Hvilken bunad har du?

Har finnmarksbunad :)

Bergensbunad og sunnfjord bunad som farmor fikk laget under krigen :)

Så fina bunder. Syns bunad e så fint specielt me 17 Mai. Selv har eg ikkje

2d31daae9416eee09ed2b060479446d3

Jeg har denne Sykkylvsbunad
Bilde hentet fra bunadsspesialisten ;)

Jeg har ikke :sorry: Men ønsker meg veldig! Mye mulig det blir Hardangerbunad eller Fanabunad eller Tysnesbunad, det er de tre jeg liker best. Kan også ha Bergensbunad og Nordlandsbunad.
Skal ta meg råd, en eller annen gang :P

Jeg har blå nordlandsbunad,og mamman min har strikket likens til lillesnuppa på snart 8 mnd. Gleder meg til 17.mai nå ;)

Har lyst på Fanabunad. Med blått bånd og brokadestoff.

Bergensbunad, ønsker meg fanabunad :)

Har ikke. Mem farmora mi har grønn nordlandsbunad. Skulle jeg hatt, hadde jeg tatt den :D Syns den er nydelig!

Grønn nordlandsbunad som min bestemor har sydd og brodert og sølv fra oldeforeldrene mine. Gråt da jeg fikk den av bestemor fordi jeg som 25 åring endelig ønsket meg bunad, dum som er brød som sa nei når jeg fikk tilbudet om å få det i konf. gave for 10 år siden. Tok meg 10 år før jeg ville ha det, og "flaks" at bestemor ikke passet den lenger så jeg kunne få den nå :D Ho ble kjempe glad for ho ville liksom ikke selge den heller siden ho har sydd/brodert den selv. Gleder meg til å bære den med stolthet på 17.mai <3

Jeg har sort sunnmørsbunad da mor mi er derfra, fine blomsterbroderier og sølje, elsker den <3

Back
Topp