Hvilken grøt gir dere?

Her går vi for havregryn (lettkokt type) som jeg kverner litt, og tilsetter banan, sviske, eller noe annet deilig. :) Skryter til alle hvor mye jeg sparer på å bruke vanlig havregryn istedet for å kjøpe dyr babygrøt heheh:joyful: Vår lille på 5,5 mnd spiser mer og mer, startet i det små og har gradvis gått oppover til en god porsjon på kveldstid :)

btw, boikotter nestle her også!!
Har du prøvd havremel? :) Det er jo finmalt :)

Har du prøvd havremel? :) Det er jo finmalt :)
Nei, har ikke prøvd det :) Ettersom han spiser godt med havregryn, så bryr jeg meg ikke med å bytte til havremel.. Men jeg tenkte å prøve ut hirse, ettersom det visstnok er mer jern, og bare for å ha noe å bytte mellom :)

Havre er vel en av de korntypene med minst gluten? Om jeg husker rett.

I dag fikk snuppa litt grøt med banansmak, det svenske merket Enago uten melk. Jeg brekker meg omtrent bare av lukta av banan da..haha.. Hun spiste noen skjeer.

Men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne mer interessert i mat? Hun spiser litt, men så mister hun interessen.. veiver med armene, bøyer hodet ned. Selv om hun tydelig gir uttrykk for at hun liker det. Drakk en hel flaske melk etter de skjeene, så tydelig hun var sulten..

Var ikke kjempeinteressert i mat i starten her heller..kunne ta maten i munnen og bare spytte det ut igjen.. Vet ikke om han skjønte at han skulle "tygge" og svelge:p Men jeg la det inn i kveldsrutinen, og sakte men sikkert gikk matlysten opp :) Jeg ammer etterpå også, så han spiser seg tydeligvis ikke mett av grøten enda. Nå til helga blir han 6 mnd, så da skal jeg prøve å innføre litt middagsmat :)

Prøvde maisgrøten fra Semper i går, det er vel faktisk den eneste 4-månedersgrøten uten palmeolje?!! Men den falt IKKE i smak :( Syntes egentlig den smakte ganske vondt selv :confused:

Alt annet går stort sett rett ned, så litt usikker på hvor mye vi skal gidde å smake på den!

Prøvde maisgrøten fra Semper i går, det er vel faktisk den eneste 4-månedersgrøten uten palmeolje?!! Men den falt IKKE i smak :( Syntes egentlig den smakte ganske vondt selv :confused:

Alt annet går stort sett rett ned, så litt usikker på hvor mye vi skal gidde å smake på den!
Den ga vi opp. Falt ikke i smak her heller...

Her er mini lite ivrig på annet enn nestle, har forsøkt både andre typer kjøpegrøt, har laget selv, og har tilsatt div i grøtene..men han spiser kun noen skjeer. Men jeg gir ikke opp, vil boikotte Nestle her også. Var ikke klar over saken tidligere.

Det som faller mest i smak nå er hjemmelaget maisgrøt med enten pæremos eller eplemos. Lager grøt ved å blande 1 dl vann og 1ss økologisk maismel (ikke maizenna!). Holder i 2 dager i kjøleskap. Har laget mos ved å koke pærer/epler i biter og stavmikse, og tilsette vannet de har kokt i. Fryser i isbitterninger og tar opp 1-2 ved behov.

Endelig godtar lillegutt mammas hjemmelagde havregrøt med fruktmos. Slukte en hel porsjon i kveld, og han var så ivrig! :) Da skal Nestle ut ;)

Har begynt med litt maisgrøt med fruktmos om kveldne nå, og virker som hun liker det godt :) Alt hjemmelaget :)

Back
Topp