Hvilken bil har dere?

Takk for svar! Må sjekke den ut. Den vi har nå er i hvert fall for smal.
Det var et godt tips :) vi har en babyjogger i tillegg, og det var egentlig den jeg tenkte at kanskje kunne få plass i takboksen. Vi får se ;)
Vi har også packline (en litt eldre utgave vi kjøpte på finn). En annen måte å løse det på om dere ikke får vogna i skiboksen er å putte vogna i bilen og all annen bagasje i skiboksen :) Vi har kjørt på tur med alt mulig rart i skiboksen :p Pakk det i en bag/sekk/koffert/pose og sørg for at det tåler frost på vinterturer ;)

Vi har Volvo v40 og v60. Får akkurat understellet på emmaljunga inn i v40, med litt lirking, bakdelen må i baksetet, i v60 går både understellet og bagdelen inn. Vi leaser, neste høst vurderer vi v60 og v90,
Mannen er lang, blir for trangt med to bilstoler i baksetet når han kjører, krysser fingrene for at v90 er stor nok. Elsker Volvo!

Jeg har en Ford fiesta som har funket helt fint med ett barn, men må nok vurdere ny bil nå som vi blir en til ;) Samboeren har BMW 5-serie stasjonsvogn, så den er mer enn stor nok ;)

Vi har også packline (en litt eldre utgave vi kjøpte på finn). En annen måte å løse det på om dere ikke får vogna i skiboksen er å putte vogna i bilen og all annen bagasje i skiboksen :) Vi har kjørt på tur med alt mulig rart i skiboksen :p Pakk det i en bag/sekk/koffert/pose og sørg for at det tåler frost på vinterturer ;)
Jaa, takk for tips :) Vi har gjort det litt sånn vi også, men jeg tror ikke vi får plass til emmaljunga (understell+bagdelen) og babyjoggeren i tillegg, i bagasjerommet. Tror ikke vi prioriterer å bruke penger på søskenvogn (hvis det i hele tatt tar noe mindre plass, da), rett og slett fordi storesøster bruker ikke så mye vogn allerede nå, og perioden hvor begge skal sove ikke kommer til å vare sånn veldig lenge...

Ford Galaxy. Hadde en Toyota avensis, men ikke sjans med tre barneseter, hund og barnevogn :P

Jaa, takk for tips :) Vi har gjort det litt sånn vi også, men jeg tror ikke vi får plass til emmaljunga (understell+bagdelen) og babyjoggeren i tillegg, i bagasjerommet. Tror ikke vi prioriterer å bruke penger på søskenvogn (hvis det i hele tatt tar noe mindre plass, da), rett og slett fordi storesøster bruker ikke så mye vogn allerede nå, og perioden hvor begge skal sove ikke kommer til å vare sånn veldig lenge...
Høres ganske likt ut som det blir for oss. Vi har også emmaljunga og babyjogger city mini. Men bagen til emmaljungaen er jo ganske smal så den får kanskje plass?

Mannen har Volkswagen Passat stasjonsvogn mens jeg har Ford Fiesta.

Har Emmaljunga Edge duo og Babyjogger City Mini etter førstemann, så lurer på å skaffe meg bagdel til Babyjogger'en slik at jeg kan ha den npr vi skal gjøre ærender og så blir Emmaljunga stående hjemme, og når vi skal på tur med mannen sin bil. Spent på om han er enig, eller om han synes det er bortkastet. Er veldig glad i bilen min, og føler den er perfekt størrelse for meg når jeg skal kjøre rundt. Kommer til å bli superstresset om vi må bytte bil hele tiden!

Vi har et understell som heter quinny, liten paraplytrille størrelse, har maxi cosi barnesete for babyer og den er bare å klikke rett på! Kjempe smart

Vedlegg

• IMG_8196.JPG
    IMG_8196.JPG
    46,2 KB · Visninger: 20
Høres ganske likt ut som det blir for oss. Vi har også emmaljunga og babyjogger city mini. Men bagen til emmaljungaen er jo ganske smal så den får kanskje plass?
Ja, det kan faktisk hende! Det skal nok bli en løsning :)

Vi har en toyota auris (hybrid) stasjonsvogn, og jeg er litt spent på hvordan vi skal løse det plassmessig med tanke på at vi har to hunder i tillegg. Vi har også en suzuki xl-7 som har bedre plass, men den brukes mest på jakt, hundetreninger og slikt da den begynner å bli litt sliten. :p

Har nettopp bestilt takboks til hybriden, håper det løser endel av plassproblemet.
Vi hadde to store hunder når vi fikk førstemann. Hundeburet var bygget på mål og tok absolutt hele bagasjerommet i stasjonsvognen. Vi kjøpte babyjogger som vogn fordi den blir så pass liten at den går inn i baksetet. ;)

Vi hadde to store hunder når vi fikk førstemann. Hundeburet var bygget på mål og tok absolutt hele bagasjerommet i stasjonsvognen. Vi kjøpte babyjogger som vogn fordi den blir så pass liten at den går inn i baksetet. ;)

Buret tar hele bagasjerommet her også. Har kikka på babyjogger blant annet, tror det er en av få barnevogner vi kan få plass til uten å bytte bil eller måtte bruke henger. :knegg: Tenkte også å få satt inn grinder i stedet for bur for da kan hundene sitte sammen på kortere turer (har tollere så de er ikke så store, men bilen er heller ikke så veldig stor).

Ba
Buret tar hele bagasjerommet her også. Har kikka på babyjogger blant annet, tror det er en av få barnevogner vi kan få plass til uten å bytte bil eller måtte bruke henger. :knegg: Tenkte også å få satt inn grinder i stedet for bur for da kan hundene sitte sammen på kortere turer (har tollere så de er ikke så store, men bilen er heller ikke så veldig stor).
Babyjogger var stort sett eneste vognen vi fikk plass til. Gikk for city elite modellen, mens gt mini tar enda mindre plass. (Mindre hjul)
Ville dratt til en butikk og prøvd vognene i bilen, det gjorde vi ;)

Ba

Babyjogger var stort sett eneste vognen vi fikk plass til. Gikk for city elite modellen, mens gt mini tar enda mindre plass. (Mindre hjul)
Ville dratt til en butikk og prøvd vognene i bilen, det gjorde vi ;)

Lurt tips! Er city elite vi har kikket mest på. Mannen har visst sett seg ut endel tilbehør den kan "pimpes" med og. Utstyrsfreak som han er. :knegg: Tror city elite passer bruken vårt best, så håper den passer i bilen. :)

Vi har en Hyundai i40 stasjonsvogn som er gigantisk i bagasjerommet og baksetet. Bekymrer oss aldri for plass, og alle som har reist med oss i bilen er imponert over plassen :)

Har også bestilt oss en Hyundai ioniq elbil da den andre elbilen vår blir for liten ;) Må ha plass til både hundebur og vogn :)

Jeg har en Ford Focus 2011 stasjonsvogn. God plass i bagasjen til vogn. Kjøpte den for et år siden uten isofix men jeg sa de måtte plotte det inn. Glad for det nå;)

Vi har en BMW 5-serie sedan... Har ikke sett alt for mye på vogner ennå, men tror vi skal få plass til understellet i bagasjen i hvertfall ;) Heldigvis god plass i baksetet :)

Back
Topp