Hvilken dialekt er den styggeste?

ORIGINAL: snikende ullteppe

ORIGINAL: Apeloffen ruger

ORIGINAL: Orly

Jeg klarer ikke å velge mellom bergensk og nordnorsk.[:-]

Nordnorsk...`?? og hvilken nordnorsk dialekt da? Er vell ørtogfjørti og velge mellom..[;)]

Tja, jeg hører ikke forskjell, iallefall.[:D] Eller, noen prater jo verre enn andre, men er jammen ikke sikker hvor de kommer fra.[8|]
Men, kjenner noen fra Sortland, og de snakker ikke såå galt.[8D]

Skal være enig i det.. de har litt sånn brei dialekt[:D] lofoten og vesterålendialekter er bra. Narvik dialekta er bæfæl....

di snakka jo så "pent" som di sei[8D]

hehe, mulig d..[:D] Gla æ ikkje prat årntli narviking.. ætter æ bodd i svolvær så har æ nu holdt litt på dialækta [;)]

ORIGINAL: trinemor79

Nordnorsk...`?? og hvilken nordnorsk dialekt da? Er vell ørtogfjørti og velge mellom..[;)]

Tja, jeg hører ikke forskjell, iallefall.[:D] Eller, noen prater jo verre enn andre, men er jammen ikke sikker hvor de kommer fra.[8|]

Skal være enig i det.. de har litt sånn brei dialekt[:D] lofoten og vesterålendialekter er bra. Narvik dialekta er bæfæl....

thanks[:D][:D][:D][:D]

bææære hyggeli [:D][:D]

hehe, mulig d..[:D] Gla æ ikkje prat årntli narviking.. ætter æ bodd i svolvær så har æ nu holdt litt på dialækta [;)]

bodd i narvik sjøl å holl på å bi gal t tider

Men det aller værste er skarre-r![:'(] Har vel egentlig ikke noe med dialekt å gjøre siden folk fra både hist og pist bruker det men...  Jeg klarer det ikke, særlig ikke i dialekter der det absolutt ikke hører hjemme

thanks[:D][:D][:D][:D]

bææære hyggeli [:D][:D]

hehe ja takk føresten[:D]

ORIGINAL: snikende ullteppe

bodd i narvik sjøl å holl på å bi gal t tider

skjønna æ godt[:D]

Blir gal av å høre sånn lofoten dialekt...ugg

*haugesundsk er best*

lika narvik-dialækta godt[:D] brukt å slå om t den dialækta ætter at æ hadde vært dær [:D]

Apeloffen: æ e sekker på at du veit kæm søskenbarne mett e[:D]

ORIGINAL: meee

*haugesundsk er best*

[>:]

[:D][:D]

lika narvik-dialækta godt[:D] brukt å slå om t den dialækta ætter at æ hadde vært dær [:D]

hehehe, da e du en av de få[:D][:D]

kæm e så søskenbarne dett??

Kan ikke fordra østlandsdialekt jeg, sorry asså..[&:]

har litt familie fra askim, det er rett og slett DRIT irriterende å høre de snakke[:@][:@][:'(]  selv snakker jeg bergensk, bergensk høres idiotisk ut på tv, blir flau når jeg hører bergensere på tv..huff[:'(]

sunnmørs dialekta selvsagt... synes dialekta mi er dritstygg jeg[:-][:-][:-][:-][:-]

hvertfall de som snakker ekstra bredt og snakker skikkelig med nesa, helt grusomt[&:][&:][&:][&:][&:]

ellers liker jeg godt kristiansand dialekta[:)]

Torgeir[:D]

Æ kjenn/veit kæm han homolars e å[:D]
å ei som heite marianne, som e lamme en fra melbu.. å en dæm kalla førr jaffa... hmm.. mimremimre.. e så mange år sia æ va på fæst lamme d gjænge[:D] åsså en som heite Jørn..jobba på elkjøp eler nåkka sånnt.. en frægnat kar, me ei svææææær søster[:D]

ORIGINAL: VokserOGgror

har litt familie fra askim, det er rett og slett DRIT irriterende å høre de snakke[:@][:@][:'(]  selv snakker jeg bergensk, bergensk høres idiotisk ut på tv, blir flau når jeg hører bergensere på tv..huff[:'(]

har vært litt flau på cecilie leganger sine vegne mange ganger[:D] men Davy klarer seg jo fint da[:)]

ORIGINAL: meee

*haugesundsk er best*

[>:]

[:D][:D]

SORRY...men jeg forstår så lite av de dialektene heeelt der oppe hehe

Pompøs Bærumsdialekt, lite sjarmerende!
Minner sånn om pappagutter på hytten [:'(]

trøndersk

Torgeir[:D]

Æ kjenn/veit kæm han homolars e å[:D]
å ei som heite marianne, som e lamme en fra melbu.. å en dæm kalla førr jaffa... hmm.. mimremimre.. e så mange år sia æ va på fæst lamme d gjænge[:D] åsså en som heite Jørn..jobba på elkjøp eler nåkka sånnt.. en frægnat kar, me ei svææææær søster[:D]

Torgeir?? hmm.. trur ikkje d alså.. Og marianne me en fra melbu...nope.. Jaffa..nope..
homolars..hørt om han før, men trur ikkje æ veit kæm d e...og på elkjøp vil æ ikkje vette a kæm e.. dårlig service der[>:]
[:D]

Men kor fra vesterålen e du? Kjenn du han einar? han har bodd her i byen også....

Back
Topp