Hvilken bilstol har du??

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: jentami*

Jeg blir like overrasket hver gang over at det folk spør om ang bilstol er om andre er fornøyd? Jeg håper da for all del ikke at noen har vært nødt til å teste bilstolens funksjon. Det som burde spørres om, er stolens sikkerhet! Om folk er fornøyd og ungen "trives så godt i det" er jo fullstendig underordnet! Ikke minst, folk kan være fornøyd med så mangt fordi de ikke vet bedre eller ikke har prøvd noe annet enn det de har.

Jeg gidder ikke kjøpe en bilstol til tre tusen om andre har ærfaring om at stolen ikke er tilstrekkelig!!
Jeg vil høre andres meninger om deres stoler og hva de synes om dem for jeg er veldig i tvil på hvilken stol vi skal kjøpe da vi trenger en til..
Skjønner ikke helt hvorfor du tolker dette i negativ retning..

Er d ikke interessert i hvilke stoler som er sikrest? Var det jeg mente. For bare ved å spørre om folk er fornøyd, så får du jo ymse svar. Hva gjør at folk er fornøyde? Du vet jo ikke hva de har vektlagt med mindre de kommenterer det selv. Syns også det er betenkelig at pris nevnes i sammenheng med skringsutstyr som skal redde liv.

Du virker så kritisk.. Hva jeg er ute etter orker jeg ikke skrive til deg en gang for det virker som du prøver å rakke det ned uansett..

Jeg skrev en til under det første svaret.

Har maxi cosi mobi til begge to! Kjempefornøyd!

ORIGINAL: JulieAndora

Vi har Besafe IZI combi x3 (Ikke så veldig fornøyd når den er bakovervendt)

Britax Multi tec (Fornøyd med den både forovervendt og bakovervendt. Litt tungvind hvis man ikke skal ha stolen stående i bilen hele tiden + at den kan virke litt trang over skuldrene)

Maxi-cosi (Ikke helt sikker på hvilke. Ligner litt på besafe sin. Ikke kjøpt ny, så noe eldre. Fornøyd med den forovervendt)

Alle brukt på 2,5 år.

Kombistoler bør aldri brukes forover selv om de kan det. Da har de dårligere siikkerhet enn vanlige foroverendte stoler og du kunne like gjerne latt vær å bruke stol. Hvorfor har du ungen forover, forresten?

uenig så det holder...

Jeg blir like overrasket hver gang over at det folk spør om ang bilstol er om andre er fornøyd? Jeg håper da for all del ikke at noen har vært nødt til å teste bilstolens funksjon. Det som burde spørres om, er stolens sikkerhet! Om folk er fornøyd og ungen "trives så godt i det" er jo fullstendig underordnet! Ikke minst, folk kan være fornøyd med så mangt fordi de ikke vet bedre eller ikke har prøvd noe annet enn det de har.

Jeg gidder ikke kjøpe en bilstol til tre tusen om andre har ærfaring om at stolen ikke er tilstrekkelig!!
Jeg vil høre andres meninger om deres stoler og hva de synes om dem for jeg er veldig i tvil på hvilken stol vi skal kjøpe da vi trenger en til..
Skjønner ikke helt hvorfor du tolker dette i negativ retning..

Er d ikke interessert i hvilke stoler som er sikrest? Var det jeg mente. For bare ved å spørre om folk er fornøyd, så får du jo ymse svar. Hva gjør at folk er fornøyde? Du vet jo ikke hva de har vektlagt med mindre de kommenterer det selv. Syns også det er betenkelig at pris nevnes i sammenheng med skringsutstyr som skal redde liv.

men om man står mellom flere bilstoler fra ulike kjente produsenter som alle har kommet relatvit godt ut, er det så dumt å spørre hvilke erfaringer folk har gjort seg med setene? jeg har valgt seter ut fra andres erfaringer. Hva har gjort at du har valgt de setene du har til dine barn? er det bare ut fra hvordan de har gjort det i tester? vet du hvor sikker de er? for f.eks multi tecen har jo blitt slaktet endel i noen tester fordi pga alle reguleringsmulighetene. hvorfor valgte du den stolen og ikke brio sin? eller akta graco sin? det hadde ikke noe med at den ble anbefalt av andre som faktisk var svært fornøyd med den stolen?[;)]

Fornøyd?

Fra 1års alder[:)]

Har besafe izi combi x2 nå og er ikke helt fornøyd..

Jeg har denne, men er veldig fornøyd[:D]

litt stor plass tar den, men setet er supert syntes jeg

Vi har både Britax Two Way Elite og Britax Multitech som vi bruker bakovervendt til vår sønn på snart 5,5 år. Er mest fornøyd med TWE :)

Det som er viktig når man skal handle barneseter er å prøve bakovervendte barneseter i bilen og ikke handle ut i fra hva som passer i andres biler.

Back
Topp