsgodiset på lørdagene. Også blir det billetter til kino, lekeland, bowling, badeland, aketur på fjellet, pepperkakebaking, annen baking, juleverksted som aktiviteter.
Samme her :)

Barna får alle hver sin pakkekalender og Haribo-kalender:santa Og jeg og mannens julekalender er et flaxlodd hver daglig+ på søndagene får vi et vanlig millionflaxlodd og et flaxforlivet flaxlodd:rendeer Elsker julen, og det er den mest magiske tiden på hele året, så her i huset gjør vi MYE ut av den:greet008

Barna får alle hver sin pakkekalender og Haribo-kalender:santa Og jeg og mannens julekalender er et flaxlodd hver daglig+ på søndagene får vi et vanlig millionflaxlodd og et flaxforlivet flaxlodd:rendeer Elsker julen, og det er den mest magiske tiden på hele året, så her i huset gjør vi MYE ut av den:greet008
Her også er julen magisk. Planlegger alt med juleforberedelser og gaver fra januar av. I tillegg til kalenderen jeg skal lage til mannen i år, skal vi ha julebrus kalender, smake en ulik julebrus hver dag:)

Her også er julen magisk. Planlegger alt med juleforberedelser og gaver fra januar av. I tillegg til kalenderen jeg skal lage til mannen i år, skal vi ha julebrus kalender, smake en ulik julebrus hver dag:)
Å, julebruskalender var en skikkelig god idé! Har du funnet 24 forskjellige?

Barna på 12 og 5 får pakkekalender. Vurderte ferdig kalender i år,men fant ikke noe passende til 12 åringen, vi vurderte en type sminkekalender,men det finnes grenser for hva som trengs, 15 ulike lipgloss/leppestift liksom..
De får hver sin julepysj 1.desember. Ellers er det små,enkle ting som refleks, klistermerker, skrivesaker og div til juleverksted, lipsyl,badesalt, litt julepynt, hårklemmer..lørdagen er det godtepose. Alt er pakket inn og klart til å henges opp.
Bruker ikke store summer på kalenderen, mange år legger jeg inn lapper med aktiviteter også,men det ble for vanskelig å planlegge i år pga termin i desember.

Det hender jeg bytter plass på noen gaver, så jeg har en nøyaktig liste over hva den enkelte får hvilken dag, sånn at jeg kan bytte om på ting når aktiviteter må flyttes, uten at lego-prosjektet kommer i feil rekkefølge. DEt hender det er onnpakket en liten ball av siklkepapir dersom noe skal ordnes underveis etc.
Pakkekalender til 3 unger, som skal ha aktivitteter på samme dag, rettferdig mengde godteri etc, er et lite lappeteppe å organisere, særlig med de to som skal ha legoprosjekter over halvparten av dagene ca.

Back
Topp