Hvilken bunad har du?

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg har sort sunnmørsbunad, men har av en eller annen grunn lagt min elsk på blå nordlandsbunad ! Den er bare helt nydelig ! Bare synd jeg ikke har slekt derifra så jeg kunne hatt den :p

Jeg har blå og rød Vestfold bunad med blåstripete forkle. Er også så heldig å ha fult sølv til den. Alt var konfirmasjons gaver og noe arve sølv.

Har trønderbunad. Gleder meg til 17. Mai med folkefest i bunad! I år blir den bare brukt 1 gang:/

Nå googles det så det ryker av tastene ! Så mange fine bunader :D

gudbrandsdalen festdrakt, med grønt underskjørt, med allt sølv, fikk til komf, håndbrodert av min kjære mormor <3 den aller siste hun noen gang kommer til å lage. hadde ikke lyst på den når jeg var 15, men angrer ikke på at jeg sa ja nå.. er en utrolig vakker bunad som betyr masse for meg, den passer dessverre ikke lenger da jeg ikke er puppe løs 14-15 åring lenger XD men skal få den tatt ut til neste år & be til høyere makter om at jeg får av gravid kiloene til 17 mai neste år XD

Jeg har blå bergensbunad, men ikke kysen da bunaden ble laget til min søster og hun ikke ville ha den. Hun ville ikke ha bunad så jeg "fikk" den av henne og når hun døde arvet jeg den offisielt sett.

Rød trønderbunad.

Grønn Nordlandsbunad brodert og montert av min kjære bestemor da jeg ble konfirmert.

Arvet mamma sin hardangerbunad som ble sydd til hennes konfirmasjon. Er derfra, så den bunaden jeg har min elsk på. Har også en Bergensbunad som jeg arvet da min farmor døde. Den har hun sydd selv, og jeg har brukt det ved noen anledninger. Bor i Bergen nå, så har jo tilhørighet til begge to. Stolt av å ha to stykker :)

Blå Vestoppland :-)

Back
Topp