Hvilken barnevogn valgte du, og ville du valgt den igjen?

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Ja, overskriften sier sitt. Hvilken barnevogn endte du opp med å kjøpe, og ville du nå - etter noen måneders bruk - ha kjøpt den samme igjen, eller valgt en annen? :)

Stokke Trailz kjøpte vi, hadde glatt valgt den igjen :D Mer skeptisk til sportsdelen faktisk, blir spennende å se!
Hvilken vogn har dere?

Vi har vogna etter storesøster, en Brio happy duo. Kikket litt etter ny, men var igrunnen såpass fornøyd, at vi ikke ville bytte den ut.

Har MB urban jungle.. Hadde den fra før. Ville ikke kjøpt den igjen. Frøkna er 5 mnd og nå når hun kanten med tærne. Så vi må bytte til sportsdelen og da kan jeg ikke se henne. Det er ikke kjekt. Kommer til å kjøpe en vogn til tenker jeg. Og selger denne.

Har emmaljunga super nitro outdoor med citybag. Veldig lang gutt, så har nettopp byttet til sportsdel, foreløbig ikke fornøyd med den Elsker vogna med bagen på...

Kjøpte fox og elsker den :) bytta tidlig til sportsdelen og er enda mer fornøyd med vogna nå. Har fått prøvd den på litt snø, is og slaps og fungerer greit.

Kjøpte Emmaljunga NXT90F og er superfornøyd så langt! Spent på å prøve sportsdelen :happy:

Kjøpte fox og elsker den :) bytta tidlig til sportsdelen og er enda mer fornøyd med vogna nå. Har fått prøvd den på litt snø, is og slaps og fungerer greit.

Den er så fin!
Hvor tidlig er tidlig? Må de ikke kunne sitte selv før man bytter?

Emmaljunga super nitro, Lounge. Kjøpte opprinnelig super viking bag, den har blitt for liten. Nå bruker vi bagen til en Emmaljunga Edge jeg kjøpte brukt, den varer nok noen måneder til.

Veldig fornøyd, hadde kjøpt den igjen.

Har bugaboo fox. Tror nok vi hadde kjøpt den igjen, for er nokså fornøyde. Eneste jeg har å utsette på den er at det er litt knotete å komme til kurven under og at den er litt vanskelig å trille i gjørme og dyp grus, men det tipper jeg vel egentlig at ikke hadde vært noe bedre med en annen vogn :p

Ja, overskriften sier sitt. Hvilken barnevogn endte du opp med å kjøpe, og ville du nå - etter noen måneders bruk - ha kjøpt den samme igjen, eller valgt en annen? :)

Den gang babyvogna ble kjøpt tenkte jeg for mye på mannen min... Jeg ser at vi nok burde tatt understell med svinghjul i stede. Pga hvor vi bruker vogna. Ellers så eeeeeelsker jeg Emmaljunga mondial vogna mi med den store, og gode baggen og dens praktiske løsninger.

Om jeg hadde vist om at jeg skulle ende opp med 3 tette hadde jeg i 2016 når jeg ventet nr "2" kjøpt Emmaljunga tvillingvogna i stede. Da kunne jeg liksom ha forsvart prisen :p

Den er så fin!
Hvor tidlig er tidlig? Må de ikke kunne sitte selv før man bytter?

Han brukte den fra 4mnd. Har lagt et teppe rullet under rumpa og med skinn eller vognpose oppå så blir det ikke bratt vinkel. Nå kan jeg vippe opp vogna i starten slik at han sovner fort. Så deilig :) han trives så godt nå som han ikke ligger helt flatt lenger.

Han brukte den fra 4mnd. Har lagt et teppe rullet under rumpa og med skinn eller vognpose oppå så blir det ikke bratt vinkel. Nå kan jeg vippe opp vogna i starten slik at han sovner fort. Så deilig :) han trives så godt nå som han ikke ligger helt flatt lenger.

Så greit. Min er 4 mnd nå, og jeg tror han også ville foretrukket sportsvogn...

Emmaljunga super nitro, Lounge. Kjøpte opprinnelig super viking bag, den har blitt for liten. Nå bruker vi bagen til en Emmaljunga Edge jeg kjøpte brukt, den varer nok noen måneder til.

Veldig fornøyd, hadde kjøpt den igjen.
Er det så stor forskjell på bagene? Hvor lang er gutten din nå?

Emmaljunga super viking[emoji119] kjempefornøyd å har villet kjøpt den igjen eller NXT serien til emmaljunga for synes de er litt finere, men i bruk er de vell det samme vill jeg tro[emoji23][emoji56]

Bugaboo buffalo. Veldig veldig fornøyd! Bagen er mer enn stor nok nå som hun nærmer seg 5 mnd selv med vognpose :)
Blir spennende å se hvordan sportsdelen fungerer.
Utrolig glad for at det er så enkelt å sette bilstolen på understellet, bruker det masse når vi er på små ærender.

TFK Joggster Adventure! Går mye tur, jogger, intervaller, og den er kjempegod! Utrolig god å svinge. Smyger seg forbi butikkhyllene! God plass i baggen enda (4,5 mnd). Kjempefordel er at vi kan heise opp ryggen, slik at babyen kan sitte i baggen (Multi X bag). Minuset er liten oppbevaring under vognen. Vanskelig å komme til. Og kanskje ikke den aller fineste å se på sånn estetisk, men er heldigvis ikke noe blogger ;)

Er det så stor forskjell på bagene? Hvor lang er gutten din nå?

Ikke så stor forskjell som man skulle tro, men Edgebagen er langt romsligere for en litt stutt tjukkas, særlig når vi må ha vinterpose i. Han er helt gjennomsnittlig på lengde, 65cm.

Back
Topp