Hvilken bil har du?

☆Starlight☆

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Juligull2021
Ja, jeg lurer på hvilken bil dere har og om dere kan gi meg noen +, - om akkurat deres bil[8D] kikker litt på bil jeg da ser dere..[8D]

ORIGINAL: tordensky

Vi har en renault laguna[:D] er veldig fornøyd. kjøpte bilen før mini ble født.  Er en veldig sikker/trygg bil, gjør det bra i kollisjonstester osv.. Ikke spesielt dyr heller[;)] God plass[:)]

Hvordan er det med pris/vanskeligheter å få tak i deler om noe blir ødelagt da?[:)]

Vi har en Volkswagen Golf GTI...
Den er fin den, går fort og er forsåvidt ganske sikker[;)]
Men vi har bare 3 dører, noe som til tider er litt irriterende...
Men vognen passer flott inn i bagsjen og ellers veldig god bil..
VI bytter bil ofte da, fordi sambo har dilla og jobber med det[;)]

Det spørs jo hvilken prisklasse du er ute etter og hvilket favorittmerke du har? Vi har en audi a6, og vi har nesten bare hatt audi og bare stasjonsvogner (ja, noen saab og en volvo innimellom). Liker audi, fine å se på, er galvaniserte så de ruster ikke (skal iaf ikke gjøre det), trygge biler i tester, god plass til alt av babyutstyr plus hund, holder seg relativt godt i pris, vår trekker 0,6 l diesel per mil og det er bra for den størrelsen altså [:)] kan være litt dyre å reparere hvis man ikke har kontakt med en rimelig handyman...

Vi har mazda 626 stasjonsvogn. Er kjempe fornøyd med den, plass messig også er den kjempe god på vinterføre. Neste bil blir en mazda 6[:D] Tror ikke det er den dyreste bilen sånn dele messig heller. Vi har faktisk kun brukt merkeverksted og jeg detter ikke av stolen da vi får prisen...

Jeg kjører en Volvo 940.. Ikke akkurat noe vakkert syn, men en stor og stødig stasjonsvogn! Ikke noe tull! [:D]

Fordeler:
- Et av de største bagasjerommene man får på stasjonsvogn. Vi får plass til stoooort hundebur + simo kombi inni (Kan trille simoen rett inn, slipper å sette den på tvers)

- Såpass gammel modell, så man kan skaffe deler og mekke selv. Man slipper altså å sette den på verksted/ ta ut hele motoren for å skifte lyspære, hehe..

Ulemper:
- Bakhjulstrekk.. (eller noen ser vel på det som en fordel). Men jeg liker IKKE at bakenden støtt og stadig slenger ut (Men sambo igjen, han elsker det, hehe..)
- Stygg som fy..

Så må jeg bare få sagt, når jeg bare får kommet meg ut i jobb igjen, så blir det handling av enten V70 (AWD), eller XC70!

Vi har og 940, kjempe fornøyd med bagasjen ja [:D]
ORIGINAL: Vesla85

Jeg kjører en Volvo 940.. Ikke akkurat noe vakkert syn, men en stor og stødig stasjonsvogn! Ikke noe tull! [:D]

Fordeler:
- Et av de største bagasjerommene man får på stasjonsvogn. Vi får plass til stoooort hundebur + simo kombi inni (Kan trille simoen rett inn, slipper å sette den på tvers)

- Såpass gammel modell, så man kan skaffe deler og mekke selv. Man slipper altså å sette den på verksted/ ta ut hele motoren for å skifte lyspære, hehe..

Ulemper:
- Bakhjulstrekk.. (eller noen ser vel på det som en fordel). Men jeg liker IKKE at bakenden støtt og stadig slenger ut (Men sambo igjen, han elsker det, hehe..)
- Stygg som fy..

Så må jeg bare få sagt, når jeg bare får kommet meg ut i jobb igjen, så blir det handling av enten V70 (AWD), eller XC70!

Jeg liker volvoen, prismessig så tror jeg at jeg kan få lån opp til 150.000, så man får jo bra bil for det!

*Jeg har personlig mekaniker[8D] haha, eksen er bilmekaniker, så jeg er heldig der. Det han har til krav på mitt bilkjøp er at det ikke skal være et helvete og skru på, noe som franske biler tydeligvis er[8D]

*Det skal være stasjonsvogn!

Vi har en nissan x-trail sport 2005 mod
Er jo ikke stasjonsvogn , men en suv, så er jo veldig god plass[:)]
ELSKER bilen... fantastisk på vinterføre... men noe dyr da... [8D]

passat 99 model[:D][:D] God plass til alt...:)

Vi har en Mitsubishe Lancer stasjonsvogn med firehjulstrekk. Det er en av de billigere firehjulstrekkerne man får tak i tror jeg. Har hatt den i 5 år, og det har aldri vært noe tull med den utover vanlig slitasje, og den er rimelig å kjøre og reparere. Det er en temmelig liten stasjonsvogn da, men passe hvis man bare har barn, og ikke 2 barn, 2 hunder og en diger mann. Den har minimalt med rust, til tross for at vi ikke har vært flink til å stelle den. Og så har den god bakkeklaring til å være stasjonsvogn.

Så har vi en Hyundai Trajet MPV. Den kjøpte vi i vinter for å ha en bil med plass til hele familien og begge bikkjene. Jeg er veldig glad i Hyundai, men det er jo en bil uten noe ekstra, og dermed tilsvarende lav pris. Siden vi ikke er no opptatt av finesser ville vi heller betale 50.000 mindre [8D] Den går på diesel og er billig som fy å kjøre, samt reparere, og har digert bagasjerom (er egentlig en sjuseter, men vi har hevet ut de to bakerste setene). Hadde en Elantra stasjonsvogn før denne, som jeg også var fornøyd med, men en sånn er sikkert for lav under oppi der hvor du bor [8D]

Vi vurderte Volvo V70 ganske sterkt da vi kjøpte bil nå, men min svigerfar (som er drosjesjåfør) ga klar beskjed om at det hadde vi IKKE råd til å drive og reparere på, pga. svinedyre deler.

Har en Passat stv 99 mod. Er godt fornøyd med plassen i den (får plass til min STORE Basson Roma i den)+ to barn og mann og ting og tang. God å kjøre er den også. Mannen min har en Opel Vectra. Jeg har nesten ikke vært i den bilen, men tror det er like god plass i den. JEG synes ikke den er så god å kjøre, men det kan jo bare være en vanesak. Er vel egentlig to ganske like biler.

Nissan x-trail. Veldig fornøyd med den.god på vinterføret her oppe..
-er at dørhåndtakene er kun plast og er lette å ødelegge.. Kjipt for de koster 1000 kr stk!!!

Jeg har også VW Passat 99 modell. Kjempe bra bil! Og helt genialt stor bagasjerom. Jeg kan ha vognen rett inn, ikke sidelengs! Kostet 60 000 med "kule" felger i fjor. Samboer måtte seff ha med felgene.. [:-]

Mazda 6 2004mod - kanon bil, sikker og gode plass!!

D e sagt at d ein del rust på 2003-2005 mod så en bør være litt ekstra oppmerksom, men på vår e d ikkje någe [:)]

Vi har Passat stasjonsvogn 98-modell, er superfornøyd. Alle advarte oss mot å kjøpe den for det var visst ofte trøbbel med akkurat den årsmodellen. Men bilen har gått som en klokke i 3,5 år[:)] Stort bagasjerom, stor plass i kupéen og ellers i bilen og en av de få biler som mannen på 1.92 har god plass i når han kjører. Anbefales i allefall[:)]

Vi har også en Huyndai Galloper, men den er langt fra en bil vi kunne brukt som familiebil til daglig, selv om den har enda større bagsjerom. Men den er mere "traktor", så den bråker litt[:D]

Vi har en Suzuki Liana -05 mod. Den er litt liten til oss, så vi går med planer om å bytte til en Skoda Oktavia.

Back
Topp