Hvilken bil har dere?

Ville nok ha hoppet rett til stasjonsvogn der, altså. Det er utrolig hvor mye stash man trenger å ha med seg feks ved ferie med barn. Skjønner ønsket om mindre enn stasjonsvogn, men tror likevel du vil bli mer fornøyd med familiebil-størrelse. Ellers, om du SKAL ha liten bil, tror jeg jeg hadde prøvd meg på en VW Golf jeg :) Men da med en ikke for stor vogn :)
Hmmm, ja det er kanskje det at jeg er så vant til å kjøre liten bil og tenker det er stress med en mye større en. Men man venner seg vel til en større ganske fort regner jeg med:happy:
 
Vi har tesla model x 7 seter og tesla model 3.

Vi har 3 barn (snart 4 håper vi) og to små hunder.

Plass til alt både foran og bak i begge bilene
 
Hmmm, ja det er kanskje det at jeg er så vant til å kjøre liten bil og tenker det er stress med en mye større en. Men man venner seg vel til en større ganske fort regner jeg med:happy:
Det gjør man. Kjøp en med park-sensor foran og bak, og helst ryggekamera, så er det bare digg med stor bil :)
 
Vi har en Kia cee'd og er veldig fornøyd med plassen i bagasjen på den!
 
Vi har en Toyota Avensis stasjonsvogn. Hadde hatt masse plass baki hvis det ikke hadde vært for hundeburet som vi måtte bygge opp for å kunne åpne døren - for bagasjerommet til Avensis går ned i en grop :rolleyes: Beste løsningen vi fant var å sette buret på en palle, men nå har vi bare 1/4 bagasjerom igjen. Blir boks på taket neste sommer når vi skal til feriehuset igjen.
 
Vi har foreløpig en mini cooperxsmile5 Blir jo nødt til å skifte bil før førstemann kommer i oktober og synes det er så vanskelig å bestemme seg! Mange sier vi bør gå for en stasjonsvogn, men jeg har egentlig lyst på en mindre bil. Er det noen som har forslag til en bil som ikke er alt for stor, men som fortsatt har godt med plass i bagasjerommet til vogn osv.? Ikke el-bil.

Ville kikket på Toyota Auris. God plass inni og bagasjerommet er relativt stort. :)

Vi har denne bilen og skal ikke bytte ved evt barn. Har allerede sjekket at alt vi trenger får plass - og det gjør det. Om man er på bilferier kan takboks også brukes for å få plass til mer.
 
Har Subaru Outback. God plass. Neste bil blir nok Skoda Kodiaq. Superb er også superfin og romslig!
 
Mazda CX-5, suv med greit bagasjerom. Vi sliter mye med bilsyke og da var kravet høy bil med grei størrelse på bagasjerom. Elsker bilen, hatt den i 3 år nå, ikke angret ett sekund.
 
Hmmm, ja det er kanskje det at jeg er så vant til å kjøre liten bil og tenker det er stress med en mye større en. Men man venner seg vel til en større ganske fort regner jeg med:happy:
Jeg gikk fra Audi A3 til Audi A6 og var også litt skeptisk i starten til størrelsesforskjellen. Men man blir heldigvis vant til det, og vi har ryggesensor bak som hjelper enormt. Så jeg henger meg på at det er lurt å kjøpe bil med en eller annen ryggehjelp hvis man først skal ha større bil :)
 
Har skoda superb elegance, stor og flott bil. Men skal selge den å bytte til en volvo xc60 ☺️, lyst på litt høyere bil men har ikke noe å klage på skodan❤️

Vi kjøpte en Volvo XC60 i mai. Superfornøyd! Veldig god plass i bagasjerommet og super kjørekomfort!
 
Ja vet:) jobber med bil daglig, men alikevel så har jeg så lyst på høyere bil så ofrer litt bagasjerom:hilarious:

Høy bil er helt nydelig!! Jeg hadde outlander før, som 2 seter. Blir suv en gang senere og, enn så lenge har vi en høy 7 seter med all plass vi trenger og litt til jeg får nøye meg med:p
 
Vi har Opel Ampera-e elbil og er veldig spente på plass til barnevogn i bagasjerommet. Er ikke så verst plass egentlig, men har null erfaring med dette, så vi må nok innom der vi skal kjøpe vogn og spørre om å teste den i bilen før vi kjøper.

(Si gjerne fra om du har denne bilen og har erfaring med vognplass i bagasjen!)
 
Vi kjøpte akkurat Skoda Superb Family :) Superfornøyd med plassen!
 
Vi har akkurat kjøpt oss Mitsubishi Outlander phev, såå fornøyd. Sykt digg med større plass, og god plass i bagasjerommet selv med bilbur. Høyere bil er også en god bonus, audien vi hadde drepte bekkenet mitt, hehe.. :p
 
Hvilke biler har dere :)? Eller hvilken trenker dere å kjøpe ?

Jeg har en liten suzuki sx4 2014 mod konebil med axkid minikid stol i. Får faktisk emmaljunga vogna vår inni om jeg knoter litt :knegg:. Selve familiebilen var frem til nylig en wolkswagen touran 2011 modell. Men med to tette og mange år med bakovervendte bilseter inviterte vi nettopp i en Skoda superb :) den er enorm og komfortabel innvendig.
Jeg fikk en axidkid og en emmaljunga inn i en BMW 5serie. Synes faktisk det var et lite mesterstykke!
Og skal jeg ha ny bil, så blir det en Skoda Superb, for de bilene er jo helt fantastiske inni!
 
Vi har Opel Ampera-e elbil og er veldig spente på plass til barnevogn i bagasjerommet. Er ikke så verst plass egentlig, men har null erfaring med dette, så vi må nok innom der vi skal kjøpe vogn og spørre om å teste den i bilen før vi kjøper.

(Si gjerne fra om du har denne bilen og har erfaring med vognplass i bagasjen!)
Vi har en e-Golf (som bil nr 2), kanskje ikke så ulik bagasjeplass tipper jeg. Mulig litt større i din. Men vi får i hvert fall i Babyjogger city elite som sportsvogn i den (må ta av ett av tre hjul) +litt bagasje. Velger så klart den store bilen når vi trenger mye plass, men det går en del i altså.
 
Jeg fikk en axidkid og en emmaljunga inn i en BMW 5serie. Synes faktisk det var et lite mesterstykke!
Og skal jeg ha ny bil, så blir det en Skoda Superb, for de bilene er jo helt fantastiske inni!
Ja, vi har hatt Superb i tre år nå med to barn, nydelig med enorm plass inni!
 
Back
Topp