Hvilken barnevogn valgte du, og ville du valgt den igjen?

Ikke så stor forskjell som man skulle tro, men Edgebagen er langt romsligere for en litt stutt tjukkas, særlig når vi må ha vinterpose i. Han er helt gjennomsnittlig på lengde, 65cm.

Var det jeg trodde, jeg bytta til sportsdel pga lengden, han er vel rundt 72-73cm nå.. når jeg legger han nedi og han er sint så spenner han seg og dunker oppi toppen på bagen.. mest lyst å bytte tilbake og bruke den bittelitt til

Emmaljunga egde duo som jeg i bunn og grunn er fornøyd med. Og en easywalker sky. Liker easywalker pga svingbart hjul, men emmaljungaen har fler funksjoner og virker mer robust.

Virker som de fleste er fornøyde da, med noen unntak.

Vi har en babyjogger city elite og ei Basson-vogn vi kjøpte brukt. Er fornøyd med begge til sitt bruk, er glad jeg kjøpte ei vogn med 4 hjul i tillegg til babyjoggeren. Jeg syns babyjoggeren blir litt stiv, og den virker noe mer ustødig enn den lavere, tyngre vogna med 4 hjul. Naturlig nok. Jeg triller mye langs skogsvei/traktorvei og over åker, og der funker det dårlig med tre hjul. På asfalt og kjøpesenter er den gulle god da, og ok nok på grusvei. Hadde dog holdt med city mini gt istedet, som jo tar enda mindre plass i bil (hovedårsaken til at vi kjøpte babyjoggeren). For mtp å få plass i bil, der er babyjoggeren gull altså!

Bagdelene på begge vognene er romslige og lune. Savner å kunne ta opp ryggen på babyjoggeren sin (har ikke sett at det går iallefall) så der går vi nok over til sportsdelen snart. Er jo et minus at den bare kan vendes fremover, men min lille elsker å titte på verden så tror det går fint. :)

Har buffalo. Syns den er toppen frem til snuppa er ca ett år, også regner jeg med den andre sportsvognen (babyjogger) overtar etter det. Sånn var det med forrigemann:D

Syns det er så greit at hun kan se på meg i sportsvognen, også syns jeg ergonomisk sittedel gir god støtte til de små:)

Kjøpte fox og elsker den :) bytta tidlig til sportsdelen og er enda mer fornøyd med vogna nå. Har fått prøvd den på litt snø, is og slaps og fungerer greit.

Må bare spørre, hvor stor var barnet når du byttet? Sånn ca vekt og alder? Har lyst å bytte her og, siden jeg kunne tenke meg å bruke den når hun er våken så hun får se, men redd hun er for liten. 5 mnd og 7 kg!

Har bugaboo fox og jeg elsker den, med unntak av to ting:
1. Den er litt tullete å slå sammen noen ganger
2. Den har ganske dårlig demping til å kjøre på grus osv. Men tenker å kjøpe runner understell siden jeg liker å gå i skog og mark :)

Men den er liten, lett, pen å se på og ganske grei str på bagdel til tross for at selve vogna er lita :)

Må bare spørre, hvor stor var barnet når du byttet? Sånn ca vekt og alder? Har lyst å bytte her og, siden jeg kunne tenke meg å bruke den når hun er våken så hun får se, men redd hun er for liten. 5 mnd og 7 kg!

Han var ca 4 mnd, sikkert mellom 6-7 kg. Har du lammeskinn eller vinterpose, så bruk det. Rull ett helseteppe eller lignende og legg under rumpa så blir det nesten ikke vinkel der. :) husk sele ;) jeg bruker bare skulderstroppene foreløpig. Jeg tenker at det ikke er noe verre enn bilstol, og den bruker vi nesten aldri. Og la vogna være mest mulig i liggestilling. :)

Kjøpte Bugaboo fox og er veldig fornøyd så langt. Har ikke brukt den på snø enda så vi får se hvor fornøyd jeg er etter vinteren :)

Emmaljunga Mondial Deluxe. Kjempefornøyd! Bruker den masse hver dag, til kortere og lengre turer pluss at det er den hun sover i på dagtid.

Ville absolutt kjøpt den igjen!!

Kom på en ting jeg syns er negativt med babyjoggeren. Trekket festes med borrelås, og en heller liten/dårlig en syns jeg. Foretrekker knappefeste.

Emmaljunga super viking[emoji119] kjempefornøyd å har villet kjøpt den igjen eller NXT serien til emmaljunga for synes de er litt finere, men i bruk er de vell det samme vill jeg tro[emoji23][emoji56]

De er nesten lik, men nxt serien har mye dårligere demping faktisk:yuck: jeg testet de begge ganske godt, jeg er også veldig glad det ble super viking her, veldig fornøyd med den!

Er det mye forskjell? Er vel lenger kalesje på den nye i alle fall..

Nei det er ikke så store forskjeller. Kalesjen på både ligge og sittedel er lenger. Svart understell, valgfri farge på håndtak (brun el svart) forhjulene er forbedret med demping også er sittedelen av ny type, hvor dert er tett bak bena.

Back
Topp