Hvilken kaffe er din favoritt?

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Drikker du kaffe? Vanlig svart, eller en god latte? Kanskje du har en god kaffe oppskrift du vil dele med en nybegynner på kaffe fronten?

Dobbel espresso hver morgen :-p uten sukker eller melk eller annet unødvendig tilbehør. Den må være mørk og sterk...

Når jeg var nybegynner fikk jeg servert espresso med en dæsj fløte og en liten anelse brunt sukker av min kjære!! Mmh helt himmelsk hvis man kanskje synes kaffe i seg selv kan bli litt for "voldsomt" som jeg selv sa den gangen.

Jeg elsker kaffe :Heartred

Foretrekker vanligvis å drikke kaffen min sort, og har tendenser til å være litt snobbete på at jeg liker kaffer der opprinnelsessted oppgis. Favorittene mine er kenyansk og etiopisk kaffe, men det er også en del gode fra søramerika. Ikke så fan av indisk.
For å vise fram smaken av disse foretrekker jeg aeropress.

Deretter kommer tilberedning på bialetti kanne eller presskanne, men da er jeg ikke like glad i de litt syrlige afrikanske bønnene, og foretrekker noe mer avrundet og mørkbrent.

Har en nespresso maskin, som fungerer fint om man vil ha ok kaffe og ikke har god tilgang til ferskbrente bønner/egen kaffekvern. Selv om begrensningene gjør meg litt frustrert.

Drikker selvsagt filterkaffe også i det daglige, men det er mest fordi at i nøden spiser fanden fluer...:coffee
Har endel synspunkter rundt kaffedrikker også, men det er vanskelig å lage en god kaffedrikk uten en god, passende kaffe som ingrediens. Så det beste tipset er å finne en sort kaffe som er god i utgangspunktet. Mye av det man får kjøpt på norske matbutikker havner definitivt ikke i den kategorien.

Svart kaffe

Jeg drikker helst sterk kaffe med fløte i hjemme, og jeg lager iskaffe med H-melk og fløte, evt litt vaniljeis.
Er jeg ute drikker jeg mocca :)

Føler jeg drikker mer varm melk med en dæsj kaffe. :P Har ei innebygd kaffemaskin hjemme som lager latte ved å brygge ferskkvernet espresso og steame melk selv. :) Begynner å bli eldgammel, men klarer fortsatt ikke å drikke svart kaffe... :shy:

Kjenner egentlig lite forskjell på kaffe, får høre at jeg drikker kjerringkaffe da, med suketter og melk. :p dermed smaker jo det meste helt greit.

Elsker kaffe, og den må være svart! Ikke noe fjas i. :P Vi kjøper Friele, men andre merker går også bra.

Vi har en kaffemaskin, men kaffen fra den smaker bare askebeger.

Jeg liker ikke sort kaffe [emoji23]

Men drikker mocca ute, og på jobben blir det fort kaffe (eller melk med kaffe [emoji23]) og suketter.

Eller jeg kan gå for nescafe sin iskaffe.

Har en dolce gusto hjemme, der går det i latte machiatto med enten caramel eller vanilje.

Vanlig svart med nykverna bønner [emoji7]

Jeg liker ikke sort kaffe [emoji23]

Men drikker mocca ute, og på jobben blir det fort kaffe (eller melk med kaffe [emoji23]) og suketter.

Eller jeg kan gå for nescafe sin iskaffe.

Har en dolce gusto hjemme, der går det i latte machiatto med enten caramel eller vanilje.
Har du å suketter i kaffen? Det har je aldri hørt om engang je. Er det noe godt a [emoji85]

Hjemme/på besøk drikker jeg svart kaffe, gjerne traktet Evergood. (Ønsker meg kaffekvern slik at jeg kan prøve ut litt mer "fancy" kaffebønner)
På café drikker jeg bare iskaffe med sjokoladesirup :)

Back
Topp