Hvilken dialekt er den styggeste?

ORIGINAL: Apeloffen ruger

ORIGINAL: trinemor79

lika narvik-dialækta godt[:D] brukt å slå om t den dialækta ætter at æ hadde vært dær [:D]

Apeloffen: æ e sekker på at du veit kæm søskenbarne mett e[:D]

hehehe, da e du en av de få[:D][:D]

kæm e så søskenbarne dett??

Torgeir[:D]

Æ kjenn/veit kæm han homolars e å[:D]
å ei som heite marianne, som e lamme en fra melbu.. å en dæm kalla førr jaffa... hmm.. mimremimre.. e så mange år sia æ va på fæst lamme d gjænge[:D] åsså en som heite Jørn..jobba på elkjøp eler nåkka sånnt.. en frægnat kar, me ei svææææær søster[:D]

Torgeir?? hmm.. trur ikkje d alså.. Og marianne me en fra melbu...nope.. Jaffa..nope..
homolars..hørt om han før, men trur ikkje æ veit kæm d e...og på elkjøp vil æ ikkje vette a kæm e.. dårlig service der[>:]
[:D]

Men kor fra vesterålen e du? Kjenn du han einar? han har bodd her i byen også....

torgeir e brannmann[:D] å har en bror som heite tommy, å ei søster som heite bente.. Dæm e oppvækst på ankenesstrand, men Torgeir bor i byen nu.. han va lamme ei som heit Lena før, men ho e fløtta...
Homolars bor å på ankenesstrand[:D]

Han bertinussn???[:D]

hehe..jaja, æ e nu oppvåksn på ankenes sjøl...bor her ennu[:D] men æ ane  pinadø ikkje.. de e vell i 30åran sekkert? Æ e jo bære pur ung ennu[8|] Gubben veit sekkert kæm alle e..

ikkje bertinussen nei. Han e fra myre trur æ.. bor på melbu trur æ..

Æ bor på stokmarknes[:D]
Ja alle e i 30 åran.. torgeir e vel nettopp blidd 31..

Ankenes e en morro plass[:D] sæli slalombakken[:D].. æ har faktisk gådd derifra å heilt t narvik sentrum.. i slalomsko... ganske påseila[:D]

bære ett steinkast unna[:D] har du gådd dærfra t byen i slalomsko, da e du bra døkkti[:D] æ har gådd en gang..riktig nok i vanlige sko..[;)]

jepp[8D] va blodi å rø rundt læggan dagen derpå[:D] aka på ribbeinan ner bakken[:D]

Veit mora t han derre jørn bor attme den bakken.. va dær på sån afterski.. heite vel martinussen[:D]

æ må nu hør me gubben når han kjæm heim om han veit kæm alle de her peepsn e...[:D]

mein å husk at d va førbi å litt oppaførr kjerka[:D] der martinussn holdt t[:D]

ORIGINAL: betty

ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

ORIGINAL: ....Tammis....

Nordlansdialekt.

Hvordan er den? Stor forskjell fra de som bor f.eks i Brønnøysund og på meg som bor i Bodø. Vi bor begge i Nordland..... Du mener kanskje generelt? eller alle?
Er ikke meningen å "ta deg" tammis, men dialekt har du ikke peiling på.[;)]

vi e vell ett par stk her nu som har "tadd" nån som trur vi alle her oppi gokk snakke ei og  samme dialekta...[;)]

Kan være at vi mener alt av nordlands dialekter vettu[:D][;)][8D]
For meg iallefall så synes jeg de fleste ,kan ikke si alle for jeg vet ikke om jeg har hørt alle nordlandsdialekter er fæle.
sorry ass ikke kritikk mot dere som er derfra,jeg liker trossalt ikke bergensdialekten noe særlig heller,og her har vi også forskjellige typer bergensdialekt faktisk.
Vi har finere bergensk eller snobbe bergenesk om en vil og så har en mann i gata bergensk ,kanskje flere også,men poenget  er [8D]

hehe, tar meg ikke akkurat nær av at noen ikke liker nordlandsl[:D]

Nordlansdialekt.

Hvordan er den? Stor forskjell fra de som bor f.eks i Brønnøysund og på meg som bor i Bodø. Vi bor begge i Nordland..... Du mener kanskje generelt? eller alle?

vi e vell ett par stk her nu som har "tadd" nån som trur vi alle her oppi gokk snakke ei og  samme dialekta...[;)]

For meg iallefall så synes jeg de fleste ,kan ikke si alle for jeg vet ikke om jeg har hørt alle nordlandsdialekter er fæle.
sorry ass ikke kritikk mot dere som er derfra,jeg liker trossalt ikke bergensdialekten noe særlig heller,og her har vi også forskjellige typer bergensdialekt faktisk.
Vi har finere bergensk eller snobbe bergenesk om en vil og så har en mann i gata bergensk ,kanskje flere også,men poenget  er [8D]

hihi, er jo det samme som om vi skal si at alle som bor Sørpå har stygg dialekt............[:D]

Bergensdialekt[:-]

Nordlansdialekt.

hehe, tar meg ikke akkurat nær av at noen ikke liker nordlandsl[:D]

hehe det er no bra[;)],kunne fått mange uvenner her i dag jeg da visst noen skulle tatt seg nær av det[:D][:D][8D]
[/quote

uvenner vil vi ikke ha[;)]

ORIGINAL: Villanden

trøndersk [&:]

ORIGINAL: snikende ullteppe

Æ bor på stokmarknes[:D]
Ja alle e i 30 åran.. torgeir e vel nettopp blidd 31..

Ankenes e en morro plass[:D] sæli slalombakken[:D].. æ har faktisk gådd derifra å heilt t narvik sentrum.. i slalomsko... ganske påseila[:D]

au pokkern d hørtes ikkje behageli ut. har bodd både i narvik å på ankenes å brukte bilen ja. (utenom når æ kraup over ankenesbrua på alle fire)

beisfjordbrua takk[:D]
og d har nu sæll ikkje æ gjort.. hehe

beklager. huska ikkje alt vettu.
va russ eine året sjønne du å hadde blodie knær ætterpå

ORIGINAL: Villanden

trøndersk [&:]

Trøndersk, skjønner ikke en fjern ting av den asså ![8D]

kan ikkje noe for det men hater oslo dialekt... ass og sånt... heilt teit spør du meg.. ikkje det at eg har den fineste dialekten sjøl då men....

Kristiansundsdialekta er ikke spesielt fin, iallfall ikke når de prater på tv[:D] 

Mange fæle dialekter som totendialekt, bergensk trøndersk, og møredialekta (spesielt den fra rundt Molde området)
Den fineste er uten tvil Mandal/Kristiansands dialekta[:D]

[:)]Ingen spesielle dialekter egentlig.... Jeg bare klarer ikke den "bløde søøøørlands" måten å snakke på---- og skarre R ,huff av meg[&:]..
Gjelder bare de som har ekstremvarianten da[:)].

[;)]Og så elsker jeg å høre Helgelenning - spesielt Brønnøyværing... Er så morsom måte å snakke/synge på[:D][:D]

Veit ikkje heilt ka dialekt det er, men takla ikkje å høre på Sandra Lyng Haugen!

ellers så synst eg måten eg sjøl snakka på er ganske stygg!![8|][:-]

Er ikke så glad i Haugesund dialeka, ei heller Bæærgensk[:D]

ORIGINAL: Guest

wææææ...jo me snakke jo så fiiint [8D][8D]

ORIGINAL: meee

Huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet.. Jeg synes ingen dialekter er direkte stygge da[:D][:D]

ORIGINAL: Gull i magen

Liker ikke toten-dialekten spes godt...

ORIGINAL: meee

Huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet.. Jeg synes ingen dialekter er direkte stygge da[:D][:D]

heheh..syns eg egentlig ikke d jeg heller...d som er rart er at vi alle bor i norge, men forstår kanskje engelsk bedre en en dialekt liksom [:)]

Møsjøen-dialekt og så har vi Brønnøysund-dialekt på nr.2 [:D]

Back
Topp