Hvilken bil har dere?

Vi har Hyundai Santa Fe. Plass til alt håper vi! Men vurderer å kjøpe en Ford S-max om ca 2 år :)

Volvo v50 stasjonsvogn. Er en 2006 modell og skulle helst byttet ut med noe nyere, men det får bare vente et par år til hvertfall :)

Har pr dags dato polo. Vurderer å selge den å kjøpe outlander :)

Vi har en Mitsubishi outlender hybrid og en vw el golf.... veeeeldig spent på om vi får 3 barneseter inn i bilen :eek:

Har en VW tiguan, med stor hund og vogn er jeg redd det blir knapt med plass, men vi får teste det ut før mini kommer :)

BMW 5-serie stasjonsvogn. Lik denne :happy090

BMW-5-Series-525d-Touring-M-Sports-Package-F11-UK-2010-Photo-04-800x600.jpg

BMW 3-serie. Vi har hund. Så må nok kjøpe oss ny bil før mai for å få litt bedre plass. Men ikke bestemt oss for hvilken bil enda :)

Vi har en liten 3-dørs Volkswagen Polo, men må kjøpe ny bil før fødselen. Må tross alt få plass til barnesete, barnevogn osv.
Vi liker VW Golf, og vurderer den. Noen som har erfaring med Golf og vogn? Eller har dere stasjonsvogn?

Vi har Golf stasjonsvogn. Jeg synes det er helt grei plass. Absolutt plass til vogn. Mannen synes det er litt for trangt mtp barnesete og kunne tenkt seg en enda litt større stasjonsvogn.

Har en gammel Mazda 6 stasjonsvogn (kommet i vedlikeholds alderen :P ), men må nok vente et par år før vi bytter den ut med noe nyere. Så lenge vi får barnehageplass i en av de nærmeste barnehagene så er vi ikke avhengig av bil for å hente og levere :)

Vi lurer veldig på hvordan vi skal ordne det når vi må ha med oss to vogner til våren (kommer bare til å bruke eldste sin til soving, så gidder ikke kjøpe søskenvogn, og gjelder bare når vi skal være lenge borte). Den ene er en emmaljunga, så lurer på hvilken takboks dere har for å få plass til understellet til emmaljunga'en? :) :)
Vi har en packline tror jeg den heter.. Kjøpte den brukt på Finn. Må ta av hjulene på understellet da.. Men går veldig fint og raskt å ta av og på hjulene på den vognen. Når det gjelder vogn nr to, hvis dere ikke allerede har, hva med en slik babyzen yoyo trille? De kan jo pakkes såpass sammen at de går som håndbagasje på fly. Koster litt mer enn en vanlig trille, men er ufattelig praktisk og tar liten plass i bilen på tur. Nesten full liggestilling i den men mangler da støtte til beina da. Men fungere jo på tur! Kan være et lite tips til alternativ i alle fall. :)

Vi har en packline tror jeg den heter.. Kjøpte den brukt på Finn. Må ta av hjulene på understellet da.. Men går veldig fint og raskt å ta av og på hjulene på den vognen. Når det gjelder vogn nr to, hvis dere ikke allerede har, hva med en slik babyzen yoyo trille? De kan jo pakkes såpass sammen at de går som håndbagasje på fly. Koster litt mer enn en vanlig trille, men er ufattelig praktisk og tar liten plass i bilen på tur. Nesten full liggestilling i den men mangler da støtte til beina da. Men fungere jo på tur! Kan være et lite tips til alternativ i alle fall. :)
Takk for svar! Må sjekke den ut. Den vi har nå er i hvert fall for smal.
Det var et godt tips :) vi har en babyjogger i tillegg, og det var egentlig den jeg tenkte at kanskje kunne få plass i takboksen. Vi får se ;)

Takk for svar! Må sjekke den ut. Den vi har nå er i hvert fall for smal.
Det var et godt tips :) vi har en babyjogger i tillegg, og det var egentlig den jeg tenkte at kanskje kunne få plass i takboksen. Vi får se ;)
Masse lykke til! Håper dere finner en bra løsning som fungerer for dere!:)

Back
Topp