Hvilken grøt gir dere?

~Marihøna~

Andre møte med forumet
Hvilken grøt gir dere? Her har hun spist risgrøt med banan/mais frem til nå. Plutselig nekter hun å spise lenger... Hun blir 6 mnd 28/8.

Gav hipp risgrøt først. Nå er det nestlé mild havregrøt (fra 4 mnd). Han liker smaken bedre på denne :)

Sinlac - den er fra Nestlè - men det er den eneste grøten i Norge uten kumelkprotein. (Bortsett fra Holle sine - men den risgrøten derfra var ingen favoritt). Skal til Sverige i morgen, kommer til å kjøpe inn Enago sine varianter da.

Det er flere grunner til å boikotte dem. Blant annet deres markedsføring av barnemat. Sykt at en slik uetisk produsent får så stor markedsandel. Jeg håper det handler om uvitenhet hos forbruker og ikke at de ikke bryr seg.
Det handler nok om uvitenhet (håper jeg). Det er trist at man skal ha problemer med å finne andre alternativer enn nestlé i dagligvaren. Det er ikke alle som har grøt fra fire måneder fra andre enn nestlé. Trist! :-/

Det handler nok om uvitenhet (håper jeg). Det er trist at man skal ha problemer med å finne andre alternativer enn nestlé i dagligvaren. Det er ikke alle som har grøt fra fire måneder fra andre enn nestlé. Trist! :-/
Har ikke startet med mat enda, har heller ikke hørt dette om nestlè. Men jeg leste meg opp i går, å nå blir det boikott her i huset også!

Sinlac - den er fra Nestlè - men det er den eneste grøten i Norge uten kumelkprotein. (Bortsett fra Holle sine - men den risgrøten derfra var ingen favoritt). Skal til Sverige i morgen, kommer til å kjøpe inn Enago sine varianter da.

Prøvd hirsegrøten til holle? Vi bruke den blanda med melkefri fra Sverige... den må vel og merke blandes i kokans vann for å gå ned...og ble noen lunde grei grøt..

Prøvd hirsegrøten til holle? Vi bruke den blanda med melkefri fra Sverige... den må vel og merke blandes i kokans vann for å gå ned...og ble noen lunde grei grøt..

Har kjøpt hirsegrøten, men ikke forsøkt den enda. Har kjøpt Semper sin melkefrie i Sverige, den fra 4 mnd.Også kjøpt Enago, men de er fra 6 mnd. Synes den 4mndsgrøten er veldig tykk, så har i mer vann. Hun spiser den, men må ha en eller annen fruktmos til, da de er uten sukker. Rynket veldig på nesa da jeg forsøkte den uten :P

Har kjøpt hirsegrøten, men ikke forsøkt den enda. Har kjøpt Semper sin melkefrie i Sverige, den fra 4 mnd.Også kjøpt Enago, men de er fra 6 mnd. Synes den 4mndsgrøten er veldig tykk, så har i mer vann. Hun spiser den, men må ha en eller annen fruktmos til, da de er uten sukker. Rynket veldig på nesa da jeg forsøkte den uten :p

Semper sin ris havre går ned på høykant her no bruke vi litt holle sin hirse i så vi ska klare oss t neste Sverigetur ☺

Her går vi for havregryn (lettkokt type) som jeg kverner litt, og tilsetter banan, sviske, eller noe annet deilig. :) Skryter til alle hvor mye jeg sparer på å bruke vanlig havregryn istedet for å kjøpe dyr babygrøt heheh:joyful: Vår lille på 5,5 mnd spiser mer og mer, startet i det små og har gradvis gått oppover til en god porsjon på kveldstid :)

btw, boikotter nestle her også!!

Back
Topp