Hvilken bil har dere?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvilke biler har dere :)? Eller hvilken trenker dere å kjøpe ?

Jeg har en liten suzuki sx4 2014 mod konebil med axkid minikid stol i. Får faktisk emmaljunga vogna vår inni om jeg knoter litt :knegg:. Selve familiebilen var frem til nylig en wolkswagen touran 2011 modell. Men med to tette og mange år med bakovervendte bilseter inviterte vi nettopp i en Skoda superb :) den er enorm og komfortabel innvendig.
 
Har skoda superb elegance, stor og flott bil. Men skal selge den å bytte til en volvo xc60 ☺️, lyst på litt høyere bil men har ikke noe å klage på skodan❤️
 
Ford s-max, med snart 4 barn så må vi ha 7 seter :) plass til vogn og litt ekstra selv med alle setene slått opp:)
 
Vi kjøpte nettopp Audi Q7, måtte ha plass til 3 barnestoler i baksetet og ville ha vogna inn på langs baki, ikke på tvers. Veldig fornøyd :)
 
Subaru Forester xt :p
 
Vi solgte Skoda Superb Elegance’n vår i mai, selv om vi har vært superfornøyde. Grunnen er at jeg ønsker 3x isofix i baksetet, og ønsket meg 7-seter. Så vi har kjøpt oss en 2018 Peugeot 5008 med 7 seter. Elsker den!! :) :) Den innfridde også på bilferie for en uke siden. Herlig :D I tillegg har vi en e-Golf som mannens «konebil»:p Veldig fornøyd med den også, men den blir jo liten nå med tre barn altså. Så når vi skal noe sted alle 5 til høsten, blir det 5008’n som gjelder :)
 
Vi har den nye Nissan Leaf, overaskende god plass
 
Har skoda superb elegance, stor og flott bil. Men skal selge den å bytte til en volvo xc60 ☺️, lyst på litt høyere bil men har ikke noe å klage på skodan❤️

Du vet at du halverer bagasjerommet da? :wideyed: men xc60 er lekker ellers!
 
Vi har Ford Grand tourneo connect, kjøpte den når vi hadde to hunder og skulle få storesøster. Den er genial som familiebil, selv om den ikke er sååå lekker å se på. Større og billigere enn feks smax. Vogna kan løftes rett inn, fortsatt masse plass. Skyvedører er og genialt når små skal inn og ut.

Screenshot_20190706-152248_Gallery.jpg Screenshot_20190706-152112_Gallery.jpg
 
Vi har tesla model s :)
 
Vi har en 2009-modell Audi A6. Mannen jobber på Audi-verksted og vet heldigvis hvilke eldre biler det er verdt å satse på. Jeg elsker den! Den ble kjøpt ny av tidligere eier med alt av utstyr, så jeg synes den er supermoderne til tross for alderen. Men så gikk jeg fra en 2002-modell Audi A3 da, så det er kanskje ikke så rart.. :p

Mannens "konebil" er en VW Transporter ;) Han har en hobby som krever en del lasting av mye og stort utstyr, og i tillegg er det stadig et eller annet som skal pusses opp eller bygges, så den er helt genial :)
 
Vi har foreløpig en mini cooperxsmile5 Blir jo nødt til å skifte bil før førstemann kommer i oktober og synes det er så vanskelig å bestemme seg! Mange sier vi bør gå for en stasjonsvogn, men jeg har egentlig lyst på en mindre bil. Er det noen som har forslag til en bil som ikke er alt for stor, men som fortsatt har godt med plass i bagasjerommet til vogn osv.? Ikke el-bil.
 
Vi har foreløpig en mini cooperxsmile5 Blir jo nødt til å skifte bil før førstemann kommer i oktober og synes det er så vanskelig å bestemme seg! Mange sier vi bør gå for en stasjonsvogn, men jeg har egentlig lyst på en mindre bil. Er det noen som har forslag til en bil som ikke er alt for stor, men som fortsatt har godt med plass i bagasjerommet til vogn osv.? Ikke el-bil.
Alle jeg kjenner som prøvde seg på liten bil endte til slutt opp med stasjonsvogn likevel altså.. :p sånn at det er nevnt.
 
Vi har foreløpig en mini cooperxsmile5 Blir jo nødt til å skifte bil før førstemann kommer i oktober og synes det er så vanskelig å bestemme seg! Mange sier vi bør gå for en stasjonsvogn, men jeg har egentlig lyst på en mindre bil. Er det noen som har forslag til en bil som ikke er alt for stor, men som fortsatt har godt med plass i bagasjerommet til vogn osv.? Ikke el-bil.

Toyota auris kanskje? Jeg hadde også lyst på en som var mindre enn stasjonsvogn, men endte til slutt opp med en Avensis. Like greit å bare kjøpe det med en gang, greit med god størrelse på bagasjerommet og å ha plass til beina i passasjersetet foran når barnet må over til større bilstol.
 
Vi hsr Skoda fabia leasing i 3 år;p får faktisk vogna i bagasjerommet er tvillingvogn men den tar all plassen:p så blir nok ski boks på oss etterhvert;p og større bil senere:))
 
Hvilke biler har dere :)? Eller hvilken trenker dere å kjøpe ?

Jeg har en liten suzuki sx4 2014 mod konebil med axkid minikid stol i. Får faktisk emmaljunga vogna vår inni om jeg knoter litt :knegg:. Selve familiebilen var frem til nylig en wolkswagen touran 2011 modell. Men med to tette og mange år med bakovervendte bilseter inviterte vi nettopp i en Skoda superb :) den er enorm og komfortabel innvendig.
Vi har en Toyota Verso, men den er 13 år gammel! Håper den skal holde to år til, og så bytter vi den forhåpentligvis ut. Liker Toyota, så blir sannsynligvis noe lignende igjen, gjetter jeg på. Bare en nyere modell.
 
Vi har en Passat Alltrack 2016 som vi er ekstremt fornøyd med :)
Vurderer å kjøpe ny bil før garantien går ut men vi får se. Kunne tenke oss en Audi e-tron eller eller Toyota Land cruiser (nyere type). Samboeren drømmer om en BMW x5:wtf:
 
Vi har foreløpig en mini cooperxsmile5 Blir jo nødt til å skifte bil før førstemann kommer i oktober og synes det er så vanskelig å bestemme seg! Mange sier vi bør gå for en stasjonsvogn, men jeg har egentlig lyst på en mindre bil. Er det noen som har forslag til en bil som ikke er alt for stor, men som fortsatt har godt med plass i bagasjerommet til vogn osv.? Ikke el-bil.
Ville nok ha hoppet rett til stasjonsvogn der, altså. Det er utrolig hvor mye stash man trenger å ha med seg feks ved ferie med barn. Skjønner ønsket om mindre enn stasjonsvogn, men tror likevel du vil bli mer fornøyd med familiebil-størrelse. Ellers, om du SKAL ha liten bil, tror jeg jeg hadde prøvd meg på en VW Golf jeg :) Men da med en ikke for stor vogn :)
 
Back
Topp