Hvilken bilstol velger dere, og hvorfor?

Godt spm, det vet jeg faktisk ikke. Trooor ikke det.. Kan spørre når vi henter den neste helg :)
Men hvis du tenker på selve basen, for å kunne fungere optimalt i biler med skarp vinkel på setet (eks sportsbiler og nyere elbiler), så vet jeg at denne ikke har det. Hvis dere er avhengig av at vinkelen kan utlignes pga bilens seter så husker jeg at BeSafe har utviklet et system for dette:
https://www.besafe.com/en/universal-level-technology/ :)
Ah okei, takk for tips! Ingen sportsbil her, kun vanlig ford fiesta fra 2014 :p Har forstått det slik at man bør være obs på helling generelt uansett type bil, men mulig jeg har overtenkt det litt. Akkurat det med bilstom syns jeg virker sååå vanskelig :inpain:

Er det noen som har erfaring med besafe izi twist b i-size? :)

Vi har den til kommende storebror og er generelt veldig fornøyd! Jeg hadde nok ikke valgt den som babybilstol da selve «stolen» henger fast i basen. For vår del var det veldig praktisk å slippe å ta baby utav stolen i kaldt og veldig vått vær, i tillegg til at man ofte da har muligheten til å klikke bilstolen rett på vognunderstellet. Her må man jo selvfølgelig se an behovet man har :)

Men som sagt, vi er veldig fornøyd med den som bilstol nr. 2 og det er svært praktisk at den er svingbar når pjokken skal inn og ut av bilen :)

Sniker

Bare husk at babystolen MÅ ha 45 graders helling i bilen, så prøv stolen i bilen:bag:

Vi valgte BeSafe iZi modular x1 med isofixbase da den kom godt ut i test, noe som var viktig for oss. Valgte også å kjøpe ny da vi ønsket å være sikker på at stolen ikke hadde vært utsatt for støt, kollisjon etc. :)
Når det er sagt så var vi superheldige og betalte bare litt over 2000kr for den inkl. base da Barnas Hus hadde kampanje på den ☺️

Vi valgte BeSafe iZi modular x1 med isofixbase da den kom godt ut i test, noe som var viktig for oss. Valgte også å kjøpe ny da vi ønsket å være sikker på at stolen ikke hadde vært utsatt for støt, kollisjon etc. :)
Når det er sagt så var vi superheldige og betalte bare litt over 2000kr for den inkl. base da Barnas Hus hadde kampanje på den ☺️
Wow! Det var jo virkelig en god pris! Når hadde de den kampanjen?

Sniker.. hadde besafe izi go modular x1 til baby i 2020. Forsåvidt fornøyd med den, passet i passaten vi hadde den gangen. Men, baby hatet å kjøre bil. Hylgråt. Har lest at flere har byttet sete og da har baby slutta å gråte. Så nå har vi faktisk kjøpt nytt sete. Maxi cosi pebble pro i-size. Får se litt hvem av setene baby trives best i. Veldig spent! Liker utseende på besafe best men selene på pebble er jo overlegne!

Sniker.. hadde besafe izi go modular x1 til baby i 2020. Forsåvidt fornøyd med den, passet i passaten vi hadde den gangen. Men, baby hatet å kjøre bil. Hylgråt. Har lest at flere har byttet sete og da har baby slutta å gråte. Så nå har vi faktisk kjøpt nytt sete. Maxi cosi pebble pro i-size. Får se litt hvem av setene baby trives best i. Veldig spent! Liker utseende på besafe best men selene på pebble er jo overlegne!
Hva er forskjellen på selene?:)

Ah okei, takk for tips! Ingen sportsbil her, kun vanlig ford fiesta fra 2014 :p Har forstått det slik at man bør være obs på helling generelt uansett type bil, men mulig jeg har overtenkt det litt. Akkurat det med bilstom syns jeg virker sååå vanskelig :inpain:
Godt poeng da.. leser videre nedover her fra andre at det er noen vinkel-krav, så tror vi må teste ut dette i bilen vår før vi faktisk kjøper den av venneparet vårt..!
Ja, jeg synes også dette med bilstol er ekstra vanskelig, er så mange variabler og muligheter :confused:

Hva er forskjellen på selene?:)
(Nå vet jeg ikke med ANDRE seter men mellom de to) Besafe selene synes jeg er stramme, kronglete og klumpete. 5 punkts seler .. Genialt med magnet-feste da, har ikke utforsket om maxicosi har det haha .. på maxi cosi er det 3 punkts seler, mye mer fleksibelt (ser jeg for meg) og har også hørt andre si de liker de selene best. Jeg er litt frelst av det nye setet jeg hehe. Men det gjenstår jo å se såklart! Straks føding :laughing002 ;)

Wow! Det var jo virkelig en god pris! Når hadde de den kampanjen?
Ja det var en så god deal at vi tok en råsjans å kjøpte den, til tross for at vi akkurat hadde funnet ut at jeg var gravid :smiley-angelic006Det var i juli, så begynner å bli en stund siden nå.. Tror stolen fulgte med gratis ved kjøp av base:)

Vi gikk bare på Barnas Hus og valgte den første vi fikk anbefalt; BeSafe iZi modular x1. Testet den i bilen, fikk riktig helning, også ventet vi på Black Friday salg og kjøpte den da

Sniker frå november. Vi hadde BeSafe izi go modular x1 i-size, til -21 barnet og er godt nøgd med den stolen. Enkel å ta inn og ut av bilen med base, får fester til vogn, om man skal ein rask tur innom butikken og ønsker å trille i staden for å bære stolen. Har spart på den og kjem til å bruke den til nestemann også.

Eit av våre krav, var at bilstol skulle kjøpast heilt nytt, så vi har kontroll på bruken. Ein anna grunn for at vi gikk for nettopp den stolen, var at vi kunne få stol nr 2 (småbarnstol) til samme base. Men vi endte uansett opp med eit par heilt andre småbarnstolar som varer lenger, etter å ha lest oss opp litt :)

Sniker frå november. Vi hadde BeSafe izi go modular x1 i-size, til -21 barnet og er godt nøgd med den stolen. Enkel å ta inn og ut av bilen med base, får fester til vogn, om man skal ein rask tur innom butikken og ønsker å trille i staden for å bære stolen. Har spart på den og kjem til å bruke den til nestemann også.

Eit av våre krav, var at bilstol skulle kjøpast heilt nytt, så vi har kontroll på bruken. Ein anna grunn for at vi gikk for nettopp den stolen, var at vi kunne få stol nr 2 (småbarnstol) til samme base. Men vi endte uansett opp med eit par heilt andre småbarnstolar som varer lenger, etter å ha lest oss opp litt :)
Ja det at neste stol passer på samme base dro også opp for oss! Begynte senere å tenke på hvordan det blir hvis/når vi får en nr. 2 om forhåpentligvis 2-3 år, men det får vi ta når den tid kommer :smiley-ashamed004

Ja det at neste stol passer på samme base dro også opp for oss! Begynte senere å tenke på hvordan det blir hvis/når vi får en nr. 2 om forhåpentligvis 2-3 år, men det får vi ta når den tid kommer :smiley-ashamed004
Hehe, ja. Vi gikk heller for eit par småbarnstolar som varer til ca 6 år (23 og 25kg), i staden for ein "mellomstol" som kun går til 18 og, som den nr 2 stolen der er. Vart økonomisk billigere å gjere det sånn også :joyful:

Men babystolen er veldig god. Man må berre passe på at man får riktig helning i bilen, før man kjøper.

Back
Topp